FENT AZ UTOLSÓ VIDEÓ!! Eltelt a két hét. 10 napot vitorláztunk, kiváló körülmények között a portugáliai Cascaisban. Életemben először igazi edzővel, motoroskisérettel, videokamerával…




December 15-16-17






Estére Gaszton ismét belázasodott, maradt számára a keksz és a tea. Az idő 100%-os volt, egy szál felhő sem volt az égen, a nap sütött, a szél is egészen friss volt, 2-4 bft.. A mai nap célja Bőrtok felgyorsítása volt az új árboccal. Gaszton is velünk tartott, bár nem volt túl fitt, hamarabb be is fejezte, mint mi. A hosszú összemérések és állítások után a rajtolásokat gyakoroltuk kis pályán. Először rajtpozíciót kellett védeni. Ez abból állt, hogy vagy a legalsó (lee) vagy a legfelső (luv) legjobb rajthelyet kellett megvédenie valamelyikünknek, a másik kettőnek pedig meg kellett ebben akadályozni. Ezzel ragyogóan tudtuk az áramlással szembeni megállást gyakorolni. Ezek után következett pár rajt, kis pályával, kreuz-hátszél szakaszokkal. Zárásként hazahátszeleztünk, ami jó 1 órát tartott a leálló szélben. Utána irány a konditerem, evezés, erősítés, otthon pedig Gaszton ápolása, aki megint elég rosszul volt.


Szombatra virradóan megint ismétlődött az időjárás. Ekkor már éreztem magamon a fáradságot, hiszen ez volt a 10. vitorlázott napunk. Ketrecezéssel kezdődött ez a nap is, mint az összes többi. Utána kifelé vettük az irányt, a nap tűzött. A szél nem volt túl erős, decken ülős, néha lógós, bft. 1-3-as. Hosszú kreuzok, majd mikor már jó magasan jártunk, rajtgyakorlatok, 1 illetve 2 körös pályákkal. Az óceáni hullámok szépen elkezdtek jönni, de közel nem voltak akkorák, mint múlt héten. Levezetésnek hazahátszeleztünk közel 1 óra alatt, közben több helyen is mértem áramlást. Kivettük a hajókat, majd szépen elmostunk mindent, hiszen egy hónap múlva jövünk legközelebb. Én a biztonság kedvéért még le is kötöztem a hajót, nehogy eszébe jusson szél úrnak elfújnia. Belerámoltam a ponyváimat, vitorláimat, majd egy puszit nyomtam kis hajóm deckjére, és jeleztem, hogy januárban látjuk egymást. Utána bevásárolni indultunk a többieknek a hazaútra, majd otthon összepakolás. Vacsorára rák, csirke és krumplipüré volt. Vitorlás ruháimat kimostam, majd megszárítottam, ezek lent maradnak Cascaisban. A lakás, amiben a Laseresek laknak, és mi is fogunk benne januárban, rendelkezik egy tárolóval, oda pakoltuk be ezeket a holmikat.


Vasárnap nem fújt semmi szél sem, minthogy a windguru előre jelezte is. Lerámoltunk az autóba, majd elbúcsúztunk a Laseresektől, és elindultunk. Engem kitettek a repülőtéren, és hárman indultak haza a 3200 km-es túrára. Mikor ezeket a sorokat írom, már valahol Madrid felett járok, a GPS szerint


4300 méter

magasan és 822km/h-val.






Összegzés:






Meglátásom szerint nagyon hasznos 2 hetet tölthettünk el Cascaisban. Elég nagy meglepetés ért volna minket a VB előtt jövő júliusban, ha nem tölthetünk itt el huzamosabb időt. A helyiek szerint az időjárás most nem volt szokványos. Part felől fújt a szél, ami elég ritka nyáron. Normál esetben a swellel együtt DNY-i irányból, vagy 20-30 fok eltéréssel érkezik. Állítólag, az itt mért illetve tapasztal áramlások közel sem ekkorák nyáron. Volt olyan nap, hogy 50 méter/perc volt a víz sebessége, de a 10-20 átlagosnak számított.


Nagydolog, hogy a Szövi megszervezte ezt az egészet, külön köszönet Süki munkájáért. Ahogy látszott, rengeteg nemzet teszi tiszteletét a VB helyszínén. Lengyelország, Norvégia, Svédország, Franciaország, Észtország, Hong Kong, Görögország, Spanyolország, Hollandia, Anglia, Írország, Kanada. Õk már mind itt vannak, és készülnek.


