Hogy micsoda a Mean Machine? Nem ismerik? Nos igazán senki sem ismeri, mert hol ilyen, hol olyan. Bámulatosan változtatja alakját! Lehet olyan, mint egy jól megformált TP52-es, vagy FARR 40-es, esetleg Mumm 30-as vagy papucs orrán pamutbojt… Most leginkább egy VO70-eshez hasonlít, ahogyan hasít a hullámokon, a hosszú elnyújtott hullámokon, föööl (luuuuv) s leeee, mivel egy szellő hintáztatja…


De ki szalad ott? Hiszen ez Peter de Ridder!


– Szia Peter! Hova rohansz?


– Versenyre, orrvérzésig… De egyáltalán nem rohanok.


– Elkísérhetlek? – kérdezi a Mean Machine – Van egy vadonatúj projektem, a VO70-es.


– Hát persze…




© Mean Machine
Portsmouth: A MEAN MACHINE az első csapat, amely megkezdte vízi felkészülését a 2008/09-es Földkerülésre. A héten tesztekkel és edzésekkel kapcsolt teljes sebességre a Mean Machine csapata, amely második hivatalos nevezőként érkezett meg a Volvo Ocean Race világába a Mean Machine flotta legújabb darabjával, a VO70-essel.



Ez a 70-lábas hajó pedig nem más, mint az egykori Black Pearl, a Green Marine építésű Farr VO70, amely 18 hónapja készült el. Emlékezetes, hogy a Pirates of the Caribbean VO70 második lett a nálánál sokkal gyorsabb ABN ONE mögött az utolsó VOR mulatságon. Most hét hét után újraveretezve, újrafestve a gosporti Endeavour Quayben (UK), már Mean Machine színekben virít a hajó.



De tényleg mi is az a Mean Machine? Egy csapat, amelynek múltja 20 évre tekint vissza, ráadásul az idei év volt a legsikeresebb számukra. Megnyerték a presztízs értékű Breitling Medcup versenyét a TP52-es Mutua Madrilenaval, Peter de Ridderrel a kormánynál, aki alapítója és főnöke is egyben a csapatnak. A VOR-on viszont elvben már az új-zélandi Ray Davies kapaszkodna a kormányba és Dirk de Ridder (NL) lenne a hadműveleti irányító.



A Mumm 30 VB-ről mostanában visszatérő (amúgy negyedik helyen végző) Mean Machine vitorlázó csapat Peter de Ridder irányításával kezdett bele a tréningbe, mivel a kormányos Ray Davies jelenleg az Emirates Team New Zealand munkáját segíti.