Ha december, akkor minden a 26-án rajtoló Sydney-Hobartról szól, azoknak biztosan, akik már jártak valaha Sydney-ben a verseny ideje alatt. A 12-én megtartott Big Boat Challenge egyike az utolsó erőpróbáknak, egy tesztverseny a Sydney-öbölben csak a legnagyobbak számára.


A világ egyik leggyorsabb száguldó maxija, a Wild Oats XI (tulaj: Bob Oatley), mint a Rolex Sydney Hobart jelenlegi rekordtartója és az utolsó kiadás abszolút győztese, láthatóan megkezdte felkészülését a címvédésre a Sydneyben tegnapelőtt megtartott Big Boat Challengen elért győzelemével.




Az útvonal

Nem sokkal a Wild Oats XI után érkezett be a Grant Wharington neve által fémjelzett, újragenerálozott Melbourne maxi, a Skandia, amely napfelkeltekor futott be Sydney-be. A Skandia a versenyt megelőző napon hagyta el Edent, ahol menedéket kerestek az erős szembeszélben, amely a Melbourne-Sydney majdnem non-stop út alatt érte őket.



A Skandia vezette fel a 18 hajós flottát az első bójánál a 14 mérföldes pályán és még első volt a Fort Denisonnál is, de nem tudta feltartóztatni a Héla Zab féle XI-es szériát a spinnakeres szakaszban a Déli bejárat felé. A Skandia alig bírt rátapadni az újabb díszmaxira és a befutóig két percet kapott, de legalább jó sebességet mutatott, ha nem is volt képes visszaverni a támadást.



Az Ichi Ban ugyan vehetett remek rajtot, de nem vehetett győzelmet, mivel hamar kijött a 30 méteres maxik vízvonalból származó sebességtöbblete, így a módosított Volvo 70-est a harmadik helyre száműzték. Az Ichi Ban mégis lenyűgöző teljesítményt mutatott a helyiek szerint és ezt az IRC elsőséggel díjazta a rendezőség, Matt Allen ennek örült is. Pláne azért, mert vasárnap, a szintén Ichi Ban névre keresztelt Farr 40-essel szerzett első helyet a Rolex Trophy One Design Szériájában.



A harmadik szupermaxi, amelyik a Rolex Sydney Hobart győzelemre tör, a 30 méteres új-zélandi Maximus, amelyet Bill Buckley és Charles St Clair Brown birtokol. Az óra viszont ketyeg, hiszen a Maximus lecsúszott a Big Boat Challenge-ről. A hajót várhatóan december 20-21-e környékén teszik újra vízre, így a legénységnek csak egy hete lesz a tesztekre, ami nem túl sok.



A történelem ugyanis azt mutatja, hogy azok, akik nem tudtak kellően felkészülni, rendre el is „véreznek”, de Max Brown derülátó és szerinte a második új-zélandi résztvevő ott lesz időben a rajtvonalon.