Összefoglaló
Ami a meteorológiát illeti, az idei katamarán országos bajnokság valódi szélsőségeket tartogatott a résztvevők számára. Szerdán és csütörtökön a 30-34 csomós szélben mindössze egy-egy futamot rendeztek, az erősödés miatt a csütörtöki második futamot lefújta a versenyrendezőség. Az időjárás által diktált kihívást nem minden vitorlázó és hajó úszta meg sértetlenül, rengeteg – néha szerencsétlenül végződött – borulás tette izgalmassá a versenyt. Pénteken és szombaton befutott a versenykiírás szerint maximálisan rendezhető négy-négy futam, vasárnap viszont nem fújt a szél, így az egész napos halasztás miatt a végeredmény már korábban eldőlt.
Az M3 nyílt osztályban tavaly a résztvevők alacsony létszáma miatt nem indítottak bajnokságot, idén hat hajó nevezett. A flottabajnokságot nyolc futamgyőzelemmel a 20 lábas carbon katamarán nyerte, Bakonyi József kormányossal és Forgács Zoltán mancsafttal a fedélzeten. A második helyen minden futamban kiszámíthatóan egyenletes teljesítménnyel Marton Balázs és Székely András párosa futott be, a harmadik helyen pedig Ádám Gábor és dr. László Dániel végeztek.
A tavaly Balatonfüreden rendezett F18 katamarán világbajnokság főszervezője, Székely András az M3 osztály újraélesztésén dolgozik.
„Aki ma Magyarországon komolyan akar katamaránozni, és ehhez megfelelő súllyal rendelkezik, az most F18-asban ül. Az M3 osztályt azoknak találtuk ki, akik ezeknek a feltételeknek nem tudnak, vagy nem akarnak megfelelni. A 2011-es év az M3-ból is csoportosított át egységeket az F18-ba, hiszen ritka lehetőség egy VB-n itthon elindulni. Többekkel azon dolgozunk, hogy az M3 népesedjen, és az ezeken a hajókon katamaránozók eljöjjenek a versenyekre, különös tekintettel az OB-ra. Éppen ezért fontos volt idén is, hogy a tavalyi mélypont után idén legalább flottabajnokságunk lehessen. Köszönöm minden egységnek, hogy részt vett a versenyen!” – mondta Székely, aki maga is dobogóra állhatott.
Róka Sándor, a Magyar Formula 18 Osztályszövetség elnöke tartott attól, hogy a tavalyi lelkesedés erre az évre alább hagy.
„Az idei szezont kis szorongással kezdtük: vajon megtörik-e a lendület, ha eltűnik a VB felhajtóereje? Szerencsére nem így történt, jönnek az új csapatok, illetve a régi motorosok is egyre elszántabbak, felkészültebbek. A 17 egység úgy állt össze a bajnokságra, hogy a szeptemberi időpont miatt sajnos jó néhány csapat nem tudott elindulni. A bajnok csapat megkérdőjelezhetetlen teljesítményén túl külön kiemelném a jól szereplő vegyespárosokat, akik az első napok 30 csomó fölötti pöffjeiben is állták a sarat. Közülük néhányan talán jövőre átülnek majd az új olimpiai 17-esbe, és ha valakinek ilyen tervei vannak, tényleg F18–ban érdemes ismerkednie a többtestű versenyzéssel.” – értékelte az elnök a bajnokságot.
Az F18 osztályban Váradi-Szabó János és Petheő Tamás sikerei töretlenek, az immáron négyszeres magyar bajnok párost senki sem tudta komolyan megszorongatni.
„
A nagy szélben a pöffök erőssége és part menti irányváltása jelentette a kihívást. A csütörtöki első futamban még jól lehetett a szélfordulókra vitorlázni, de a második, lelőtt futamban már csak talpon maradással lehetett jó helyen menni. A további futamok során figyelni kellett a többfelé nyitott mezőnyt, ami izgalmassá tette a versenyt. A pályán voltak szoros helyzetek, és ezek a jövőben még szorosabbá válhatnak, ami jó versenyeket ígér
.
” –
fogalmazott a bajnok hajó mancsaftja, Petheő Tamás.
„A szezon elején történt karsérülésem miatt az erős szélben volt mit kockáztatnunk, de a verseny közben nem éreztem, hogy bárki komolyan veszélyeztetné az első helyünket. A pénteki és szombati futamok során a széltaktikának nagy szerepe volt.”
– tette hozzá a kormányos, Váradi-Szabó János.
A második helyen Kelemen Tamás és Majthényi Mátyás, a harmadik helyen pedig Kasuba István és Jafcsák Szabolcs végeztek. Az osztály népszerűségéről tanúskodik, hogy a mezőnyben feltűntek új egységek, és – talán már a riói olimpia hívószava miatt – négy vegyespáros is indult.