Nem volt egyszerű, de összehozták a rendezők a harmadik futamot. Az időjárásról már csak annyit, hogy „ilyen még soha nem volt” mondják a helyiek, de szerintem jön még ami tényleg nem volt, fog itt még havazni is, mert már csak az van vissza.

Nem volt egyszerű, de összehozták a rendezők a harmadik futamot. Az időjárásról már csak annyit, hogy „ilyen még soha nem volt” mondják a helyiek, de szerintem jön még ami tényleg nem volt, fog itt még havazni is, mert már csak az van vissza.

A 13 órás rajtot halasztják. Szél alig lengedezett és esett az eső. Kicsit kitisztult, van remény a szélre is, kimegy a mezőny. Aztán kint ismét elered és esik. Ahány felhő jön, annyi irányból fúj a szél. Mikor az óceán felöl jön a felhő, széllel érkezik, mikor a partról csúszik be az eső, eláll a szél is.  A versenyzők unták meg, kijöttek úgy két óra várakozás után, a rendezők követték őket.


16 óra: Kitisztult, ismét kimegy a rendezőség. Élénk déli szél, lehet 10-12 csomó. Halasztás!  Az egyes bóját cipelik 50 métert előre, aztán kicsit balra, aztán vissza. Ezzel elmegy másfél óra. 17,30 mire elkezdik a rajtoltatást. Ma Gyöci a sárga, Zsombi a kék csoportba került.

3.futam

A sárgák másodikra tudnak elrajtolni. A mezőny egyből ketté válik. A többség jobbra megy, de a baloldalt is sokan választották. Az első cirkáló szakasz kétharmadánál kezd a jobb oldal eleje keresztbe jönni. Még nem látni melyik oldal ér fel előbb. Ahogy záródik össze a két oldal, a jobb sor elmegy. Gyöci jobboldalt volt, de kicsit középen, a mezőny közepén ért fel. Onnan jött fel  és ért be a 17. helyen.


A kékek 17,50-kor rajtoltak el és elsőre eljöttek. Zsombi jól rajtolt és jó pozícióban tudott jobbra indulni. Az egyes bóját 6-8 helyen érte el. Érdekes volt ez a szakasz. Elsőnek egy KOR hajó ért fel jobbról, de 4.-nek egy másik KOR a bal szélről. A szél inkább balról jött, az áramlás a jobbra tartókat segítette.

Kiegyenlítődött a két oldal ebben az időszakban. A szél már felerősödött 14-16 csomóra és lassan elfordult balra. Zsombi a hátszelekben  kicsit visszaesett. A második körben  9. helyen ért fel, a célba 14. helyen futott be.

Ma sem volt a rendezés a helyzet magaslatán. A már említett  bójatologatás és a tegnapi rajtok mellé, ma sikerült úgy kirakni a pályát, hogy az elsőnek rajtoló csoportot a második utolérte és összekeveredtek a hármas bójánál. Eddigi tapasztalatom szerint, nem jellemző a rendezési hiba  Ausztráliában. Jó felfogásban rendeznek, jó versenyeket, de itt sok a LASER-es vezető és úgy tűnik beleokoskodnak. Pedig jobb lenne, ha hagynák a helyieket.


Elmúlt 19,30 mire partra ért a mezőny. Két biztató helyezéssel zártuk a napot. Holnapra ismét 3 futam van tervezve, de már 9,30 a rajtidő. Nehéz nap lesz!


A pillanatnyi helyezések:

1.futam   2.futam   3.futam     összetett

Berecz Zsombor        25.         41.         14.            82.

Fazakas György        49.         34.         17.           112.

Néhány érdektelen érdekesség!

– Nem gondoltam volna, hogy itt az ausztráliai nyárban, vastag termo- és vitorlás kabátban fázni fogok egyszer. Nem csak az eső esik, de a levegő is lehűlt.

– Az eső szétáztatott mindent. A füves krikett pályán, ahol a hajók vannak elhelyezve, üdítő látvány volt a magas sarkú, körömcipős úrhölgy, ahogy  bokáig a sárban toporgott. Hogyan tévedt oda szegényke? Nem tűnt fel neki, hogy mindenki bokáig sáros.

– A vízre menetel nem egyszerű. Nagyok a hullámok, a kocsik meg a hajók oldalát és az elejét támasztják meg. Már két hajót is beszúrt a kocsi, ahogy leemelte, majd visszarakta az alját  a kocsi oldal támaszára, a hullám. Gyors csere megoldható, de előbb meg kell téríteni a kárt.


Terrigal  2008-02-09


AZ MVSZ és A T-MOBILE TÁMOGATÁSÁVAL