Az Ericsson (kormányos: Neal McDonald) fedélzetén átlagban két és fél Fölkerülés jut a legénység egy-egy tagjára. Nemrég keresztezték az Egyenlítőt, de valahogy nem a legemlékezetesebb események közé fog tartozni, hiszen azóta már kielőzték őket.
A Brasil 1 (kormányos: Torben Grael) vasárnap előzte meg az ABN AMRO második számú hajóját és tegnap délben a Brasil 1 másfél órával követte az Ericssont, nyomukban ABN AMRO ketteskével. Ennél közelebb nem is nagyon lehettek volna egymáshoz a csapatok az első csekkpontnál.
Míg a mai napra az együtt haladó hármas boly (Brasil 1 időközben már második, Ericsson, ABN AMRO TWO) ráközelítetett (74 tengeri mérföld) a versenyben vezető ABN AMRO ONE-ra, addig az ötödik helyen, – a futottak még kategóriában – a Sunergy lemaradását (1000 nm felett!) „erősíti”. Míg a legtöbb csapat említésre méltó esemény nélkül átjutott a szélcsendes övezeten, addig utóbb említett ausztráljaink megszenvedik a hőséget és a széltelenséget.
Az ABN AMRO ONE tehát 3,5 pontot gyűjtött be Fernandonál, de a neheze még hátra van Fokváros felé közeledve és ehhez jó pár megfontolt taktikai húzásra van még szükségük.
A nagy kérdés most az, hogy mi lesz az ára annak, hogy a csapatok dél fele vitorláznak. Mennyire lesz rizikós és mekkora előnyt jelent? Idővel minden kiderül.
Pozíció | Csapat | Távolság tengeri m | ABN AMRO ONE | 3119 | Brasil 1 | +74 | Ericsson Racing Team | +79 | ABN AMRO TWO | +88 | Sunergy and Friends | +1017 | movistar | Nincs adat | Pirates of the Caribbean | DNF |