Mike Golding hétfő éjszakai döntése kifizetődő volt és Alex Thomson kénytelen volt 38 mérföldet leerőltetni saját torkán. A VELUX 5 OCEANS rendezősége kicsit aggódott is a sötét hajó miatt, mivel a Hugo Boss pozíciója délkeleti irányú sodródásra utalt.


Thomson hamarosan megerősítette, hogy csupán lukra szaladt, olyanra, ahol nincsen szél. Golding ezzel 20 mérföldre csökkentette hátrányát.



Az Ecover eközben üzemanyag ellátási és motorikus problémákkal küszködött, de keddre sikerült valamelyest enyhíteni ezen.



Golding akár újabb szett hátránnyal is szembesülhet, hiszen: „Valaki lenyúlta


La Coruna-ban

a mocskos vízhatlanomat a hajóról. Általában egy váltás viharruhám is van, egy Déli-óceáni szett illetve egy normál, de most csak a normál van nálam, amely ******* módon kényelmetlen, de legalább élek.”



769 mérfölddel Alex Thomson előtt tartózkodik a versenyben vezető Bernard Stamm, akinek hajóján hétfőn szállt el valami. A


Cheminées Poujoulat


jelentése: „Még a vihar előtt elszakadt a gennaker felhúzó, a vitorla bele a vízbe és két órámba került, míg kiszedtem… Nem engedhettem meg, hogy elszakadjon, mivel ez egy nagyon fontos vitorla: és a 40 csomós szelet is bírnia kell. Ma reggelre már mindent előkészítettem a felhúzó visszatételére, de a másik fele beszaladt az árbocba és jó darabig eltartott, míg elkészültem vele. Most rendben van és hamarosan vissza is húzom.”



És Stamm délen belecsúszik a hidegbe: „Minden ok, kivéve a hőmérsékletet, ami zuhan. Az ég szürke, homályoskás. Nem tisztul ki. A levegő 5 vagy 6 fok és a tenger is 4 vagy 5 fokos csak.” Mivel Stamm otthon hagyta szőrös felsőjét, most úgy érzi, mintha egy igazi küldetésen venne részt – más valószínűleg szőrösben is annak érezné.



A V5O állása:



1


Cheminees Poujoulat


Bernard Stamm 3855

2


Hugo Boss


Alex Thomson 744

3


Ecover


Mike Golding 762

4


Spirit of Yukoh


Kojiro Shiraishi 952

5


SAGA Insurance


Sir Robin Knox-Johnston 3109

6


A Southern Man-AGD


Graham Dalton 3368

7


Pakea


Unai Basurko 3452