A hétvégén bankárok és biztosítók hajói szelik a Balaton habjait


A pénzügyi szektor közel 600 képviselője mintegy 60 hajón bont vitorlát a hétvégén Balatonkenesén, a XVII. Generali Bankár Kupán, valamint az ahhoz kapcsolódó XIII. Generali Biztosítási Kupán és a IV. Volvo Lízing Kupán. A Generali Biztosító 2012-ben vált a két esemény névadó szponzorává, és idén is fokozott figyelmet fordít a hajós társadalom igényeire. A társaság a Balatoni Hajózási Zrt.-vel kötött megállapodása értelmében 2013-tól több mint 1500 kishajónak szolgáltat felelősségbiztosítást összesen tíz balatoni kikötőben. Emellett olyan új, komplex casco, felelősség- és balesetbiztosítást fejlesztett ki, mely eddig egyedülálló módon személyekre vonatkozó kiegészítő balesetbiztosítást is tartalmaz.


Idén immáron 17. alkalommal rendezi meg Litkey Farkas tízszeres Kékszalag-győztes vitorlázó a Bankár Kupát a pénzügyi szektor képviselői számára. A sikeres rendezvényhez ezúttal is csatlakozik a biztosító társaságok Biztosítási Kupája, valamint ez évben már negyedszer a Lízing Kupa is. A június 8-9-én megrendezésre kerülő eseményekre összesen 60 hajót és 600 versenyzőt várnak a szervezők. A Generali Biztosító 2012 óta névadó szponzora a Biztosítási és Bankár Kupának, és mi sem jelzi jobban az eltökéltségét, minthogy 31 hajóval vesz részt a versenyen! A társaság idén újabb lépéseket tett, hogy erősítse kapcsolatát a vitorlás társadalommal, és rajtuk keresztül elsősorban a Balaton térségének közösségével.


„Örömmel várom az idei Generali Biztosítási és Bankár Kupát. Nem csupán amiatt, mert személyesen is részt veszek a versenyben, hanem azért is, mert úgy vélem, ez az esemény a Generali számára fontos értékeket is közvetít: a kemény munkát, az egymásra figyelést, a közösség erejét, a biztonság fontosságát. Bízom benne, hogy ez a verseny minden nyári szezon kezdetén példát mutat a hajósoknak arra, hogyan sportoljanak felelősen, mégis nagy élvezettel” – mondta Ilics László, a Generali vezérigazgató-helyettese.


A vasárnapi napon megrendezésre kerülő Bankár Kupán a vitorlás élet legkiemelkedőbb hajói és versenyzői is részt vesznek, jelentette be Litkey Farkas, a regatta szervezője. „Itt lesz a tavalyi győztes Avatar, a Sponzor Wanted, a Lisa, valamint a Balaton legszebb hajója, a Tramontana, de a Sirocco, a Code8 és a Capella is rajthoz áll az eseményen. Idén először egyébként már három hajóosztályt kellett indítanunk a nagyszámú résztvevőknek köszönhetően, így a Nauticok és a klasszikus 50-esek mellett Jeanneau 36-os osztály is lesz a versenyen” – tette hozzá a felelős rendező. A hétvégére egyébként várhatóan kellemes idő várható, így remélhetőleg jó élményekkel térnek majd haza a banki szektor résztvevői a versenyről.


A statisztikák szerint Magyarországon csak a Balatonon ma közel 5000 vitorlás és hozzávetőlegesen 3000 motoros hajó rendelkezik hajólevéllel. Hasonlóan a szárazföldi járművekhez, itt is az üzembentartót terheli a felelősség, amennyiben a hajójával kárt okoz, és mivel ezek a hajók amúgy sem olcsók, a javíttatásuk is meglehetősen költséges. Egy kisebb ütközés, vagy egy balul sikerült kikötés, mólónak ütközés is több százezer forintba is kerülhet, a legrosszabb esetben pedig akár a hajó is elsüllyedhet, vagy komoly személyi sérülés történhet. Ennek elkerülését szolgálja az az 1 millió forintos fedezetű felelősségbiztosítás, melyet a Balatoni Hajózási Zrt-vel kötött megállapodás értelmében 2013-tól két éven át a Generali szolgáltat a kedvtelési célú vitorlás kishajókra 10 balatoni kikötőben. Ez jelenleg több mint 1500 hajó biztosítási védelmét jelenti.


A társaság továbbá Kikötő biztosítás néven egy olyan új, komplex biztosítási csomagot állított össze a hajótulajdonosok számára, ami a casco és felelősség- mellett egyben balesetbiztosítást is kínál. Egy kis vitorlásra a hajózási szezonra már akár 30 ezer forinttól is lehet biztosítást kötni, ami káreseménynél 10 millió forintos biztosítási összeget térít.


A Balatonon sok a patinás, régi fahajó is, ezek javítása meglehetően munkaigényes feladat. Egy ilyen hajó tavalyi ütközése során a fa fedélzet és a vitorlás oldalán több palánksor is megsérült, a javításra a Generali több mint 600 ezer forintot fizetett ki. Egy-egy sérülésnél a hajó szétszedése, daruval történő kiemelése és elszállítása önmagában százezres nagyságrendű költséget jelent, ehhez adódik még a javítás összege.



A Generali Kikötő termékcsaládjáról és a vitorlásversenyről itt tájékozódhat:



www.bankarkupa.hu



www.generali.hu/kikoto



www.facebook.com/generalibankarkupa