A Wild Joe legénységének beszámolója a Triest-i versenyről.

A csapat nagy része nem vett még részt ezen a versenyen, így minden szempontból új élmény volt. Felfoghatatlan mennyiségű -a nevezési lista szerint- közel 1800 hajó és embertömeg volt jelen, melyből az eredménylisták tanúsága szerint 1265 ért célba. Az esemény gyakorlatilag folyamatos, amolyan olaszos, szűnni nem akaró intenzív ünnepi hangulatban zajlott.

A csapat egy része a verseny elő napján érkezett a helyszínre (Trieste), így nem volt részese az azt megelőző este drámai eseményeinek, amikor egy hirtelen és elemi erővel érkező vihar megtépázta és átrendezte a a kikötőt, többek között a Wild Joe-n is egy kisebb sebhelyet ejtve, ami csak a srácok lélekjelenlétének köszönhetően nem lett nagyobb. Volt kötéllel vízben úszós gyakorlat is az öt fokos esti friss levegőn, ami több hajót, köztük kompokat csapott a partfalhoz.

A verseny előtti nap még egy utolsó ellenőrzés, hogy minden a helyén legyen másnap reggel és némi hajójavítás – csak a gél sérült meg a hajó fartükrének élén.

Vasárnap korán kihajóztunk, hogy legyen időnk bemérni a rajtvonalat. A pályajelekhez nem voltak GPS koordináták megadva így csak a kiírásban szereplő pályarajz alapján volt kilátásunk navigálni. Rajt előtt több ismerőssel is találkoztunk és örvendeztünk vala egymásnak. 😉 Itt voltak Farkyék a Code8-val és Czégai Petiék családias felállásban az Equilor nevű Assoval, trapéz nélkül.

Jól sikerült a helyezkedés – időben észlelve a rajt előtti szélváltozást és remek rajtot követően az abszolút 4. helyen vitorlázva érkeztünk az első pályejelhez (trapéz alakú pálya első, hosszabb szakasza után). Itt a folyamatosan elforduló szél miatt kisebb vitorlaválasztási zavarba kerültünk, de végül minimális időveszteséggel ki tudtunk jönni a helyzetből.

Csak egy orrvitorla cserét kellett volna végezni, mikor hirtelen bekövetkezett, amitől minden billenthető tőkesúlyos hajó legénysége tart – felmondta a kiel a szolgálatot és a szél felöli oldalról a szélalattira lendült át, amitől azonnal megállt a hajó és méltóságteljesen az oldalán fetrengve látványosan sodródni kezdett. A vitorlákat időben kiengedtük és minden óvintézkedést megtettünk, hogy minél kisebb döntőnyomaték lépjen fel, így komoly veszély nem volt, de kezdett belénk hasítani a felismerés, hogy itt vége a versenyünknek.

A generátor működtetéséhez szükséges motorindítást követően se volt egy darabig változás, de kis idő elteltével (pár perc) egy csapásra magához tért a rendszer és működni kezdett a kiel. Az orrvitorla cserét ezalatt gyakorlatilag végrehajtottuk és mentünk is tovább. Carlo Borlenghi persze jó érzékkel egyből ott termett helikopterével és megörökítette az eseményt az utókornak. 🙂

Sajnos az elszenvedett időveszteség miatt a 4. helyről visszaestünk a 7-8. helyre, de kategórinánkban még mindig vezettünk. Nehezítette viszont a helyzetünket, hogy két Farr 80-as szorításába kerültünk, amelyek nem voltak gyorsabbak, sőt… De jelentős zavarő tényezőt jelentettek, így nem tudtuk magunkat a befutóig tisztára vitorlázni.

Hátráltatott bennnünket az a kötél is, ami vélhetően a kiel meghibásodásának köszönhető korábbi fetrengés közben a vízbe sordódhatott és a kormánylapátra tekeredve beszorult. Ettől eleve nehezebben volt kormányozható a hajó, de néha önálló életet is élt. Mindettől függetlenül párosversenyt tudtunk vívni a Red Carpettel (Farr 80) és szinte betoltuk a célba, amely abszolútban a 11. helyet jelentette, de kategóriánkban a jó rajtnak és az erős első szakasznak köszönhetően megőriztük első helyünket (22 induló között).

Befutó után a kikötőbe érkező hajókat a mólón végeláthatatlan embertömeg fogadta szűnni nem akaró tapsviharral, ami vígasztalt bennünket picit az elszenvedett balszerencsés hátrányunkért.

Farkyék 74 induló közül a 3., míg Czégai Petiék 229 közül a 4. helyen végeztek. Nekik is kijár egy nagy gratuláció!

A csapat:

15. Rauschenberger Miklós

16. Vígh András

17. Szelényi Bori

A kielhiba kivizsgálása folyamatban… Folytatás következik, Máltáról.

Fotó: Carlo Borlenghi

Forrás: http://www.facebook.com/notes/wild-joe/barcolana-r%C3%B6vid-%C3%B6sszefoglal%C3%B3/260574427319966