Miután a Foncia megszökött a Virbac-Paprec 3-mal és már majdnem elérte Fokváros vonalát, letört árbocának teteje.




De ne haladjunk ennyire előre. A két nyugati francia hajónak bejöttek számításai, amikor frissebb szélben haladtak a dél-amerikai partok mellett, tőlük kicsit keletebbre a Mapfre és tőlük még keletebbre az Estrella Damm vezetésével a mezőny többi tagja libasorban küzdötték le a távolságot. Kérdéses volt egy ideig, hogy kinek lesz igaza, de ahogy telt az idő, egyre inkább bizonyosodott be a franciák győzelme ebben a csatában. Amikor keletnek vették az irányt, többszáz mérfölddel délebbre voltak és míg a többieknek cirkálniuk kellet gyengébb szélben, ők bőszélben tudtak rohanni. A Mapfre volt az, aki még tudott a nyugatiasságából nyerni és visszaért a mezőny elé durván kétszáz mérföldes előnnyel, de neki is négyszáz mérföld hátránya volt a vezetőkkel szemben.

A mosolygós tehén Grupe Bel

A VP3 és a Foncia folyamatosan váltogatták egymás között a vezető szerepet és amikor a Foncia szellem módba kapcsolt, elképzelhető volt, hogy átveszi megint a vezetést, de a VP3 nem hagyta magát és délről továbbra is megtartotta első helyét. Ekkor annyira jó tempóban tudtak haladni, hogy a VP3 új 60 lábas egytestű 24 órás rekordot állított fel 516,37 tengeri mérfölddel, ami 21,5 csomós átlagsebességet jelent. A fokvárosi atlanti-óceán záró szakasz előtt még van egy biztonsági kapu, ami fölött el kell haladni, vagy érinteni kell. A Foncia ezt szellem módban vette, így nem tudni pontosan, hogy merre járt, de nagy valószínűséggel a kapu fölött haladt el, míg a VP3 a kapunak csak egyik pontját érintette és utána rögtön indult is vissza kicsit délnek, minimalizálva az ezzel járó veszteséget. A többi hajó még nem érte el a kaput, de valószínűleg órákon belül elérik. A Mapfre továbbra is a harmadik helyen áll, őt követi majdnem 200 mérföld lemaradással az Estrella Damm és a Gruope Bel, majd a Renault, a Mirabaud, a Neutrogena és a Gaes kb. 900 mérföld lemaradással, ami kb. 2 nap hátrányt jelent az elsőhöz képest. A Central Lechera Austriana, a Hugo Boss, a We are the water és a Forum Maritim Catala
a következő boly, itt az első 1050, utolsó 1250 mérfölddel van lemaradva, de még a verseny harmadán sincsenek túl a versenyzők, szóval még bármi történhet.

a kieső

Amikor a Foncia és a VP3 újra elkezdett kicsit délkelet felé tartani, a Foncia eltörte árbocát. 1 reffel és solent-tel (kisebb, mint a génua, de nem a legkisebb fock) mentek már 8 órája 18 csomóval a 25-30 csomós szélben, amikor eltört az árboc. Szerencsére senkinek nem történt komolyabb baja, a hajón sem történt más sérülés és az árboc tetejét is tartják a felhúzók. Szerencsére ’csak’ a legfölső kb. 3 méter tört le, így viszonylag jól tudnak haladni Fokváros felé, azonban a versenyből kiállni kényszerülnek. A legtöbb versenyző részvétét fejezte ki az árboc miatt kiállni kényszerülőknek, nem kellemes érzés az, amikor az ember szinte vezet és technikai hiba miatt kell feladnia a versenyt.

a győztes?

Ezzel a VP3 abszolút egyedül fog elsőként az Indiai-óceánhoz érni és célbavenni Ausztráliát. Eközben a versenyrendezők újabb biztonsági kapukat helyeztek el útközben a sok úszó jéghegy elkerülése végett.