Dee Caffari az Avivával egy kemény befújással küzdött meg a Transat Ecover BtoB verseny utolsó szakaszain hajnal 6 óra körül, amikor is Aviva elvesztette az árbocát a több, mint 45 csomós szélben. Dee sértetlenül megúszta a balesetet és biztonságban van a hajón. A baleset úgy 160 mérföldre a Finisterre foktól történt Észak-Spanyolországtól.

Az árboctörés hajnalban harciassá tette Dee életét az erős szelekben és nagy hullámokban a Biscay-i öbölben, ahol nincs elegendő üzemanyaga, hogy a legközelebbi kikötőbe motorozhasson, ahol a hatóságok már készültségben vannak egy esetleges mentésre. Caffarit megrázta az esemény, amikor a 45 csomós szélben eltörte a 10 éves hajójának az árbocát.

11-kor nyilatkozta:

„Úgy reggel 6 óra körül lehetett, bent ültem a kabinban teljesen felöltözve. 8-9 csomóval kreuzoltam 3. reffel és viharfokkal a kemény időben. Aviva leesett egy hullámról, leérkezett egy hatalmas döngéssel, amibe beleremegett az egész hajó. Gyorsan kiugrottam a deckre és láttam, ahogy az árboc kidőlt a baloldalra. Akkor gondoltam: Úr Isten!

Ki kellett találnom, hogy fogom az árbocot levágni, amíg azt próbáltam megfejteni, hogy mi is történt. Az árboc pont a 3. reff fölött tört el és ledőlt a jobb oldalra. 1 órába és 25 percbe tellett, míg megmentettem a hajót a további sérülésektől. Még mindig van egy bummom és egy
árboc feszítő carbon rudam, de van egy sérült svertem és egy sérült kormányom. Sodródok a széllel, 48 csomós befújások voltak, amik gyengültek, de most már megint 47 csomók vannak nagy hullámokkal.”

A verseny mostmár a vizimentőknél folytatódik, akik a korlátozott lehetőségeket vizsgálják, hogyan juttassák Dee-t és az Avivát partra biztonságosan. A Hampshire-i Farehamben lévő Aviva Ocean Racing team próbál egyeztetni a La Coruna-i és Vigo-i hatóságokkal Spanyolországban. A csapat, a kampányvezető Andrew Roberts-el egy mentőhelikoptert fog készenlétbe helyezni, hogy szükség esetén ki tudják menteni Dee-t.

Caffari hozzátette:

La Coruna a legközelebbi célállomás úgy 140 mérföldre. Remélhetőleg ki tudnak küldeni egy hajót, ami majd bevontat. Nincs elég üzemanyagom, hogy bemotorozzak széllel szemben, szóval nem fogok sehova hamar odaérni. A szél valószínű gyengülni fog ma éjjel, de a fő feladatom, hogy visszavigyem a hajót. Egyszerű lenne, hogyha elvinnének engem innen, de a hajó egyben van és az időjárás is valószínű enyhűlni fog, szóval csak türelmesnek kell lennem, mert fontos, hogy a hajót biztonságosan vissza tudjuk vinni. Ugyan könnyen ki tudnának engem vinni, de sok dolog van a hajón, amit nem akarok elhagyni.

Eközben a HMS Northumberland, egy Királyi tengerészeti 23-as tipúsú fregatt megváltoztatta irányát, hogy sürgős segítséget nyújtson Dee Caffarinak és a törött árbocú 60 lábasának, Avivának a Biscay-i öbölben. Northumberland, ami a Nato gyors reagálású haderejének a tagja a Keleti Mediterrán térségben, kapcsolatba lépett Andrew Roberts-szel, miután spanyol partiőrség figyelmeztetést tett közzé.