Volt olyan időszak, hogy az ABN AMRO ONE átlagban egy csomóval volt gyorsabb társainál. Az éjszaka 63 tengeri mérföldre növelte előnyét a ráakaszkodó Brasil 1-hez képest. Előbbi 24 órás átlagsebessége 16.8 csomó, addig Torbenék csak 14.9-et értek el és ez 44 mérföld pluszt jelent a hollandoknak.
Neal McDonald (GBR) és az
Ericsson
(SWE) az ezt megelőző éjjel veszített sebességéből és a tegnapi nap során sem vitézkedett, már csak negyedikek. Harmadik az ABN AMRO TWO négy mérfölddel megelőzve a negyedik helyezettet.
Az ausztrál
Sunergy and Friends
, Grant Wharington irányítása mellett, visszatért a versenybe és próbál nem jobban leszakadni az élmezőnytől. Utol már aligha érhetik őket. Az a négy hajó, amelyik „talpon” maradt teljesen más időjárási körülmények között hajózik dél felé. „Mi már nem vetjük el a kockát ezen a szakaszon” – írta a Campbell Field navigátor – „viszont tudatában vagyunk, hogy egy kicsit okosabbnak kell lennünk.”
A történelem igazolta már, hogy 500 – 600 tengeri mérföld hátrány nem a vég, ha még vissza van 5 000; ez a gondolat tartja meg a
Sunergy and Friends
pozitív hozzáállását.