A nemzetközi zsűri elejtette az Ericsson méltányosság iránti kérelmét, melyet a szombati melbourne-i futam után adtak be, igenis sokkal.

A Brunel hallgat.


VOR - Többet szárazon, mint vízen
A zsűri nem jutott el odáig, hogy eldöntse a kérdést, az Ericsson valójában a startvonal melyik felén is tartózkodott, ugyanis a csapat kérése eleve érvénytelenül lett benyújtva. Az Ericsson 30 óra elmúltával értesítette a versenyrendezőséget – kettő perc helyett, – hogy valamilyen formában hátrány érte őket nem önnön hibájukból. Ráadásul a piros lobogó sem került elő.



A Vitorlázás Versenyszabályaiban van egy új „kísérleti függelék”, melyet a VOR-on már használnak, ez pedig a viták eldöntésére szolgál és engedélyezi, hogy a vétséget már a vízen mentesítsék. A Q függeléket a VOR pályaversenyének versenyutasításában és kiírásában aktiválták.



„Nem hiszem, hogy hibáztam volna,” mondta Wilson, aki a rajtprocedúrát felügyelte. „Meglehetősen tisztán emlékszem rá … és a diktafonomon is az hallható, hogy két hajó volt kívül a vonalon – az ABN AMRO és az Ericsson.”



Elkél a rendőrség segítő keze...
Az ABN AMRO ONE kormányosa Mike Sanderson úgy nyilatkozott, hogy kevés kockázatot fog vállalni a meglehetősen rövid szakaszon Melbourne-ből – Wellingtonba, amely vasárnap veszi kezdetét.



Ennek oka, hogy nem akarja bevállalni a két órás wellingtoni pit stop büntetést egy esetleges hiba miatt, így minden Új-Zélandon szükséges felszerelésüket a hajón kénytelenek szállítani.



„17,5 pontot lehet összeszedni a következő két szakaszon, és nem kívánom most kockáztatni az esélyeinket,” mondta Sanderson.



Az 1.450 mérföldes szakaszon 7 pontot gyűjthet be az első. Egy nagyjából 48 órás pit stop engedélyeztetett a versenyzők számára, mielőtt a Horn-fokot megkerülve Rio felé nem vennék az irányt február 19-én. Ez a táv már komolyabb: 6.700 tengeri mérföld. A Horn-fokot kerülő első hajó 3.5 pontot zsákmányol a rioi első pedig ismét hetet.



A VOR pit stopra vonatkozó szabályai értelmében, amely hajó élelmet, üzemanyagot, tartalék alkatrészt vagy külső segítséget vesz igénybe a pit stop ideje alatt, az két órával később hagyhatja csak el a rajtvonalat.



„Melbourne-t fojtó nyakörvvel hagyjuk el,” Lefordítva: totál felpakolva, teljesen önellátóan a 8.000 tengeri mérföldre.






Brunel - Más irányba utaznak



Az ármánykodó Wharington pedig fittyet hány a szabályokra:



Tegnap délután mindenki várta, hogy Grant Wharington – a már Brunel néven (nem) futó hajó kormányosa – megerősítse a hírt, hogy csak Baltimoreban kerül újra vízre a hajójuk. De ahogy a napok teltek úgy nem történt semmi: se nyilatkozat, se levél a verseny igazgatójának.



A hazai vizeken elvérző, versenyt feladó Grant Wharington a verseny utolsó harmadára már új nevezőként állna vissza a versenybe.



Mégha hajója meg is újul, akkor is komoly hatással lehet a hat valóban rivális végső eredményének kimenetelére, akik eközben november óta az összest szakaszt teljesítették.



Bemondásával, – miszerint egy gyors hajó készül a jelenlegi lassú verzióból – tulajdonképpen kilép a versenyből, felszabadítva magukat azon szabály alól, amely megtagadja a későbbi indulás lehetőségét egy ilyen hosszú átépítés után (amit valóban csinál a Brunel). De a késői nevezés, amely egyetlen kitétele, hogy 50 %-os felárral növelik az eredeti összeget – nincs kizárva. Így a 275,000 fontos nevezési díj egy kicsit magasabbra ugrik. Mindenesetre úgy látszik, megéri.