2. és 3.nap

A heves hidegfront okozta hétfői kényszer pihenő után kedden 15-20 csomós szélben, napsütésben, nagyon jót vitorlázva teljesítette a kijelölt pályát a mezőny a délelőtt folyamán.A koradélutáni ráindításos rajtot követően elindult az egész éjszakán át átívelő éjjeli navigációs futam, mely a horvát partok festői környezetét a napnyugtával kísérve, 10-18 csomós szélben érte a mezőnyt a Dverik szigetek felé tett pályarészt követően a Mulo világító torony körüli vízterületen.

Az éjszaka folyamán a tisztes helytállást és küzdőszellemet nem méltatván folyamatos csökkenés mellett leállt a szél a Zirje sziget NY-i oldalán, ezért 3 egység feladni kényszerült a versenyt.A mezőny előrébb haladó 2/3 része, akik szerencsésen nem késték le a szelet a Zirje sziget NY-i oldalán, a Kakan és Zirje szigetek közötti csatornában 5-7 csomós szélben haladva éjjel 3-ig sikeresen abszolválták a pályarövidítéssel kijelölt befutót a csatorna DK-i végénél. A telihold kísérte befutót a fáradság és sok megtett tengeri mérföld ellenére nagyon élvezték a versenyzők.

Szerdán, a délelőtti pihenő után  egy közel 15 mérföldes szakasz következett. Ez után kialakult egy sorrend melyben a az X-41 és a First 47.7 hajó küzdelme rajzolódott ki a a Magyar Építők  ST és az Xtb ST között. A következő egységek Tuss  ST, Dak ST, Variens ST  és Pureco ST középmezőny következett. Az utolsó harmadot a Westport, J-Krém és a Baghira ST képviselte.

EREDMÉNY:

7mntbere.pdf


Fotó: Cserta Gábor/cseropix.hu



Forrás: VII: MNTB