A klub. Rendkívül érdekes. Vannak fenntartásaim a jövő évvel kapcsolatban (VB rendezés), de biztosan meg fogják oldani. A klub épül, szépül. Kultúrált öltöző, vizesblokk várt minket a heti 60 Euró-ért, amennyiért a hajót itt tarthatjuk. A motorosok bóján állnak, reggel a klub embere viszi ki az edzőket, este ő gyűjti be, és hozza be őket. A marinában, ami a szomszédban van, rengeteg hajó áll, a 6, 5 méterestől a 60 lábasig minden. Úszó rendszer van a nagy vízmozgás miatt. A sólyák borzalmasak, a víz rossz esetben 3-4 métert is mozog, megnehezítve a kivételt illetve a letételt, ami így nem egyszemélyes feladat. A konditerem minden igényt kielégítő, remek gépekkel, és segítőkész edzővel, mindez havi 25 Euróért. A havi bérlet normál áron állítólag 300 Euró!


Saját szemszögem. Pár hónapja döntöttem el, hogy belevágok egy felkészülésbe ismét. Ami mellette szólt, hogy végre van egy edzője az osztálynak, Majthényi Zsombor személyében. Ez rendkívül nagy előrelépés az előző évekhez képest. Van egy külső kontroll, aki nem kívülálló, aki nyúz, hajt minket. Észreveszi a hibákat és kijavítja azokat. Rengeteg dolgot tanultam az elmúlt két hétben tőle. Kezdve az áramlásméréstől a hajóvezetésen át a beállításokig. Ahogy számítottam, meglátszott az első héten, hogy nem ültem hajóban az elmúlt 2 hónapban. Szoktam a körülményeket, és sebességhátránnyal küzdöttem a versenyen. Súlyom kezd alakulni, a júliusi 83kg után jelenleg 91, 5kg vagyok. A szél erős volt, 4-8 bft. a hullámok pedig általam még sosem látott gigantikus, a legnagyobbak elérték a 10 métert is.
A 10 borulás és a vérömleny a karomban sem szegte kedvemet. A versenyen 5. lettem, de igazából az egy DNF-el nem is számíthattam jobbra. Hétfőn azt gondoltam, hogy nem fogok tudni vitorlázni a kezem miatt, de rendbejött. És bár fájt egy kicsit, összeszorított foggal küzdöttem. Állítottunk a hajón, és az eddig leglassabból talán a leggyorsabb lettem hármunk közül. Ez feldobott, és nem is éreztem már fáradságot. Felszabadult voltam, és élveztem a vitorlázást. Lábaim nem fáradtak el a lógásban, kezdtem formába jönni. Sajnos Gaszton kiesése nem jött jókor, még tudtunk volna javítani egymás sebességén. Sebaj, felgyorsítottuk Bőrtokot, akinek úgy látszik, hogy az árboc volt a baja. Kondícióm is kezdett megjönni, és a konditeremben is szépen haladtam a súlyokkal, remélem otthon, tudom majd folytatni az itt megkezdett utat. Január 22-én jövünk vissza, ismét 2 hétre, de ezúttal mindannyian repülővel, így nem kell majd 2 nap az akklimatizációhoz. Az sem elhanyagolható tény, hogy már ismerjük, hogy mi hol van, nem kell már semmit sem felderíteni, tudjuk hogyan működnek a dolgok.


Ezzel zárom Cascais-i riportjaimat, remélem, szívesen olvastátok az ínséges téli hetek alatt. Az utolsó videóval még adós vagyok, de a héten ezt is pótolom. Kellemes Karácsonyt mindenkinek, és szélben gazdag újévet kívánok minden kedves sailing.hu olvasónak!


2006 december 13-14


Nem sok kedvem van ma írni, ezért rövid leszek! Gaszton tegnap már jobban volt, de még nem vitorlázott velünk, mit ahogy Haidekker Isti sem, ő is sokat járt a vécére. Az edzés jól sikerült, gyakorloltuk a 20 m/perces folyásban az egy helyben állást, a rajtokat, és sokat mértünk össze. Este állítások jegyzetelése, majd konditerem. Utána jött hozzánk Szabóka, alias Szabó Péter ( J24 Égi ), majd együtt elmentünk vacsorázni, egy itt lakó ismerősömmel és nagybátyjával. Hárman tőkehalat ettünk, Gaszton egy steak-et, amit először igencsak véresen hoztak ki. Visszaküldve megsütötték, de merészség volt még ilyen húst kérnie a diéta után szerintem.




