Négy hazai páros is részt vett azon a török versenyen, melyet a múlt héten rendeztek meg a 470-esek számára Istanbulban. Ezer éves bérelt hajó, fel nem iratkozás a vizremenetelnél, leszakadt spifelhúzó a problémák listájának elején. Mindezek ellenére két egység is a mezőny elejében végzett. Vígh András beszámolója következik.

Augusztus 1-én Földvárról indultunk neki a hosszúnak ígérkező útnak D’Albini Andrisékkal. Szerbián és Bulgárian keresztül 24 óra alatt jutottunk Isztambulba.

Ezen a versenyen a rendező klub biztosította a szállást és az étkezést a versenyzőknek és kiserőiknek. Goszleth Marcell 3-án este érkezett, mi aznap és másnap is vitorláztunk. Rajtunk kívül meg két magyar, a Soltész Orsolya – Pusztai Anna szparis, és a Cserép Csongor – Brencsán Dávid BYC-es páros vett reszt a versenyen.

Vígh Andris - Perjés Bálint
Első nap ragyogó időben, 4-5-ös szélben tartottak három futamot. Mi az elsőben csak 16.-nak futottunk be, köszönhetően elsősorban egy töröknek, aki szabálytalanul akadályozott minket a rajtnál, így mar az elején jelentős hátrányba kerültünk. A következő futamban mar az első krajc után az élbolyban vitorláztunk 5-6. helyen, de az utolsó hátszélben és félszélben meg fel tudtunk jönni, így 3.-ak lettünk. Az aznapi utolsóban a rajt után bal csapáson lekeresztezve a mezőnyt, 1-2.-nak értünk fel a bójához. A szlovén sajnos a hátszélben elment, majd utána a krajcban a horvát is, de nem bantuk annyira, mert újra egy 3. hely került a nevünk melle.

Sajnos a második napi szélviszonyok nem kedveztek nekünk, az első két futamban gyenge szél fújt, amiben egy 11. és egy 9. helyet hoztunk össze. Az utolsóra beerősödött 2-3-asra a szel, az első krajcban 4-es is fujt. 2.-nak értünk a bójához, a hátszél végére nagyon megközelítettük a görögöt, de figyelnünk kellett mögöttünk a szlovénra is. Ezt a feladatot jól megoldottuk, de a krajc végen mégis csak 3.-ak voltunk, mert Andrisék egy bátor húzással egy krajc alatt 10 helyet előreugorva az első helyre kerültek, amit a befutóig meg is tartottak. Mi viszont sajnos elengedtük hátszélben a szlovént, ennek ellenére elégedettek voltunk a 4. hellyel. Sajnos a parton kaptuk a hírt, hogy nem iratkoztunk fel, a vízreszálláskor, így 5 pont büntetés jár az első futamunkra. Később ez meg sokat számított…

A harmadik napon csak egy futamot tudtak rendezni a leálló szélben, mi újfent egy 9. hellyel lettünk gazdagabbak.

A negyedik nap a kirándulásé volt, mi Andrisékkal ezt kihagytuk, tekintettel az isztambuli helyzetre… Helyette edzettünk két órát gyenge szélben, hatalmas hullámok között.

Utolsó nap végre ismét erős szélre ébredtünk, de óriási pechünk volt: a pályára vitorlázás közben leoldódott a spinakkerfelhúzó, a kötél beszaladt az árbocba, a spi meg a hajó alá… Vissza a partra, gyors szerelés, de sajnos így is lekéstük a rajtot 2 perccel. 15.-ek lettünk, nagyon mérgesek voltunk…

A következőben 4. helyen borultunk fel az első félszélben, de fel tudtunk jönni a 7. helyre. Az utolsó futamban az első krajcban sikerült felborulnunk egy fordulónál, ami rengeteget számított távolságban. Végül ismét előrelépve, az 5. helyen futottunk be.

Összetettben így 14 ország 33 hajója közül a 7. helyen végeztünk, ami szerintünk jó eredmény, de bosszantó, hogy nem a vitorlázásunkon múlt az 5. helyünk, hiszen 4 ponttal maradtunk le róla…

Acsi