Nem csak mi, nem csak a közösen kiállító hét magyar cég van itt a Düsseldorfi Hajókiállításon.

Más  olyan honfitársunkkal is lehet találkozni, aki nem látogatóként érkezett, hanem akár egész héten itt dolgozik.

Reggelente elsőként Molnár Csaba esik be a standunkra, aki  ilyenkor mindig elvándorol a „munkahelyéről”, a 6-os csarnokban lévő, Sessa motorosokat bemutató standról másik partnercégéhez a Baotic Yachtinghoz a vásárváros túlsó végére. Hosszú sétájába mindig beilleszt minket. Nem csak baráti látogatóként jó vele számolni, de már kétszer is ő volt a „próbavásárlónk”. Vagyis megkértük, hogy menjen el bizonyos kiállítókhoz, aki valamilyen magyar terméket kínál vagy kéne kínálnia, és aztán mesélje el, mit tapasztalt.

Csaba egyébként ugyebár a Sail-ing Kft. ügyvezetője és elsősorban a charter üzletágban szolgálja a legkülönfélébb tájakra hajózni vágyókat. Nem mellesleg idén oktberben ismét ő vállalta a Magyar Tengeri Nagyhajós Bajnokság megszervezését.

Ha pedig általa már az Adria felé fordultunk, akkor csak pár lépés a magyar standtól a Varianta vitorlások kiállítása, ahol az Adriatic Challenge logója tűnik fel , és az első napokban Láng Róberttel is össze lehetett futni. Egy impozáns 44 lábas hajóban mesélte legújabb tervét, amely itt Düsseldorfban már kézzel fogható valóságában is értékelhető.

A kiállított 44-es Variantából készül az Adriatic Challange újabb, verseny rendezéséhez egyben is charterezhető tízhajós flottája. Ám a projekt és a hajó maga is sok szempontból egyedi.

A Varianta 44-es  nem is titkoltan egy Hanse-hajó, hiszen a teste a neves gyár 435-ösével azonos, még pontosabban ugyanott, ugyanazon a gyártósoron készül. Az eltérés belül van. Nem csak az egy vagy maximum két toilettes és tízszemélyes (44-esben a szokásos a nyolc) kivitelben, hanem a bútorzatban. A hajóban nincs fa kárpit a falakon, sehol.. Az egész belül olyan, mintha egy Ikea ruhásszekrény lenne, könnyen mosható praktikus textilzsákokkal. Mindez persze egy kis belső dizájnnal feldobható, ám ezzel a gyártók nem fáradtak erre a kis kiállításra. Az adriai darabok tuti jobban szépségtuningoltak lesznek.



Az abszolút belső puritanizmus jól kapcsolódik a hajótípus köré kialakított Adraiatic Challenge projekthez. Mivel a hajótest formája illetve a cég által ígért felszerelése a Performance Cruiser kategóriába sorolja, ezért a Varianta 44 flotta valóban kiválóan alkalmas lehet majd charterversenyek rendezésére. Ugyanakkor az egyszerűen bútorozott, ám tágas belső terek miatt nyári családi, baráti charterhajónak is kiváló lehet majd feltehetően versenyképes heti árával.

És itt jön a terv nem elhanyagolható része. Erre a sima túrázásra és versenyre is várhatóan jól kiadható típusra az Adriatic Challenge egy különleges chartermanagement konstrukciót kínál, amelyben a szokásosól eltérően fix jövedelmezőségű, a hajó valós forgalmától függetlenül garantált hozamú szerződésre is kész a jövendő hajótulajdonosokkal. A hajó belső puritanizmusmusa pedig különösen jól szolgálja majd a leendő tulajdonosok érdekeit. A sok textillel és kevés fával burkolt kabinbelső ugyanis nagyon könnyen karbantartható, illetve egy-egy gondatlan vendég után az eredeti állapot minimális költséggel helyreállítható. Nem úgy, mint egy fával gazdagon díszített belsejű hajónál. Ez pedig arra jelenthet garanciát a chartemanagement útján saját tulajdonú hajót szerző vitorlázónak, hogy amikor a vitorlás majd véglegesen a tulajdonába kerül, akkor jobb állapotban lesz, mint amennyire az egy ilyen korú charterhajótól várható lenne. Ez pedig nagy érték a hajó eladása vagy megtartása esetén egyaránt.

Bednár Tiborral is összefuthat az ember. Ő többek között a Dehler hajók magyarországi képviselője, így most büszkén sétálhat a 17-es csarnokban, hiszen a közelünkben a Dehler imponzáns kiállítást rittyentett.



A cég egyébként jól vizsgázott a „próbavásárlásunkon”. Ugyanis karbonárboccal is kínálják hajóikat, és ebben új partnerük a Pauger Carbon. A standjukra egy mintát is kitettek, és az érdeklődő vevőnek az elvárható legmegfelelőbb módon adtak tájékoztatást erről, és küldték is a közelben lévő Pauger Carbon standra. Ide a fiúkhoz hozzánk.

Tegnap és tegnapelőtt egyébként Paulovits Dini is itt töltött két napot fiai társaságában, és nem mellesleg véglegesítették a Dehler céggel korábban már letárgyalt és előkészített megállapodást.

Ha valaki úgy érezné, hogy túlzok a magyar standon kiállított termékekminőségét illetően, annak felhívom a figyelmét arra, hogy egy Dehler cég nem köt akárkivel beszállítói megbízást!



Amint a Pauger Carbon sem.

Büszke lehet most a Dehler, hogy a megállapodás révén sikerült emelnie hajóinak minőségi színvonalát!