Nem volt egyszerű, de összehozták a rendezők a harmadik futamot. Az időjárásról már csak annyit, hogy „ilyen még soha nem volt” mondják a helyiek, de szerintem jön még ami tényleg nem volt, fog itt még havazni is, mert már csak az van vissza.
Nem volt egyszerű, de összehozták a rendezők a harmadik futamot. Az időjárásról már csak annyit, hogy „ilyen még soha nem volt” mondják a helyiek, de szerintem jön még ami tényleg nem volt, fog itt még havazni is, mert már csak az van vissza.
A 13 órás rajtot halasztják. Szél alig lengedezett és esett az eső. Kicsit kitisztult, van remény a szélre is, kimegy a mezőny. Aztán kint ismét elered és esik. Ahány felhő jön, annyi irányból fúj a szél. Mikor az óceán felöl jön a felhő, széllel érkezik, mikor a partról csúszik be az eső, eláll a szél is. A versenyzők unták meg, kijöttek úgy két óra várakozás után, a rendezők követték őket.
16 óra: Kitisztult, ismét kimegy a rendezőség. Élénk déli szél, lehet 10-12 csomó. Halasztás! Az egyes bóját cipelik 50 métert előre, aztán kicsit balra, aztán vissza. Ezzel elmegy másfél óra. 17,30 mire elkezdik a rajtoltatást. Ma Gyöci a sárga, Zsombi a kék csoportba került.
3.futam
A sárgák másodikra tudnak elrajtolni. A mezőny egyből ketté válik. A többség jobbra megy, de a baloldalt is sokan választották. Az első cirkáló szakasz kétharmadánál kezd a jobb oldal eleje keresztbe jönni. Még nem látni melyik oldal ér fel előbb. Ahogy záródik össze a két oldal, a jobb sor elmegy. Gyöci jobboldalt volt, de kicsit középen, a mezőny közepén ért fel. Onnan jött fel és ért be a 17. helyen.
A kékek 17,50-kor rajtoltak el és elsőre eljöttek. Zsombi jól rajtolt és jó pozícióban tudott jobbra indulni. Az egyes bóját 6-8 helyen érte el. Érdekes volt ez a szakasz. Elsőnek egy KOR hajó ért fel jobbról, de 4.-nek egy másik KOR a bal szélről. A szél inkább balról jött, az áramlás a jobbra tartókat segítette.
Kiegyenlítődött a két oldal ebben az időszakban. A szél már felerősödött 14-16 csomóra és lassan elfordult balra. Zsombi a hátszelekben kicsit visszaesett. A második körben 9. helyen ért fel, a célba 14. helyen futott be.
Ma sem volt a rendezés a helyzet magaslatán. A már említett bójatologatás és a tegnapi rajtok mellé, ma sikerült úgy kirakni a pályát, hogy az elsőnek rajtoló csoportot a második utolérte és összekeveredtek a hármas bójánál. Eddigi tapasztalatom szerint, nem jellemző a rendezési hiba Ausztráliában. Jó felfogásban rendeznek, jó versenyeket, de itt sok a LASER-es vezető és úgy tűnik beleokoskodnak. Pedig jobb lenne, ha hagynák a helyieket.
Elmúlt 19,30 mire partra ért a mezőny. Két biztató helyezéssel zártuk a napot. Holnapra ismét 3 futam van tervezve, de már 9,30 a rajtidő. Nehéz nap lesz!
A pillanatnyi helyezések:
1.futam 2.futam 3.futam összetett
Berecz Zsombor 25. 41. 14. 82.
Fazakas György 49. 34. 17. 112.
Néhány érdektelen érdekesség!
– Nem gondoltam volna, hogy itt az ausztráliai nyárban, vastag termo- és vitorlás kabátban fázni fogok egyszer. Nem csak az eső esik, de a levegő is lehűlt.
– Az eső szétáztatott mindent. A füves krikett pályán, ahol a hajók vannak elhelyezve, üdítő látvány volt a magas sarkú, körömcipős úrhölgy, ahogy bokáig a sárban toporgott. Hogyan tévedt oda szegényke? Nem tűnt fel neki, hogy mindenki bokáig sáros.
– A vízre menetel nem egyszerű. Nagyok a hullámok, a kocsik meg a hajók oldalát és az elejét támasztják meg. Már két hajót is beszúrt a kocsi, ahogy leemelte, majd visszarakta az alját a kocsi oldal támaszára, a hullám. Gyors csere megoldható, de előbb meg kell téríteni a kárt.
Terrigal 2008-02-09
AZ MVSZ és A T-MOBILE TÁMOGATÁSÁVAL