Magyarországon készül az RSM DTM Hungary – ONE D’OR cat 35 lábas katamaránja, amely nagy eséllyel indul az idei Kékszalag Vitorlás Nagydíjért. A hajót a nemzetközileg is elismert hajókészítő, Paulovits Dénes készíti el saját műhelyében a legnagyobb hagyományokkal rendelkező hazai versenyre. A csapat és kormányosa, Vándor Róbert nem elégszik meg a részvétel örömével – az első helyre pályázik. (SAJTÓANYAG)
Az 1934-ben első alkalommal megrendezésre kerülő Kékszalagon csupán 21 induló vett részt, idén azonban már több mint 600 csapatot várnak a füredi kikötőbe, hogy összemérjék erejüket a legnagyobb hagyományokkal rendelkező hazai vitorlásversenyen. Bár az első helyet 9 éve folyamatosan Litkey Farkas foglalja el, idén a nagyesélyes ONE D’OR névre hallgató Gordiusz Alfa-Watt Energy Sailing Team tör győzelmi babérokra a kifejezetten e versenyre készített hajójával. Az RSM DTM hajója a nemzetközileg elismert és számos győztes hajót jegyző Paulovics Dénes műhelyében készül és a hírek szerint számos egyedi fejlesztést építenek bele a júliusi versenyre.
A hajó kormányosa – és egyben tulajdonosa – Vándor Róbert, 11 éves kora óta versenyszerűen vitorlázik, első hajóját még főiskolai évei alatt építette. Kormányosként legnagyobb sikerei az Izsák Szabolcs emlékversenyen születtek, ahol 2005-ben, 2006-ban és 2009-ben is az első helyen végzett. Idén a Bankár Kupán pedig éppen Litkey Lisa nevű hajóját vezette győzelemre. A csapat tagjai Kalocsai Zsolt, Szegő Róbert, Weinhardt Csaba és Erdős Gergely.
A ONE D’OR a tervek szerint már a Fehérszalagon is megméretteti magát, de az elsődleges cél a Kékszalag győzelem.
ONE D’OR Catamaran Sailing Club – OCSC Balatonfűzfő
A ONE D’OR Catamaran Sailing Club – OCSC – 2010 májusában alakult Balatonfűzfőn. Tagjai azok a balatoni vitorlázásban jártas emberek, akik tapasztalataikkal, kitartásukkal, támogatásukkal olyan ütőképes katamarán sportegyesület mellett tették le voksukat, amely nemcsak hazai, de nemzetközi rangos versenyeken is megállja a helyét.
A balatoni vitorlásélet új lendületet kapott a katamarán hajók térhódításával. Ebben szeretne meghatározó szerepet vállalni a ONE D’OR Catamaran Sailing Club.
2010-2011 években a csapat szponzor szerepét a Gordiusz Alfa és a Watt Energy vállalta magára.
ONE D’OR catamaran
A hajó gondolatának csírája Vándor Róbert elképzeléseiben már akkor gyökeret vert, amikor megszületett a végleges döntés a Balaton és a katamarán hajók vonatkozásában.
2010 az első olyan év, amikor katamarán hajók is rajthoz állhatnak a balatoni nagyhajós vitorlás versenyeken, többek között a leghíresebb KÉKSZALAG Nemzetközi Vitorlásversenyen.
Majd amikor a Genf-i kikötőben az Alinghi által megnyert ’Öreg bögre’ mellé állhatott, eldőlt a kérdés.
Igen, kell egy hajó!
Kell egy katamarán!
Kell egy M1 katamarán a Balatonra!
A hajó Paulovics Dénes hajóépítő műhelyében készült, Christian Favre tervei és Paulovics Dénes tervei, fejlesztései ötvözéséből.
A legendás új- zélandi sportember, Russell Coutts, saját tervezésű̋, „RC 44” néven világhírűvé vált hajói kerülnek ki Paulovics Dénes műhelyéből. Az RC 44 hivatalos szállítójaként és fejlesztőjeként Paulovics Dénes sok, a Russell Coutts-csapat által felvetett tényleges problémára adott választ és dolgozott ki megoldást. Maga talált ki, fejlesztett és szabadalmaztatott számos új terméket és technológiát. A legjobban sikerült egy orrvitorla rögzítés, amit ma az Amerika Kupában használnak.
