Lionel Lemonchois (FRA) futott be leghamarább a 2006 Route du Rhum versenyén, idejével pedig négy napot is lecsapott az eddig fennálló rekordból. Többen is borultak, de szerencsére mindenki megvan.



A Gitana XI hétfőn hajnalban keresztezte a 3,542 tengeri mérföld hosszú verseny célvonalát (Pointe a Pitre), amelynek eléréshez 7 napra, 17 órára és 19 percre volt szüksége.



Lemonchois ideje 4 nappal, 15 órával és 22 perccel jobb, mint Laurent Bourgnon’s (FRA) egészen hétfőig fennálló 1998-ban elért ideje (12 nap, 8 óra). Átlagsebessége 19.11 csomós volt, Bourgnoné pedig csak 11.93 csomó.



Ross Hobson már biztosnágban van a Carmen nevű teherhajón. Hobson kedden este borult fel 1760 mérföldre Pointe à Pitre-től. Az Ideal Stelrad  (3. osztályú multi) azonnal leadta vészjeleit mikor hajója felborult, de képtelen volt a kommunikációra. A mentés sikerességéről a Carmenen keresztül értesült a rendezőség.



23 óra 28 perckor küldte az Orange project nevű trimarán először a Sarsat-os vészjeleit. A trimarán ugyanis felborult, de Steve Ravussin életben volt a hajó belsejében.



Egy konténerszállítót értesítettek ügyében, amely már elérte a térséget és sikerült VHF kapcsolatot is létesíteni a skipperrel. A trimarán, amely vasárnap hagyta el az Azori térséget, erős hullámzásban és 30 csomós szélben haladt, amikor eddig ismeretlen okok miatt felfordult.



Másnap reggel 9:45-kor az orosz „Okhta Bridge” nevű tanker sikeresen kimentette Stevet. A beavatkozás nem volt egyszerű, mivel Steve sokkot kapott, azóta azonban már biztonságban halad Dél-Anglia felé; november 13-án léphet szárazföldre.



Éppen a foredecken dolgozott (genakker a hálón), mikor az automata kormány felmondta a szolgálatot és a hajó luvolni kezdett… Steve berohant a cockpitba, ám egy újabb hiba következtében a hajó erőszakosan ejteni kezdett! A hajó elkerülhetetlenül befúrta magát egy hullámba, a hajó tükre pedig hamarosan az égbe emelkedett, az árboccsúcs vízbe ért…



„A hajó korábbi tulajdonosának, Lalou Roucayrolnak a kormányosi szék körüli védelmi rendszere mentette meg az életemet. Mikor a hajó felborult, ezen kapaszkodtam, mikor még nem tudtam, hogy hova torkollik majd a dolog. Akkor az árboc ellenállása mentett meg a totális átfordulástól, de végül mégiscsak teljesen fejre állt a hajó. Aztán a háló alatt találtam magamat. Rajtam volt a túlélőruha… Nem vagyok túl jó úszó és azon küzdöttem, hogy a fejem a víz felett tartsam. Először magam előtt láttam a saját halálomat… A keresztmerevítő a hátamnál volt és egy hullám felemelte a hajót, amely lehetővé tette, hogy levegőt vegyek.” Steve ezután erőt vett magán és felmászott a hajóra, bekapcsolta jeladót, amelynek jeleit vette is a Norfolki Tengeri Mentőszolgálat az USA-ban.



Talán kissé ironikusan hat, hogy a segítségére sietett tanker, annak a Sovcomflot cégnek a kezében van, amely tavaly szponzorálta Stevet az Oops Kupán.




IMOCA 60 egytestű:



Az
IMOCA mezőny egy hidegfronton keresztül közelíti meg a befutót – ez pedig igencsak
kimerítő manőverekre készteti a még versenyben lévő skippereket. Roland Jourdain (Sill et Veolia) ellenállt Jean Le Cam (VM Materiaux ) Jean Pierre Dick (Virbac-Paprec) támadásaink, akik 120 mérföldről még próbálkoznak az éllovas befogásával.




Az osztályokban elsők:






IMOCA:


Sill et Veolia / Roland Jourdain



Class 2 multi


: Crepes Whaou ! / Jean Yves Escoffier



Class 3 multi


:


Imagine-Institut des Maladies Génétiques /




Pierre Antoine












Class 1 mono


: Jeunes Dirigeants / P.Y Guennec



Class 2 mono


: Artforms / Kip Stone (US)



Class 3 mono


: Roaring Forty / Michel Kleinjans (BE)



Class 40


: philsharpracing.com / Phil Sharp




ORMA befutók:



Lionel Lemonchoix (Gitana XI): 7d17h19’06” – átlagsebesség: 19.11


Pascal Bidegorry (Banque Populaire): 8d04h25’07” – átlagsebesség: 18.03


Thomas Coville (Sodeb’O): 8d13h39’02”- átlagsebesség: 17.22


Michel Desjoyeaux (Geant): 8d13h48’24” – átlagsebesség: 17.21


Franck Cammas (Groupama 2): 8d17h55’17” – átlagsebesség: 16.87


Yvan Bourgnon (Brossard): 9d00h40’15”