Olvasom, hogy felszabadítják a Kékszalagot jövőre is és eltörlik a klasszikus kékszalagot és ez milyen frankó, mert pörögni fog a nemzetközi részvétel meg a biznic.

Tényleg? Én nem hiszem. Én azt hiszem, hogy ahhoz, hogy felszabadítsák a Kékszalagot jövőre, ahhoz el kell törölni azt a passzus, amely szerint minden változtatás életbe lépéséhez négy évet kell várni.

És ez itt a baj. Mert nem lenne rossz irány, ha eltűnne a klasszikus szalag, de sokak számára nem lenne egy nagy fun, ha most hirtelen az egytesű fejlesztésük értéktelenné válna. Mert négy év távlatából van mire felkészülni, de így kevesebb mint egy év távlatából ez kissé képtelenség. Emlékeim szerint azért jött létre ez a korlátozó szabály, hogy legyen idő felkészülni a változásokra, mint ahogyan az legutóbb is történt – ezért, ezért is volt az idei szalag ennyire sikeres! Fontos, hogy MINDENKINEK legyen ideje  a változásokhoz alkalmazkodnia. Az csak az egyik oldal érve, hogy a fejlődés meglódul, mert egyfajta fejlődés bizonyára életre kap, de egy másik oldal lelassul. Arról már nem beszélve, hogy milyen követelményekkel jár az évenként szabadon változtatható Kékszalag? Ki mer arra komolyabb, hosszú távú fejlesztést építeni, ha egyik évben indulhat és esetleg a következőben nem az új hajójával?

Egyszóval azt gondolom, hogy rendben van. Szüntessük meg a klasszikus Kékszalagot, de adjunk időt azoknak, akik a jövőt eddig ebben látták. Vagyis csak négy versennyel a döntést követően kerüljön ez bevezetésre, ahogy ez a véleményem szerinti alapszabálynak tekinthető 2001 októberi elnökségi döntés előírja.

A négy versenyes szabálynak az eltörlését, ugyan ezért, majd négy év múlva lehet csak bevezetni. Bár nem vagyok jogász, de ez egy bíróságon is megállná a helyét.

Megjegyzés: Igen jó dolog, ha a Kékszalag nemzetközi résztvevők sorát vonultatja fel, és ehhez csak az hiányzik, hogy a szervezők vegyék a fáradságot és elküldjék a külföldi vitorlás sajtónak azt, hogy egyáltalán van ilyen.

A fent vázolt dolgokról a döntés tudomásom szerint ma este várható.