Már tavaly amikor a 8-asom mellett úgy ment el, mint a gyorsvonat, tetszett. Most végre ki is próbáltam.

A hajó tulajdonosa a héten hívott fel, hogy eljönnék-e . Naná! Illetve, sok minden más is volna vagyis. De mégis. Naná! És nem csalódtam.

A hétvégi Fehérszalag kellő alkalmat és ideális időt biztosított a hajó kipróbálására és a legjobb tulajdonságainak vizsgálatára. A reggeli időjárásból már látszott, hogy rettenet hosszú versenyre készülhetünk. Be is jött.

Délen rajtoltunk és rögtön dél felé is indítottunk a lengedező keleti szélben, lévén a meteorológia kora délutánra délkeleti szelet igért. De eközben, ahogy közelítettük a déli partot, úgy élesedett a szél. Lassan már észak-nyugati lengedezett. Egy szerencsénk volt, hogy az északi parton szinte semmi nem fújt, miközben nekünk folyamatosan dagadtak a vitorláink. A vízközép néha néha elindult. Sokszor rémületesen, de végül, ha lassan is, de elkezdett terjedni a déli szél. Igaz el kellett menni érte. Végül szinte utolérve a katamaránokat és a liberákat, jutottunk el a kenesei pályajelhez. Onnan egyre erősödő déli-délkeleti szélben cirkáltunk Siófok felé. Út közben azért dolgozott a hosszabb hajók vízvonala és itt került elénk három nagyobb hajó. Minden esetre stabil 7 csomóval cirkáltunk a déli part felé.

Bíztunk a Siófok-Tihany szakaszban, de sajnos a szél gyengülni kezdett és nem nagyon tudtunk siklásra bírni a cájgot. A szakasz vége felé azért sikerült gennakert húzni és néha 10 csomó körül jártunk a még mindig éles menetben. Ezen a szakaszon csak két katamarán bírt elénk kerülni és a szélnek hála az üldöző boly lemaradt.

Az utolsó Tihany-Füred szakaszt már néhány halzolással letudtuk, így abszolút 10. helyen 4 egytestű hajóval elöttünk futottunk be, a hajó hosszának megfelelő helyezésnél jóval előkelöbb helyen.

Ennyit  a versenyről és most néhány szubjektív szó a hajóról. Már tavaly bebizonyosodott, hogy nagyon el van találva.  Teljes legénységgel együtt nagyon komoly teljesítményre képes. A jolle érzés kiváló és remekül kezelhető. Igaz ezen a regattán sok-sok szerencsére is szükség volt, de azért a hajó képességei időről – időre megmutatkoztak.