Cayard szerint a World Sailing League inkább hasonlít a népszerű NASCAR szériához, mint a Fomra 1-hez. Hogy miért?


„Az ilyen sporteseményekben a technológiai kutatás és költekezés terén nincs határ. Az ilyen versengésben legyen szó kocsi vagy hajók versenyéről általában a nagyobb költségvetésű csapatok a legjobbak. Mi szeretnénk, ha a vitorlázóknál másként lenne ez. Egyúttal izgalmasabbat kívánunk nyújtani, mint America’s Cup, mivel ezek a hajók háromszor gyorsabbak.”



„Dióhéjban Russell és én olyan versenyt kívánunk kreálni, amely a nem vitorlázás műértőinek készül, hanem izgalmas lehet a nagyközönség számára is. Közel a parthoz kívánjuk lebonyolítani a versenyeket látványosan gyors hajókkal 30 perces gyors futamokkal. Olyan eseményt kívánunk létrehozni, ahol azonosak az észszerű költségek közt épült hajók és nemzetek szerint lesznek azonosíthatóak. Ettől lesz különlegesen versenyképes az esemény.”



„A hajók


40 mérföld

per óra sebességre lesznek képesek, és az egyik test

6 méter

magasan repül,” – tette hozzá Cayard.



Cayard abban is bízik, hogy San Francisco lesz az egyike WSL körversenyinek.



A francia Mark van Peteghem és Vincent Lauriot Prevost által tervezett katamarán prototípusát idén bocsátják majd vízre. A többi hajót 2008-ban építik csak meg, hogy a 2009-es indulásra elkészüljön.