Ma már hárman mentünk, és, mivel megjött Ambrózy Peti is, a Laseresek is hárman jöttek. A kikötőben szilát robbantottak a víz alatt, ami az ott parkoló 470-esek mellett ért földet néhány darabja. Gaszton már nem volt top-on, így ki is jött a partra. Bőrtokkal ketten folytattuk, még hajót is cseréltünk, sőt, még Zsombi is beszállt annak érdekében, hogy megállapítsuk Marci lassúságának okát. Levezetésnek kis pályában vitorláztuk, ahová beszállt egy Portugál is, aki most ült ki Laserből, mivel Gustavo Lima mögött nem nagyon jut szóhoz. Mellesleg Junior EB 2., VB 3. volt. Hazahátszeleztük a leálló szélben, majd Bőrtok árbocot cserélt. Ben nagybátyám megint várt minket a konyhában, így hazafelé vettük az irányt. Foly. köv


December 12. – Szélcsendes piehnőnap


Ma minden eddiginél kisebb szélre ébredtünk, de időben a kikötőben voltunk. Szerelések, állítások lemérése volt a feladat, és cuccaink rendbetétele. Utána a csapat egy része Lisszabonba indult egy kis városnézésre. Sajnos Gaszton nem tarthatott velünk, mivel rosszullétre panaszkodott. Ez többszöri hányással meg is erősítette, így ő Cascaisban maradt pihenni. Sajnos estére sem lett jobban, és láza is lett. Remélem, hogy a 470-es csapat által ( Waff, Kelo ) által elindított hullám nem folytatódik nálunk. Holnapra szelet, és vasárnapig sok-sok napsütést igérnek, majd meglátjuk…


Naplemente, 17:30 körül


December 11. – The Show Must Go On!


Mai nappal folytatódtak az edzések. A csapat egyes tagjaira különbözően hat az eltöltött idő. Gasztonék fáradtak és fásultak, én viszont ma estem át a holtponton, élvezem a vitorlázást. Ma hosszan hátszeleztünk a parttal párhuzamosan észak felé a D-DK szélben, iskolagyakorlatokat hajtottunk végre. Halsolások, 360 volt terítéken. Utána hosszú raum következett amerika felé, majd hosszú kreuzok hazafelé. Közben állítottunk, sűrűn cseréltünk pozíciót. Eredménye is lett a dolognak, az én szempontomból biztosan. A napot talán a leglassabbként kezdtem, de a végére top-on voltam. Az edzés végére kiért Berecz Zsombi is, le is nyomott minket a kis rögtönzött versenyünkön. Nem hiába, a friss ember… 🙂 A többi Laseres elszórva érkezik, ma Haidekker Isti, holnap Ambrózy Peti.


A délutánt a konditeremben töltöttük, majd nagyot vacsoráztunk. Annyi spagettit ettünk, amennyi egy birkózó csapatnak is dicsőségére válna. Meg is van az eredménye, én már 1,5 kg-ot felszedtem, mióta ittvagyunk! Holnap darálunk tovább, és jelentkezünk!


December 10. – Csak Magyar Futamgyőzelem Finnben


A körülmények ideálisak voltak, egyedül csupán a hideg róható fel negatív oldalként. 12-re volt a mai első rajt kiírva, de természetesen nem időben volt a rajt. Ma is sikerült két, az öbölben horgonyzó nem kicsi konténerszállító hajót belerakni a pályába. Az első rajtnál az utolsó 2 percben fordult el a szél balra, amit csupán ketten észleltünk egy helyi erővel. Az első kreuzban is balra tartva, folyással szemben kreuzoltunk körülbelül 18-20 percet. A szél néha visszavett, decken ülős rész is volt benne. A jelhez nagy előnnyel értünk fel a POR 83-assal. Õ vezetett, én mögötte. A harmadik hajó nagyon lemaradva követett csak minket, majdnem fél raum hátránnyal. Hátszélben utolértem, majd elhaladtam mellette, és gyűjtöttem vagy 200 méter előnyt. Második kreuzban ismét balra mentünk, tartottam előnyömet. Közben Gaszton és Bőrtok derekasan küzdött. Elsőnek futottam be, a kezem majd szétrobbant a pumpálás után, és duplájára dagadt az alkaromban a vérömleny. Gaszti hősiesen küzdve harmadiknak ért be, Bőrtok 5. lett. Ezek után én tanyáztam a 2. helyen, két pont előnnyel Gaszton előtt.




