November 5. és 6. a rajt időpontja ennek a transatlanti versenynek. Hogy miért ez a két időpont? Hamarosan kiderül. Minden esetre a verseny Prológját már megtartották az Open 50 és 60-as osztályoknak.
Az F1 világbajnok Renault beszállt egy kicsit a vitorlázásba. A Transat Jacques Vabre 2005-ös prológ versenyének névadójaként tünt fel. Október 29-én 12 egytestű hajó indult neki, hogy teljesítse ennek a bevezető versenynek a távját.
15 csomós Dél-Délkeleti szélben rajtolt kisebb halasztás után a Seine Öbölben a 12 hajó. A legjobb rajtot a Virbac-Paprec vette megelőzve az Ecovert és a Cheminées Poujoulat-ot. Az utolsó szakaszon viszont hibázott a Virbac-Paprec csapata és az angol-svájci (Mike Golding és Dominique Vavre) felállású Ecover nyerte a versenyt.
A Transat Jacques Vabre idén hetedik alkalommal kerül megrendezésre 50 és 60 lábas egytestű és többtestű hajóknak két fő legénységgel. A start Le Havre kikötőjében lesz, míg az Egyenlítő keresztezésével 4500 mérföld után Salvador de Bahiában ér véget a verseny.
Az egytestűek és a többtestűek két külön időben rajtolnak egy nap különbséggel, még az útvonal is hosszabb a többtestűeknél. Míg az egytestűek és a kisebb többtestűeknek direkt az útvonal, addig a gyorsabb hajóknak meg kell kerülni az Ascension szigetet. Ezekkel az eljárásokkal próbálják elérni, hogy a befutó lehetőleg mindenkinek közel egy időben történjen.
A versenyre a 29-i állapot szerint négy hajóosztályban 35 nevezés érkezett. Legnépesebb a 60 lábas egytestű osztály, ahol 13 páros jelezte indulását.
Természetesen a szólóvitorlázás „királyai” a verseny fő esélyesei. A már említett Mike Golding és Dominique Wavre, Roland Jourdain és Ellen MacArthur, Jean Pierre Dick és Loick Peyron, Jean Le Cam, Bernard Stamm, hogy csak a legnagyobb neveket említsük. De a trimaránoknál sem gyenge a névsor. Soldini, Cammas, Coville, Desjoyeaux.