A szél sokkal egyenletesebb, mint tegnap, a rajt döntő jelentőségű lehet. Ma az Alinghi érkezik jobbcsapáson a rajtterületre, és Ed Baird kitűnően őrzi a pozícióját. Nyilvánvalóan ezúttal végre ők akarnak a szél felőli pozícióból, ellenfelüktől jobbra rajtolni. Ez sikerül is, sőt az indításuk is jobb, az Alinghi orra előrébb látszik.

Több mint 17 percig húzzák egymás mellett a hosszú jobbcsapásos slágot. Messze túl bójavonalon. Kezdetben az Alinghi emelkedett és nőtt a távolság a két hajó között, ám a pálya szélére érve egy határozott balos szélforduló egyre javította az ETNZ pozícióját. Az Alinghi azt teszie, amit párosversenyen tennie kell. Az előnye fogyott, de amíg tudta balra kényszerítette ellenfelét, jóval túl a bójavonalon. Így amikor a pályajel felé fordulnak, Alinghi szélalattiként a bója felé menetben előnybe kerül. Ebből több hajóhossz előny lehet a kreuz végén.

Az Alinghi húsz másodperc előnnyel kezdheti a hátszelet. Mögöttük az ETNZ azonnal halzol, és ezútal a svájci csapat is azonnal követi ezt a manővert. Azért a kiwik valamivel jobban jönnek ki az irányváltásból, és lecsippentenek valamit a hátrányukból, ami most hatvan-nyolcvan méter. Pedig a bójavétel, golyóhúzás és közben halzolás az egyik legnehezebb manőver. De ők hibátlanul hajtották végre.

Az Alinghi ezúttal végre szorosan fogja az ellenfelét, nem úgy, ahogy tegnap, vagy a második futamon. Az előnyük hatvan-hetven méter. A szél 8-9 csomó és annyi a hajók sebessége is. A bója óta hosszú jobbcsapáson vitorláznak, raumos irányba.

A hátszél egyharmadánál halzol az emirates Team New Zealand. Rövidesen az Alinghi is követi, ismét az ellenfél és a következő bója közé helyezkedve.

Két perc múlva az Új-Zélandiak újra halzolnak, és csúnyán megtekerik a spit. A répa hamar kibomlik, de biztos vesztettek egy hajóhossznyit. Ezúttal az Alinghi nem követi őket, csak hatszáz méterrel arrébb halzolnak.

Az ETNZ azonnal kihasználja a jobbos szélfordulót. Halzolnak és keresztezik az Alinghit. A hátrányuk nem csökken, de a svájciak most sem követik őket, és Barkerék most a pálya (kreuzben nézve) jobb oldala felé szakadnak el ellenfelüktől. Ismét hatszáz méternyire, mire az Alinghi is balcsapásra áll.

Párhuzamosan vitorláznak végig. Lennt a bójáknál az ETNZ halzol, és a bal oldali bóját kerüli jobbcsapáson. Az Alinghi addigra már 34 másodperccel korábban elkezdte a kreuzot balcsapáson. Egyikük sem fordul, távolodnak egymástól a pálya két széle felé.

Amikor az Alinghi jobbcsapásra fordul, több, mint nyolcszáz méterre van az Emirates Team New Zealandtől. Úgy fest tartja az előnyét, de ilyen távolságban egy balos szélforduló felboríthatja a helyzetet. A szél egyenlőre inkább jobbra fordul, de nem balra.

Az Új-Zélandiak csaknem a pálya feléig húzzák a jobbcsapást mire fordulnak. A szél jobbra pörgött, az Alinghi biztosan tartja az előnyét. Természetesen az Új-Zélandiak elé fordulnak, ismét balra kényszerítve azokat. Barkerék mennek is, de rövidesen újra balcsapásra váltanak. Nagyon nem szeretnének újra túl korán a pálya bal szélére kerülni, ismét olyan kiszorított helyzetbe, mint az első kreuzban. A forgolódásban viszont az ETNZ valamivel gyorsabb, és a hátrányuk százról, hatvan-hetvenre csökken.

Tizenkét fordulót látunk a cirkálószakasz végéig. Az Alinghi jól tartja az Új-Zélandiakat. A szélfordulókra is figyelve helyezkednek, és tartjék előnyüket. A bójánál ez egy és negyed órányi versenyzés után 25 másodperc.

Hátszélben ezúttal nem engedik el az ETNZ kezét. Ha a kiwik halzolnak, az európai csapat ezt azonnal követi. Muszáj nyerniük, hogy egyenlítsenek, hogy visszanyerjék az önbizalmukat. 9-10 csomóval mennek a hajók. Az Alinghi késlekedés nélkül követi az Új-Zélandi próbálkozásokat.

A hátszélszakasz egyharmadánál az Alinghi megint nem követ egy kiwi balcsapásra halzolást, csak hétszáz méterre arrébb. Az előnyük 120 méter, de ismét adnak egy kis esélyt az ellenfélnek…

De csak egy kicsit. Ezúttal nagyobb az előnyük, és szorosabban is fogják az ellenfelet. Fél öt után tíz perccel az Alinghi befut a célba és ezzel kiegyenlíti az állást.