A második futamra erősödött a szél, aminek nem nagyon örültem. Karom sajgott, néha nem is tudtam ráengedni, így be is kaptam egyszer vagy 100 liter vizet. A bal oldal ismét fizetett, a spanyol vezetett az első körben. Végül Gaszton és Bőrtok a második kreuzban az élre tört, és első illetve második helyen futottak be. Én szerényen, nagy hátránnyal caplattam be a hatodik helyen, de számomra végetért a verseny, irány haza. Egy kis jegelés, kenőcs.


A harmadik futamban a kondíciók megegyeztek az előzővel. Gaszton végig vezetve nyerte a futamot, ami egyben a végső siker is volt számára a spanyol előtt. Bőrtok a futamban 4. lett, így az összetettben is 4. helyen végzett, 1 ponttal lemaradva követtem őt az 5. helyen. A verseny érdekes volt, sok tapasztalattal járt, de a versenyrendezés borzalmas volt. Állandó hosszú várakozások, határozatlan döntések kísérték végig a versenyt. Gaszton első díja egy Toblerone csoki volt, semmi több. Érdekes.


Közben megérkeztek a Laseresek is, Berecz Zsombi és Kovács Benedek személyében. A 470-esek pedig elindultak hazafelé, remélem rendben haza is értek. Hétfőn ismét edzésnap, jelentkezünk!


December 9. – Az ítélet napja II.


Azt hittem, hogy a tegnapi napnál durvább már nem jöhet. Tévedtem, de még mekkorát… Reggel zivatarok jöttek-mentek, de sütött a nap, szél alig volt. A rajt ma 12-re volt kiírva, de mire a klubba értünk, már fújt a szél. Öltözés, majd haladtunk ki a lightos szélben. A kikötőtől nem messze jött egy jó kis jégeső, ami vert rendesen. Kopogott a hajón és a fejünkön, a levegő is jól lehült. Kiértünk a pályára, de szokás szerint várakoztunk. Közben a parton egy teljes szivárvány jelent meg, bár ne tette volna. Ez megint egy hatalmas zivatart jelentett, bivaly széllel, ami pont az 5percesünkben csapott le. Érvénytelenítették a futamot, és tovább várakoztunk. A szél 1-3 Bft volt, jöttek nyugatról a hullámok, olyan jó 7-10 méteresek, a szél pedig fújt északkeletről, szintén hullámokat generálva. Érdekes volt a rajtvonal is, ritka volt, hogy egy pillanatban láttad mind a két végét. Gaszton jól kezdett az elején, a végére visszaesett, 4. lett. Bőrtok pont fordítva, másodikként futott be, kis malacröfögéssel. Meg is nyerhette volna a futamot, ha az utolsó bója után nem indul el más irányba, mint a befutó. Kár érte. Én harmadik lettem az érdekes körülmények között. Jellemző, hogy a befutó motoroson horgászbot lógott az egyik oldalra. A rendezőségről már most véleményt alkottunk, mondanom sem kell, nem túl poziztívat. Megint várakoztunk, kb 1 órát. Már mindenki majdnem megyfagyott, mire megint rajtoltunk. A szél erősödött kicsit. Gaszti elől haladva 2. helyen caplatott, Bőrtok 4., én egy hajót vertem a kiadós hányás után a kreuzbójánál. Bőszélben megettem egyet, 5. voltam a második kreuzban. Apropó, trapéz pálya van, nekünk külső körös. Kreuzbója felé közeledve durvult az idő, jött a zivatar, és nagyon durva szél. Leejtettem, de a hátulról jövő hullámok belefúrtak a szembe jövőkbe, így orron keresztül borultam fel. Felállítottam, de megmerültem. Megpróbáltam leejteni, de megint felborultam. Teljesen eszkimóztam. Felállítottam, de rossz irányban állt, így lapoztam egyet. Megint eszkimó. ülök a tetején, svert becsúszik. Ekkor kicsit aggódni kezdtem, de sikerült elővadászni a svertet, küzdöttem tovább. További 2-4 lapozás, és már bent is voltam a hajóban. Igen ám, de rengeteg víz volt a hajóban. Leejtettem, de megint elestem. Lapozás, stb.. Na ez még 2x. Kicsit elfáradtam, de elhatároztam, hogy be fogok futni. Körülöttem hevertek a hajók. Félig elmerül hajóval, felengedett albával hátszeleztem le, és így is futottam be.




