A Figaroról eddig keveset beszéltünk, pedig az egyik legfontosabb versenye az egyszemélyes küzdelemre készülő vitorlázóknak. Elsősorban francia verseny, és az egyik oka annak, hogy az egykezes vitorlázásban gyakorlatilag verhetetlenek a gallok.

Egyedül
69 nevezés érkezett a Solitaire Affelou Le Figaro 2006-os versenyére. Ebből rekordszámú. 29 induló, aki első alkalommal indul neki az 1898 mérföld hosszúságú versenynek, mely Franciaország, Spanyolország és Irország között zajlik. Az indulók között szerepel öt nő és hat nem francia is. Persze itt vannak az előző négy év gyöztesei is.

A verseny maga 37 éve zajlik, 10 méteres One Design hajókkal. Minden nagy szólóvitorlázó ugródeszkája a transat és földkerülő versenyek felé, de a verseny rangját az is bizonyítja, hogy ide szívesen visszatérnek versenyezni a veteránok is. Itt nyert már háromszor Jean Le Cam, kétszer Michel Desjoyeaux. De a Vendée Globe hősök nevét említve Christopher Auguin, Yves Parlier, Philippe Poupon.

A sok első versenyes között persze nem amatőrök szerepelnek. Elöször indul például az a Jean Pierre Dick, aki nyert a két utóbbi Transat Jacques Vabre versenyen és az utolsó Vendée Globe-on is indult. Corentin Douguet, a legutóbbi Mini Tarnsat győztese.

A külföldiek közül találkozhatunk azzal a Pietro d’Ali-val akivel 2003-ban Földváron a Csillaghajó Tavaszi EB-n is találkozhattunk. Samantha Davies-el aki az egyik legigéretesebb angol szólóvitorlázó hölgy.De német és zöldfoki szigeteki versenyző is készül.

Az idei az egyik leghosszabb verseny. A leghosszabb szakasza 590 mérföld, míg a legrövidebb 314. Az augusztus 6-i rajt Cherbourg-Octeville-ből lesz. A cél  Santender a spanyol partokál. Innen a második szakasz  Saint-Gilles-Croix-de-Vie-ba fut be. Ez után az irországi Dingle következik. Majd Concarneau a végső állomás, ahol a győztes fejére a korona kerül.


A One Design hajó
A FIGARO BENETEAU 2

Építő: Bénéteau

Tervező: Cabinet Lombard

Építés éve: 2002


Technikai adatok:

– LOA: 10,10 m

– LWL: 9, 82 m

– Merülés: 2,10 m

– Vízkiszorítás: 3 050 KG

– Ballast: 1 100 kg

– Nagyvitorla: 36 m

2

– Nagy génua: 30m

2

– Spinnaker: 85 m

2

– Frakcionális rig 7/8 karbon