Beszámoló az ORC Magyar Bajnokság első napjáról
Ünnepélyes zászlófelvonást és kormányosi értekezlet követően, délben rajtolt az első, összevont ORC Magyar Nagyhajós Bajnokság. A versenyt megelőzően, már a versengés részeként a meglehetősen sok felmérések, matekozások, újra felmérések, egyéni egyeztetések után alakult ki a végleges GPH pontszám.
5-7 csomós északkeleti szélben indult a meglehetősen szokatlan 14 egységgel a mezőny. A rajtvonalra felsorakozott hajók összetétele ezennel eltért a megszokott osztályok szerinti besorolástól. A „volt” YS-3 hajók együtt rajtoltak a „volt” YS-1 hajókkal, amit remélünk, hogy a létszám várható növekedésével, később szétbontásra kerül.
Mivel az abszolút befutási sorrend itt kevesebbet számít, mint a futott idő, ezért a rajtot követően nem nagyon fordul elő „szoros emberfogás”, sokkal inkább a saját maga által hajózott vonalon igyekszik kihozni a legtöbbet versenyző egységek.
Első futamban közel azonos sebességgel a NAU-hoz képest az X-35 vette a bóját elsőként, majd azt követően megmutatkozott a vitorlaméretbeli különbség, így a NAU a hátszél szakaszban kis előnyre tett szert.Ezzel igazoltnak látszik az ORC számítási rendszer és maga a bajnokság is, ám a felmérési rendszer még pontosításra szorul.
Második futamban, már ismerve a többi hajók taktikáját, erősségét és gyengeségét az X-35 precíz rajttal, jó futammal, a pontrendszer szerint már az első helyen futott be.
Így jelenleg az állás
: 1. Westport X-35, 2. Infiniti NAU-370, 3. Manöken
.
A továbbiakban nagyon izgalmas futamok és párviadalok várhatóak.