Bár megjött a rossz idő és a szezon utómunkálatai is lecsengtek, lassan a vitorlázóknál is beköszönt a szürke időszak, a szürke hétköznapokkal.

Ezzel párhuzamosan folyamatosan erősödik ismét a Kékszalag láz. Érdekes hírek, képek keringenek a Facebook-on a Kenguru Sailing Team hajójával, a Concept 25-ös katamaránnal kapcsolatban, ennek apropóján beszélgettem a Csapat vezetőjével, Székely Andrással (Kenguruval).

Ők azok, akik már 2009-ben nekiálltak készülni a nyílt Kékszalagra, és abban az évben már verseny kívül is teljesítették a verseny távját. Bár az ő hajójuk nem a legújabb, nem is a legnagyobb, de a hazai mezőnyben ők ismerik legjobban a hajójukat, illetve ők az egyik legfelkészültebbek hajókezelésből.


A csapat közösségi oldalán a hajó felújításáról jelentek meg képek. Mennyire nyúltatok bele a hajóba?


A hajónk 2000-ben épült, egy az Eurosporton közvetíteni tervezett versenysorozathoz. Ma már ismert, hogy a győztes típus az Extreme 40-es lett, így a mi hajónkból ez az egy példány készült el. A mellőzés miatt sokat állt szétszedve Angliában és idén itthon is. 2010-ben már elkezdtük az egyszerűen kiváltható elemek cseréjét, akkor egy karbon-kevlár 3D-s öntött nagy és orrvitorlát valamint gennakert és codezerot gyártattunk rá Hollandiában a Performancesails katamaránokra specializálódott műhelyében. Most jött el az idő a testek, kereszttartók felújítására. A testeken fő változás lesz a „hullámátszúró” orrkiképzés, és a nagyobb tároló nyílások. Mindemellett az egyik test nagyobb mennyiségű vizet is szedett, ezt is orvosoljuk. Persze mindezek után elengedhetetlen a teljes fényezés.


Ezek szerint megvan a háttér a a 2012-es évre?

A 2009-es és 2010-es évek versenyeire volt pár támogatónk, de az anyagi hátteret zömében eddig magunk biztosítottuk. Most sokkal koncentráltabban igyekszünk korábbi és újabb támogatókat is meggyőzni a  céljaink eléréséhez, úgy tűnik sikerrel.






A galéria megtekintéséhez kattintson a képre!


Ezen kívül milyen tuninggal


készültök?

Mai szemmel aránytalanul kicsik a svertjeink, ezért újakat tervezünk gyártatni melyek kb. 80cm-el lesznek hosszabbak. Az eredeti állókötélzetünk PBO kötélből van, amit a nagy költségvetésű csapatok 2 évente cserélnek. Sajnos mi ezt nem tehetjük meg, így drótkötélre váltunk. Gondolkodunk egy top génuán, hátha ismét extrém gyenge széllel kell megküzdenünk, valamint cseréljük az elhasználódott köteleket, csigákat.

Fontos lépésen vagyunk túl, van végre saját kísérő motorosunk és egyre szakszerűbben dolgozni tudó segítő csapatunk mind a vízen, mind a parton.


A 2011-es évben nem láttuk a hajót a vízen, igaz nem is indulhatott a szalagon. Nem fog hiányozni jövőre az idei év kiesése?

Persze jó lett volna ezzel a hajóval is mennünk, de nagyon sűrű volt az év és egyszerűen nem maradt rá idő és energia. Azt hiszem, hogyha teljesen nem is pótolja egyik a másikat, de a csapat tagjainak F18 és F20 hajókkal vízen töltött ideje jó gyakorlás volt a nagy vasalóra is.


A katamarán eredményeket böngészve, szinte folyamatosan az élmezőnyben találhatóak a Kenguru Sailing Team tagjai. Az elkövetkező évben minden energia a Kékszalagra összpontosul, vagy az F18/F20 is  terítéken marad?

A Diószegi Zoltán – Jankovics Gábor F18-as egységünk folyamatosan szorongatta a Várady Szabó János – Petheő Tamás sokszoros Magyar Bajnok  párost a versenyeken és ezt a fejlődést tartva az Országos Bajnokságon tavalyhoz képest egy helyet javítva az ezüst érmet szerezték meg. Mi Marton Balázzsal július végétől hajózunk együtt Nacra F20-ason, augusztustól októberig szinte az összes hétvégét a vízen töltve. A befektetett munkánk első eredménye a Ponton Kupa M3 osztályának arany érme lett.

2012-ben mindkét csapatunk versenyzik a saját osztályában és a C25-el is. Dióék igyekeznek majd megnehezíteni Váradyék dolgát az F18-asok között. Mi komoly egyeztetések közepén vagyunk egy új high-tech Nacra F20 Carbon megvásárlásáról potenciális támogatónkkal. Ha sikerül, még nehezebb évünk lesz, mert semmit nem foghatunk majd a hajóra…


Az idén volt az F18 világbajnokság itthon. Jövőre terveztek valamilyen nemzetközi versenyen való részvételt?

Dióék idén is voltak olaszországi versenyeken. Ez jó tapasztalatszerzésnek bizonyult, így 2012-ben is tervezik. Augusztus elején a Bódeni-tavon lesz a Nacra VB, amire mindkét egységgel tervezzük utazni. A C25-öst egy kicsit nehezebb mozgatni, így egyenlőre nem tervezünk Balatonon kívüli versenyt.

Viszont nem is kell mindenért külföldre mennünk. Májusban Coen de Koning kétszeres F18 világbajnok vezetésével megszervezzük immár harmadszor a Nacra tulajdonosoknak a háromnapos Nacra Clinic versenyzői képzést, melyen teljes létszámmal vesz részt a hajózó és a segítő csapatunk is.


Hol és mikor tekinthető meg a felújított, átépített hajó?

Felkérést kaptunk a 2012-es Budapest Boat Show-ra, ahol a tervek szerint bemutatjuk a felújított Concept25-öst, a Dióék Nacra F18-asát az idei VB fő támogatójának színeiben valamint – ha minden sikerül akkor – az új Nacra F20 Carbont is.