Gaszton kettő bucskával második lett, Bőrtok elsüllyedt, miután tengeralattjárónak képzelte hajóját. Tévedett, és kiállt. Én negyediknek futottam be, majd irány haza a még mindig tutuló szélben. A sólya ehhez képest már light volt, így fázva partot értem. Fürdés, átöltözés, majd egy kis harapnivaló. Visszafogott, de minket várt otthon Uncle Ben’s, így leléptünk. Holnap futamozunk még, már ha a vérömleny az alkaromban is ezt akarja!


December 8. – Az ítélet napja I.


Nincs tolakodás, szépen sorban!
Ma reggel napos időre ébredtünk, de elég hűvös volt. A rajt 13 órára volt kiírva, de halasztottak. 13:30 körül mentünk vízre, az Op-sok után 1 órával. Vicces. A szél fújt rendesen 20-35 kts között. Hullámok mega nagyságúak, lásd a videón. 4-5 km hétszelezés után a rajtterületre értünk, ennek örömére dobtam egy hátast biztos ami biztos. A zsűrihajó körül cirkuláltunk, de egy zivatar alatti erősödés alatt a partra küldték a mezőnyt. Jó 1-1,5 óra kreuz következett, több luvban furdéssel, időnként 40 fokos pörgésekkel, és természetesen egy újabb hempivel. Kezdek feljönni, bár Bőrtok ma is borult kettőt, így még mindig ő vezet, nekem 2 van, Gasztonnak egy. Horros sólyázás után halasztás más naptári napra, majd irány a szauna, uszoda. Bevásároltunk, főztünk, megbeszéltük a tavaszi programokat, és a napi tanulságokat. Holnap folytatom!


December 7. – Első napunk az óceánon


Esős időre ébredtünk, a szél is élénken fújt. Az óceán alig volt látható, de az idő elég gyorsan változik itt az óceán mellett. Pulóverben indultunk, de amint kisütött a nap, elég volt a trikó is. Szerelés, majd indulás következett volna, de Gaszton és Bőrtok otthon hagyta a cipőjét, így nekik volt még egy útjuk. Mi közben vízre lebbentünk, és ketreceztünk Gabóékkal. Utána egy furcsa hajó
Felhős idő ma is
felé indultunk, úgy nézett ki, mint egy fúrótorony. Ide raumolni kellett. A szél 4-6 bft, hullámok 4-8 méteresek, helyenként gigantikusak. Egyszer-egyszer megtörtek, amit a legjobb elkerülni. Kreuzolni kezdtünk, közben leértek a többiek is. Összeálltunk, összemértünk, és nyeltük a sósvizet. Mindenki ment alul, felül, középen. Szoktuk a körülményeket, és dobáltuk a medúzát a hajókból. Lefelé hatalmasakat mentünk, Bőrtok 2 borulással vonta magára a figyelmet. Én egyszer majdnem borultam, de csak megmerültem. Utána nem kis meló volt kiszívatni a vizet a ventilekkel. Nagyokat rohantuk, a sverttel csinján bántunk. így is nagyokat csúsztunk oldalra a hullámok oldalán. Ilyenkor hatalamas robajjal lezúdulva kell egyensúlyozni, jól kitámasztva a hajóban. Kreuzban egy pár hullám kitalálta, hogy átmos rajtunk, amit nem nagyon díjaztunk, de ő volt az erősebb. A sólyán hatalmas küzdelem után kivettük a gépeket., majd elmostuk a holnapi verseny előtt. Beneveztünk, megtudtuk, hogy a Dragontól az Optimistig, 4 pályán leszünk. Megérkeztek az Észt, Angol és itt vannak a Lengyel válogatottak is. Finnbn Spanyol, Portugál, Magyar háziverseny lesz, tét nálkül, hiszen az alaőpozás elején járunk. Én nem ültem Finnben 2 hónapja, de már alakul a dolog.




