Hosszú évek óta rendezik meg ezt a nagy hagyománnyal bíró versenyt Malcesinében, azaz a Garda-tavon. Idén 5 egység képviselte a hazai finnes társadalmat, és közülük, a legfiatalabb Hirschler Ricsi beszámolóját olvashatjátok.

A  német  bajnokságon  hallottam  e  versenyről  és  gondoltam  megkérdezek  pár  itthoni  embert.  A  legtöbben  nem-et  mondtak  a  dologra,  de  Pallus  egyböl  megadta  Gaszton  számát  ugyanis  neki  is  tervbe  volt  a  dolog.  Felhítam  de  ő  mondta  hogy  a  Patával  megy,  ígyhát  ismét  elkértem  Feribától  az  utifutiát  (még  1xer  köszi)és  csütörtök  reggel  10kor  indulás.  Gasztonnal  megdumáltam  hogy  szállást  foglal  nekem  is,  igaz  amikor  odaértünk  láttuk  hogy  ez  5  főnek  kicsit  pici,  ugyanis  jött  Huszár  Géza  és  Lukáts  Ákos(Cigi)  is,  sőt  emellett  közölték  hogy  csak  2  éjszakát  maradhatunk  a  3  helyett.  Hát  Gaszti  így  jártunk  :)!  így  hát  Gaszti  és  Pata  kerestek  még  aznap  este  egy  másik  helyet.  Cigiék  éjjel  kettőkorr  érkeztek,  másnap  ugyis  csak  12  körül  van  rajt.

garda2_250

Másnap  a  kikötőbe  érve  szerelés,  nevezés,  kaja  és  némi  halasztás  után  kettőkor  irány  a  víz, ahol  fúj  az  ötös  északi.  Az  első  rajtot  halasszák  ugyanis  még  nincs  ott  mindenki,  majd  a  második  tisztán  elmegy.  Léében  rajtoltam  ami  fizetett,  ugyanis  a  lővés  pillanatában  megfordult  a  szél  és  steuerbordon  élesen  lehtetett  menni  a  bója  felé.  Egész  jól  mentem,  igaz  kicsit  maradtam  le,  a  vitorlámmal  és  hajóvezetési  gondokkal  küszködve  (itt  azért  kicsit  nagyobb  hullámok  vannak  mint  otthon),  de  a  vége  egy  19.  hely  amivel  elégedett  voltam,  igaz  lehetne  még  elöbbre  kerülni.  A  hajókat  kihúzva  irány  a  zuhany  alá,  majd  a  vitorlás  boltba  ugyanis  Gasztinak  nem  volt  kesztyűje.  Végül  kapott  és  egy  kávé  és  bevásárlás  után  megjöttek  őseim  is.  Vacsora  és  némi  iszogatás  után  irány  aludni,  nem  mint  Pata  és  Gaszti  akik  még  bementek  a  városba  egy  drinkre.

Szombaton  reggeli  és  irány  a  klub,  de  elötte  átcuccoltunk  egy  másik  szállóban  ugyanis  nekünk  csak  2  napra  szólt  a  szoba,  amúgy  süt  a  nap,  igaz  szél  még  nincs,  de  az  idő  amúgy  rendben van.  Majd  némi  halasztás  után  megjön  az  északi  és  nyomás  vízre.  Középen  rajtoltam,  majd  steuerbordra  fordulva  igyekeztem  a  jobb  oldalra  ami  késöbb  hibának  bizonyult,  utána  már  csak  futottam  a  mezőny  után  a  vége  egy  35.  hely.

A  következő  rajtnál  megint  luvból  igyekeztem  a  jobb  oldalra  de  ismét  homály  sikerült  szinte  utolsóként  venni  a  bóját,  innen  ismét  kűzdés  volt  a  második  kreuzon  a  jó  oldalra  menve  megfogtam  pár  hajót  a  vége  egy  38.hely  :(.  Majd  egy  harmadik  futam  következett  olyan  2-3  szélben  ami  végül  megállt  és  lelőtték  aznapra  a  dolgot,  de  jött  a  déli  és  Cigivel  edzettünk  még  egy  rövidet  a  jó  3-4-es  szélben.Aznap  vacsora  a  csapattal  majd  irány  az  ágy  mert  másnap  9-kor  van  rajt.  Igaz  Pata  Gaszton  és  én  még  elmentünk  egy  italra  a  városban.

Vasárnap  ismét  északi  fúj  de  olyan  6-os  tetelje,  a  nap  erölködik  de  épp  csak  8 fok  van.  9-kor  el  is  lövik  középröl  rajtolva  kűzdelem  a  hullámokkal  és  a  széllel,  de  hátszélen  jön  az  igazi  élvezet,  siklik  mint  a  rosebb  csak  úgy  érem  utol  a  hullámokat,  majd  a  kreuzon  jó  oldalra  menve  sikerül  olyan  húsz  körül  a  bójához  érni  hátszélen  tartom  nagyjábol  így  23.  a  vége  a  második  futam  hasonló  csak  a  szél  csökken  kicsit  a  bal  oldal  fizet  arra  is  húzok,  de  itt  nem  megy  úgy  a  dolog  a  vége  28.  A  harmadikban  4-esre  csökken  a  szél  és  ismét  a  bal  oldal  fizet  és  is  arra  tartok  és  egész  jó  helyen  érek  fel  majd  sajnos  a  második  körben  vesztek  néhány  hajót  a  vége  egy  20.  aznap  egész  jól  mentem.  Majd  pakolás  díjkiosztó  és  elbucsúzunk  mindenkitöl  irány  durány  haza.

A  végeredmény  49  hajóbol:

Pál  Gaszton………..  9.

Lukács  Ákos………..  19.

Antal  Gábor………..  21.

Huszár  Géza………..  22.

Hirschler  Richard…..  28.

Neken  nagyon  tetszett  a  verseny  szerintem  sokat  lehet  fejlődi  ilyen  mezőnyben  és  hullámokban.  Jövőre  is  tervbe  van  véve  a  dolog.