Félelmetes, hogy egy ilyen rövid versenyen, miért indul 1788 hajó? Persze az olaszok sem restek és tíz napos népünnepélyt rendeznek az esemény alkamából a Trieszt elötti vizeken és a városban is.

A regatta stabil dátumon fut. Az idei volt a 38. és minden október második vasárnapján kerül megrendezésre.De elötte azért még történik egy s más Trieszt vizein.

Az egész felhajtás már szeptember utolsó napján elkezdődik, amikor kint a vizen az ifjak versenyeznek. Optimist, Tyka tipusú katamaránnal és T293-as szörffel. Ez a Barcolina.Nagy ajándékokkal kedveznek  a győztes gyerekeknek a rendezők. Ezek közül az egyik, hogy Russell Coutts-al és csapatával is vitorlázhatnak. De Play Station-t és utat is nyerhettek Párizsba.A versenyen végül 314 hajó vett részt.

Október 4-7-ig azután az Alfa Spider Match Kupa zajlott, mely nem más, mint a hazánkba gyártott RC44-es hajók első hivatalos európai versenye. Öt hajó vett részt a versenyen és természetesen a project atyja Russell Coutts is indult két pálya és két párosversenyből álló sorozaton. No meg persze nyert is.

Ezalatt a szárazföldön is zajlanak a kulturális események. Filmes és fotós kiállítások a vitorlázásról. Nagy nevű hajósok, legendás versenyek állnak a barcolanaImages középpontjában.

A klasszikus hajók is helyet kapnak a sorozatban. A Triestben található 24 történelmi hajó október 6 és 7 között egy parádén vonult fel a zsűri és közönség elött, hogy eldöntsék kié a legszebb és legalaposabb felújítási munka.

Miközben a dell’Unitá d’Italia téren szabadon hallgatható komolyzenei koncertek zajlottak, addig megnyílt a Barcolana falu is.Itt minden megtalálható volt a vitorlázásból és élelemből ami szem szájnak ingere.

És végül október 8-án az elmúlt 10 nap csúcsa, maga a Barcolana. A Miramare Kastély és a világítótorony közötti rajtvonal környékén 1788 hajó 20000 vitorlázó és 320000 néző vesz részt a rajtban. A 20-23 csomós Bórában 30 csomós pöffökkel rajtolnak a hajók. A legnagyobb esélyes az Alfa Romeo 2 Nevil Crichtonnal a kormánynál rajt után rögtön az élre áll a nagy rivális Maximus-Aliké a nyomában. Az első bóját már 473 méter előnnyel  veszi, mert közben a Maximusnak gondjai vannak a gennakerrel. Sőt másodiknak a szlovén Maxi Jéna a 24 méteres maxi ér oda. Harmadiknak pedig a Frers Open 60-as Anyway True.


Közben hirtelen gyengül a szél és az Alfa Romeo 2 a jobb oldalát választva a pályának biztonsággal fut be az első helyen. Ezzel harmadszor nyerve a Barcolanát. A Maximus Aliké és a Maxi Jéna nagy csatában érkezik a befutóba, de a szlovén hajó fut be végül meglepetésre a második helyen.

A győztes ideje 1 óra 23 perc. Ennyi kell egy Maxinak, hogy megtegye ezt a Füred-Siófok-Füred távnál kicsit kisebb pályát. Russell Coutts RC44-el a 17.

Ki tudja mi vonz erre a kis versenyre ennyi hajóst, de az látszik, hogy az olaszok nagyon odafigyelnek az eseményre. A sajtóinfók percre pontosan érkeznek, a weboldaluk friss, jó, ami szokatlan általában tőlük.