Rolex Sydney Hobart: Befutott az utolsó hajó is. A hosszú szembeszeles körülmények eredményezhették, hogy a 2006-os Sydney Hobart versenyén a legklasszikusabb nevezők nyerték a handicapeket.



Az IRC győztes © Carlo Borlenghi / Rolex
Az összetett IRC-ben az egyik legszebb hajó, a Love & War diadalmaskodott. A Sparkman & Stephens 47-lábas hajót 1973-ban építették Peter Kurts számára. Hosszú és látványos karrierje során a hajó és legénysége 1974-ben és 1978-ban is nyerni tudott összetettben, a Sydney Hobart versenyt. A hajó 1975-ben pedig már Ausztráliát képviselte az Admiral’s Cup-on.







2005 januárjában a 80 éves tulajdonos Peter Kurts elhunyt, azon a napon, mikor a Love & War visszafele vitorlázott Sydneybe a 2004-es versenyről.






Nyilván számos okos taktikai húzás mellett a Love & War sikere az 1970-es éveket idéző hajótestben és a nagy vízkiszorításban rejlik, amelyek cirkálásnál (ami 90%-ban volt idén) segítették térnyerését. „A hátszél – nem, az nem tölt el boldogsággal bennünket,” fűzte hozzá Lindsay May.





A


Love & War 3 nap, 20 óra és 17 perc elteltével teljesítette a 628 mérföldes távot.







A második helyen végzett az 1978-ban vízrebocsátott Bacardi (



Peterson 44)



, a harmadik helyen a Challenge végzett azzal a Lou Abrahams-szal a kormánynál, ki már 44-edszer futott neki a Sydney Hobartnak, viszont negyedik lett az abszolút második helyezett Ichi Ban.








A 2006 Rolex Sydney Hobart abszolút győztese a Wild Oats XI © Carlo Borlenghi / Rolex



Az utolsó hajó, a Gillawa nemrég, ottani idő szerint 8.55-kor, tehát még újév előtt futott be, amely egyben a kissé kezdő csapat legjobb teljesítménye is eddig.