Dragon verseny, 2008 dec. 6-7. December 5-én utaztunk le Cannes-ba a téli Dragon versenysorozat következő fordulójára.

Érdekes, hogy ebben a Klubban, a Palm Beach mellett  döntően Dragonoknak rendeznek versenyt a nagy hagyományoknak rendelkező hajóosztályok közül. Egy „Dragon oroszlánbarlangot” találunk itt, mivel télen sokan tartják hajójukat ebben a klubban és járnak ide ezekre a versenyekre. Ehhez Gömbinek (Gömbös Lóránd ötletgazda) be kellett lépnie a helyi Yacht Club –ba, hogy a  hajónak a tárolása megoldható legyen.

A repülőúton már voltak érdekességek, ugyanis meglepetésünkre, a nemrég még magán jettel közlekedő Mika Hakinnen ott utazott velünk a SkyEurop fapados gépen…

Nizzaban a megérkezés után pedig Schmitt Pállal  találkoztunk, aki az egyik kongresszusról utazott haza. Az idő nagyon barátságos volt annak ellenére, hogy alig tudott leszállni a gép az erős Mistralban. Az előző versenyen eltörött árbocunk pótlásával telt el az első nap.

A Petticrow cég nagyon ügyel a tökéletes szállításra, ezért precízen előkészített árboc várt minket a klubban, ami azonnal kompatíbilis minden pontján. Az árboc felállítása némi nehézséggel járt a 50-60 kilométeres szélben. Ennek  csak a Kitesek örültek, akik nagy számban lepték el a félsziget végét és 15 méter magasakat ugrattak közel a szikláknál.

Este a kormányos értekezleten jelezték, hogy valószínűleg nem lesz verseny másnap, mert ha 5 óra után még nagyokat frissül a Mistral, akkor az másnap is fújni fog és a Dragon nem tud kimenni a nagy hullámokon a kikötőből.

38- an neveztek és szombat délután csendesedni kezdett a szél, ezért megkezdték a ledaruzást. Gyorsan letettük a hajónkat és összeszereltük startra készre sötétedés előtt.

Este egy vendéglőben jött össze a mezőny, ahol jól éreztük magunkat a saját korosztályunkban, hiszen itt nem divat 50 alatt dragonozni.

Másnap természetesen jött a szélcsend, de azért volt annyi, hogy kimenjünk és a RC hajó körül vártuk a szelet, amit beígértek. Meg is jött keletről egy ragyogó 3-4 szél, amire Antibe felé rakták ki a hatalmas pályát. Szokásos nagy rajtvonallal indultunk. Nem volt egyszerű eldönteni merre menjünk, mert a szél a jobb oldalon volt több, de elég erős volt az áramlás így talán a part felé kéne menni, de várható volt egy jobbra fordulás is. Középen rajtoltunk, de nem tudtunk kifordulni, mert mögöttünk egy angol kapott egy emelést. Ezért leeből elmentek vagy tízen előttünk így a parti oldal maradt nekünk, de itt pedig egy orosz szorosan alánk fordult és préselésre kényszerültünk. Ebben az orosz hajóban ült a nagyhírű Sergey Borodinov. Végül a partot teljesen kihúztuk és nem jártunk rosszul, mert itt a kisebb áramlás nem nyomott le, mint a vizieket, pedig jobbra elfordult 10 fokot a szél.

8 körül voltunk végig kisebb helycserékkel. Tovább fordult a szél jobbra „a Nappal együtt forog a szél” szabály szerint. Végül 6. helyen értünk célba.

Áttűzték a pályát a második futamra és befrissült 13 csomóra a szél.

Itt kemény lee rajtot csináltunk egy orosszal össze gabalyodva, aki ki akart luvolni minket.

Az egyéni vissza hívó zászló fent maradt sokáig, pedig sokan visszamentek. Rossz érzéssel, abban a tudatban voltunk, hogy minket fognak kizárni. Végül jól zárult ez a futam, mert nem zártak ki és  3. helyet csináltunk. A tanulság az volt, ebben a futamban, hogy hullámokon is jól be kell zárni a vitorlákat, azaz minden hullámon változtatni kell a fok hátsóél, a gross hátsóél és az árboc görbülettel folyamatosan játszva. A másik tanulság, hogy nem szabad vissza menni korai rajt gyanúval, ha nem 100% a dolog.

A 3. futamban is kemény lee rajtot csináltunk, de ez teljesen tiszta volt és ellőttünk a mezőnytől a part felé biztosra menve, hogy ez a jó oldal,  minek biztosítgassunk.

Sajna ez nem jött be, mert 10 fokot még tovább ment a szél jobbra az előzőek szerint és így hárman elmentek jobbról. Befutó előtti felső bójánál egy orosz megint belénk kötött, azzal, hogy nem eshetünk le hátszélre, ha ő bedugta az orrát közénk és a bója közé. Mivel lendülettel jött hátulról és csak a bója után csinált belső fedést elküldtük a fenébe. Kirakta az óvó lobogót és tovább balhézott és luvolgatott. Feldühödtünk és otthagytuk kihalzolva balra, hogy ne legyen diplomáciai bonyodalom ( esetleg elzárják a gázt ) De ez nagy veszteséggel járt mert hárman elmentek jobbról.

A végelszámolásban hatodikok lettünk, mert három futamból kiesőt csináltak és ez nem kedvezett nekünk, ugyanis kieső nélkül másodikak lettünk volna.