Párosverseny alakult ki az élen, miután a Puma a Horn-fok után befogta az addig vezető Groupamát.

Franck Cammas és a Groupama csapata kerülte meg elsőként a Horn-fokot és csak a Puma volt képes tartani a lépést a francia csapattal.



A mezőny többi tagja a hosszan tartó extrém időjárási körülmények között – 30-60 csomós szél és a hajón megtörő hullámok – rövidebb-hosszabb időre a kispadra került, mivel a hajók többsége szétesett/merepedt/delaminálódott.

A legszerencsésebben még a harmadik helyen található Telefonica úszta meg, amely a 12 órás horn-foki pit-stopot követően újra versenybe szállt és Dél-Amerika mellett északnak vitorlázva 400 mérföldes hátrányát 110 mérföldre csökkentette az időközben túlságosan is egymásra figyelő francia-amerikai éllovasokkal szemben.

A Horn-fokot elhagyva a csapatok a pihenésre helyezték a hangsúlyt, de amint jelentősen változott az időjárás és a két hajó egymás közelébe került, ismét többet melózik a legénység a fedélzeten, ami közel olyan intenzítást és odafigyelést igényel elmondásuk szerint, mintha pályaversenyen lennének.

A Camper csapata időközben Chile fele vette az irányt, ahol valószínűleg többnapos hajójavítás vár a csapatra.

A Team Sanya időközben visszatért Új-Zélandra, ahol egy kisebb tankerra pakolták a hajót, hogy odaérjenek a követekező szakaszra. Ezzel ugyan megnyílt a lehetőség az Abu-Dhabi előtt, de hajójuk nem bírta a stresszt és ezen a szakaszon másodszor esett szét, amelyet a Déli-óceánon próbáltak átmenetileg helyrepofozni úgy, hogy több helyen átfúrták a hajót és csavarokkal rögzítettek újabb rétegeket a hajó belső felére, hogy az egybenmaradjon. A művelet arra elégséges volt, hogy ne süllyedjenek el, de szárnyra úgy nem kaptak, mint a spanyolok.

Mivel még 900 mérföld van vissza a brazil Itajaí városáig, így valószínűleg a végső kimerülésig hajtja majd egymást a két éllovas.

Nyomonkövetés:

http://www.volvooceanrace.com/en/racetracker/rdc.html


Fotó: Amory Ross/PUMA Ocean Racing és Yann Riou/Groupama Sailing Team/Volvo Ocean Race