Semmi sem képes úgy haladni szél felé, mint egy Boeing, – kommentálják a csapatok az utazást, de ezúttal nem csak egy csapat, hanem annak hajója, egy Volvo 70-es (Pirates of the Caribbean) is gyorsabban fogja megtenni az utat, mintha talpon menne. A cél mihamarabb Fokvárosba juttatni azt, hogy felkészíthessék a második szakaszra. És hogy jön Tour de France és a Forma 1 a képbe? Paul Cayard elmeséli.


”Már 36 órája dekkolunk a kikötőben. Tudom, hogy számos sztori és híresztelés látott napvilágot, de a vízen azért ez másképp működik, ezért úgy gondolom, megosztom nézeteimet Önökkel… Először is néhány tény:



1. Ez egy verseny, amely pontokra megy és nem időre. Ez nem a Tour de France. Akkor már sokkal inkább hasonlít egy Forma 1-es szezonhoz, ahol 16 futamot tartanak évente. Mondjuk Michael Schumacher nem fejez be három vagy négy futamot adott 16 futamból és mégis megnyeri a Világbajnokságot (idén azért ez nem egészen így volt! * a szerk.) Ezen a versenyen 23 szakasz van, ahol egyes futamokon 3,5, a másikakon 7 pontig terjed a megszerezhető pontok száma. A maximálisan megszerezhető pontszám 112.

2. Ezek az új Volvo 70-esek high tech szerkezetek. Olykor lerobbannak – benne van és ez nem új jelenség a Földkerülések történetében. Mindnyájan ismerkedünk azzal, hol is van az összefüggés.

3. Vissza fogunk térni a versenybe és úgy érzem, hogy jó esélyünk van arra, hogy megnyerjük.

Most arról, hogyan is lépjünk előre.

Az egyes opció
Egyes opció: Teszünk egy gyorstapaszt a hajóra, három hét alatt elérünk Fokvárosba és begyűjtünk 1.5 pontot, vagy valamivel többet, ha más is lerobban. Egy nappal a kikötői futam előtt érkeznénk, és alapvetően onnét leverten és nem teljesen felkészülve indulnánk a 2. szakaszra, amely az egyik legnehezebb etap.



Második opció: Fokvárosba szállítjuk a hajót, elvégezzük a szükséges javításokat, átvizsgáljuk a hajót és a szerkezeti integritást is tökéletesítjük, ott ahol még nem törött el a hajó, a tengeren kipróbáljuk 3 nappal a 2. szakasz előtt és indulunk a második kikötői versenyen, csakúgy mint a 2. szakaszon.



A második variációt választjuk.

Írtam egy figyelmeztetést minden hajónak, amely hasonló építésű, így a Moviestarnak, a Brasilnak és az Ericssonnak, ecsetelve azt, hogy milyen sérülést is szenvedtünk el mi. Egyben felajánlottam, hogy nyugodtan hívjanak további információért.

Az indulásnál senki sem tudja, hogy fog kibontakozni a sztori. Együtt kell élnünk a tudattal, hogy egyszer fent, egyszer lent…. de ez a szépsége, és azzal kell valamit kezdenünk, amit nekünk osztottak.”

Paul Cayard

Pirates of the Caribbean