Lenyűgöző, 116 fős flotta nevezett a küszöbön álló Rolex Sydney Hobart Yacht Versenyre, a világ egyik leginkább megbecsült klasszikus óceáni versenyére.

Az elmúlt évi rendezvény 113 nevezőt vonzott és a közül a 100 közül, akik Karácsony másnapján elrajtoltak, 92 futott be Hobart-ban a történelmi Battery Point-nál.


2004-ben 116 hajó vitorlázott délre a verseny 60. évfordulóján, ezt megelőzően 1998-ban volt hasonlóan magas számú résztvevő – 115 hajó. Esélyes, hogy az idén lesz a második legnagyobb nevezőszám az elmúlt több, mint egy évtizedben.

December 26-án, délután 1 órakor a Sydney öbölben a hagyományosnak számító ágyúlövés hangjára gyűlik össze a flotta élükön hét maxival.

Eltekintve  a tavalyi szorosabb befutótól, Bob Oatley Wild Oats XI nevű hajójának legénysége nagy fölénnyel versenyzett a 628 tengeri mérföldes eseményen,  ráadásul 2005-ben új rekordot is felállítottak.

De ahogy a Wild Oats XI egy rekordnak számító ötödik abszolút győzelme felé kacsintgat, a cápák is köröznek. Legalább négy másik hasonló méretű maxi képes arra, hogy megállítsa Oats elképesztő rohanását, mondta Neville Crichton az Alfa Romeo tulajdonosa/kormányosa, aki a múlt héten érte el 143. győzelmét, amelyet Új-Zélandon szerzett meg.

Kemény szembeszélben a pénzét Mike Slade az angliai bázisú ICAP Leopárdjára tenné, míg egy bőszeles rohanás esetén a Wild Oats XI-re, Grant Wharrington 30 méteres módosított Skandia Wild Thing-jére, vagy  Sean Langman 100 lábas LOYAL-jára

Természetesen a verseny hisztorikus résztvevői is ott lesznek, beleértve a háromszoros abszolút győztes Love & War, Simon Kurt 1973-ban vízre bocsátott S & S 47-esét, Mike Freebairn 1968-as építésű S & S 49-ese, Ray White Spirit of Koomooloo-ját aki 22-szeres induló.

Ian Kiernan 1958-as építésű Tasman Seabird Sanyo Maris nevű hajója  egy cseppnyi régi világbéli bájt ad hozzá az indulók listájához.

Minden esetre Karácsonykor kiderül, hogy ki állja meg a helyét a világ egyik legdurvább versenyén.