Délután konditerem volt terítéken. Bicaj, ergometer, kondigépek, szauna, úszás. Fáradt combjaimat még megdolgoztattam kicsit, majd hazatérve hatalmasat ettünk. Elemzések, pihenés, és Üvegtigris 2 volt ma az esti menü. A Laseresek vasárnap jönnek, nekik üzenem: Kössétek fel a gatyát, hozzatok DVD-ket! Video az oldal alján, holnap jelentkezem!


December 6. – Első napunk Cascaisban


Kedden, azaz december 5-én elég goromba időre ébredtünk. Tépte a fákat a szél, és a 10. emeletről, 800méter távolságból látszottak a hullámok. Felkerekedtünk, és lementünk a klubba. A kikötőbe érve láttuk, hogy durva a helyzet, ennek ellenére a 470-esek kint voltak. Igaz, hogy elsőre csak egyet láttunk, de szép lassan visszaállt a másik is. Derekasan küzdöttek, de a nyílt vizen nem mentek túl sokat, elég instabil volt a helyzet. Végül hullámtakarásban ketreceztek, amíg Gaboék spinyója meg nem adta magát(lásd másik cikk). Mi nem vállaltuk a küzdelmet a 25csomós alapban, és valósínűleg jól tettük! Helyette konditerembe mentünk. A Health Club, minden földi jóval fel van szerelve. Kondigépek, kardiogépek(evezőpad is), uszoda, szauna…. Mint egy álom. Nos, itt zörömböltünk 2 órát, majd a zuhogó esőben bevásárolni mentünk. Hazatérve ebéd, majd Kelóék jöttek szomszédolni. Hat körül indultunk az előre betervezett Bajnokok Ligája focimeccsre, Finnes csapatunk kiegészült Acsival. Hév, majd metró
Sporting Stadion panoráma
következett, és 20 Euroért beléphettünk a szentélybe. Olyan volt, mint egy színház, hihetetlen hangulattal. A meccs jó volt, végül is a Spartak nyert 3-1-re, így buktuk a lehetőséget, hogy a Sportingot az UEFA Kupában láthassuk januárban vagy februárban. Hazatérve egy kis DVD-zés, majd alvás.


Reggel a kelés nem ment könnyen, de azért megbírkóztunk vele. Futás, reggeli, Finnes DVD ráhangolódás, és 10:30-ra kikötő. Az idő szép, a levegő 20, a víz 18 fokos. A szél ereje 3-4 Bft., hullámok óriásiak, ráadásul 60 fokkal más irányból jön, mint a Swell hullámai. Ez később közelített egymáshoz, de azért nagy feladat volt ebben bőszelezni és kreuzolni. A víz 3-4 métert mozgott a sólyán, így több emberes volt a vízreszállás. Kelót kiszállítottam a motoroshoz, így eddzőink is követhettek bennünket. Először ketrecezéssel melegítettünk, majd nekivágtunk a nagyvíznek. Gaszton meg is mártotta árbócát a vízben még az első körben. Liszabon felé, a parttal párhuzamosan mentünk lefelé egészen addig, amíg a hullámok nem kezdtek átbukni. Erős kreuzolás következett, küzdöttünk, és szoktuk a körülményeket. Ezt a kört megismételtük, így több mint 3 órát töltöttünk el a vizen. A hajók kivétele, ha lehet, még rosszabb volt. Óriásiakat emeltek a hullámok, próbára téve minden képességünket. Baj nem történt, de a holnapi nap már nem a legjobb kormányommal fogok menni!




Ami az első napi vitorlázás után látszik, csak itt lehet felkészülni a jövő évi VB-re. Hatalmas hullámok, nagy áramlás, állandóan fújó szél teszi különlegessé Cascaist. Mi, akik főként tavon vitorlázunk, elég nehezen tudunk alkalmazkodni ezekhez a körülményekhez. De az, hogy eltölthetünk 3×2 hetet ezen a helyen, hatalmas lökést adhat a Pekingbe vezető úton. Bízom benne, hogy az általunk most elkezdett munkát folytathatjuk, és megmutatjuk, hogy megszerezhető a kvóta Magyarországnak akár már 2007-ben is!


Holnap ismét jelentkezünk!