Az ő fejlesztéseinek köszönhetően a Pauger-M1 katamarán hajó gyorsabb, stabilabb, fordulékonyabb lett.
A hajó alapanyaga karbon (carbon), egy olyan rendkívül erős és könnyű szénszálerősítésű anyag, amelyet az űrhajózásban, valamint sportautók és vitorláshajók gyártásánál is használnak.
A hajó hossza 10.67 m – 35 láb, szélessége 7 m+létrák 1-1m, súlya 700 kg. Fővitorla 80m2, orrvitorla 35m2 , genakker 140m2. Árbóchossz vízvonaltól számítva 21m.
A hajó teljes vitorlázatát az 1996-ban Tornado hajóosztályban ezüstérmes olimpikon, Andrew Landenberger tervezte és készítette. Az ausztrál születésű, de 2001 óta Németországban élő sportoló a versenyzés mellett teljes energiájával a vitorlatervezés, fejlesztés, vitorlakészítés felé koncentrál. Szakmai tanácsadásával is sokat hozzátett a hajó és vitorlázatának teljes harmóniájához.
A hajó neve Kalocsai Zsolt és felesége Klári fejéből pattant ki, alapul véve Vándor Róbert hajótulajdonos vezetéknevét. Jelentése 1. arany, egy arany, aranyozott első, amely tükrözi mindazt a törekvést, elszántságot, elhivatottságot, amelyet a csapat magáénak vall, és mindazt az eltökéltséget, amellyel Vándor Róbert vállvetve csapattársaival megvalósította annak idején Genfben megfogalmazódott álmát.
Természetesen a sportegyesület tagjai számára ez a sport nem csak a sebesség mámorát, pihenést, kikapcsolódást, a természeti erők feletti pillanatnyi diadalmaskodást és a versenyek okozta felpörgető pozitív feszültséget jelenti.
Hanem gyermekeik előtt azt elkötelezettséget, a kihívások igényelte elszántsággal vegyes alázatot, amely csapatmunkára, összefogásra nevel egy nagyszerű JÁTÉK érdekében. Példamutatást az ifjúság számára, akiknek elért eredményeikkel megadhatják a választ, miért érdemes ennek a csodálatos sportnak hódolni.
Az egyesület két hajóval rendelkezik:
A ONE D’OR nevet viselő Pauer M1 katamarán jelenleg Magyarországon a legütőképesebb hajó a katamarán mezőnyben.
Nem titkolt cél a hajó képességeinek maximális kihasználásával részt venni magyar, svájci, német nagyhajós vitorlásversenyeken.
2010-2011 években a hajó névadó szponzora az RSM DTM Hungary Zrt., így a hajó RSM DTM Hungary – One d’Or cat néven indul hazai és külföldi vitorlás versenyeken.
Típus:
Pauger M1 catamaran
Hossz
: 10.67 m – 35 láb
Szélesség:
7,0 m
Létra:
1,0 m
Súly:
700 kg
Fővitorla:
80 m
2
Orrvitorla:
35 m
2
Gennaker:
140 m
2
Árboc hossz vízvonaltól számítva:
21 m
Legénység:
5 fő
A dinamikusan fejlődő katamarán osztályhajók közül az F18 katamarán a legjobb választás. Az F18 katamarán az egyesületben jelenleg az edzőhajó szerepét tölti be. Ezen a hajón tanulja a csapat a katamaránozás fortélyait, amelyeket a ONE D’OR – ra átülve már egy olyan biztos alapként használhatnak, amely megelőlegezheti számukra a magabiztos hajókezelést.
2011-ben elérkezik az áttörésre a nagy lehetőség az F18 katamaránok számára Magyarországon. Ugyanis hazánk kapta a jogot 2011-ben az F18-as világbajnokság megrendezésére, amelyen a ONE D’OR Catamaran Sailing Club is képviselteti magát.
Típus:
F18 catamaran
Hossz:
5,52 m
Szélesség:
2,60 m
Súly:
180 kg
Nagyvitorla:
17 m
2
Orrvitorla:
3,75/4,15 m
2
Gennaker:
19/21 m
2
Árboc hossza:
9,08 m
Legénység:
2 fő