CECC Kupa második forduló – Geierswalde


Június második hétvégéjén rendezték meg a németországi Geierswalder See-n. Az első foruló eredményei kicsit elmaradtak a várakozásainktól, de az azóta folytatott edzésmunkával bizakodóak voltunk.



Fiatal csapatunk van idén a THE-ben, a tavalyi kormányosok közül négyen is feljebb léptek a múlt év végén 420-ba, így a tav


aly első éves kormányosok léptek a nyomdokaikba. Sajnos hazánkban sorvad ez az osztály, pedig külföldön reneszánszát éli, és remekül készít fel a 420-as osztályra. Négy hajóval utaztunk végül a versenyre.

Utazásunkkal voltak kételyek, az árvizek miatt, de végül minden rendben volt, így nem volt más hátra, mint előre. Pénteken pakoltam fel a hajókat Tihanyban, majd a balatoni gyerekekkel a fedélzeten Budaörsön felvettük a többieket is, majd fél 1 körül nekivágtunk a nagyvilágnak. Pozsony-Prága-Dresda-Hoyerswerda volt az útvonal, utóbbiban volt szállásunk, negyed órára a tótól. A szállás minden igényt kielégített, tíz óra körül rövid megbeszélés után nyugovóra tértünk.


Reggel 7:15-kor indult a nap egy könnyed reggeli tornával, majd elfogyasztottuk reggelinket a szállodában. Rövid autózás után amíg a srácok lepakoltak, elintéztem a nevezésünket, ami gyorsan és flottul ment. Átvettem kedvenc motorosomat, ami egy alig 4 méteres kis gumihajó, 8le-s motorral. De így 4 hajót is el tudtam hozni a versenyre! Megemlíteném, hogy egy két napos versenyre a nevezési díj két gyereknek 15 Euro volt. A hajókon minden a helyére került, csak a szél nem fújt. Halasztás, majd valami elkezdett fújni. Úgy döntöttem kimegyünk edzeni. A srácok már tűkön ültek, így vízre mentek. Amikor a hetedik ember jött oda figyelmeztetni, hogy lezárták az autópályát, vihar jön, villámlani fog…. elgondolkoztam, majd kimentem a srácokért és visszajöttünk. Természetesen nem lett semmi sem, de lekötöztük a hajókat. 10 perc múlva lehúzták a halasztás zászlót, mehettünk vissza. Szebiéknek strekkelés közben eltört egy csigájuk az árbocon, de sikerült gyorsan orvosolni a kérdést. Nagyon gyorsan vízre került minden hajónk, és elsőnek kiérve lőhettük be az állításainkat.


Gyenge, 3-5 csomós szélben rajtolt a mezőny, és a szél egyre csak fogyott. Egységeink közepes rajt után tisztázták magukat, ami csak a Rácz-Szűcs és a Kálóczy-Mohácsi egységeknek sikerült. Ráczék negyedik helyen érték el a kreuzbóját, de az első raumban ( külső körös trapéz pálya ) egészen a második helyig jöttek előre. Kálóczyék 10 körül indultak, és jöttek felfelé. Az első hátszél végén pályarövidítés volt, Ráczék másodiknak, Kálóczyék hatodiknak futottak be. A Szalai-Scholtz és a Molnár-Szilassy hajóknak nem jött ki a lépés, a 16. és 18. helyeken futottak be a 31 fős mezőnyben.


Partra mentünk, ahol nemsokára lelőtték a napot. Kis pingpongozás, majd vacsora után a szállásunkra mentünk pihenni, mindenkire ráfért!


Vasárnap reggel úgy indult a nap mint szombaton, torna, reggeli, majd kipakolás a szállodából. Irány a klub, a szél nem fújt. 9 óra után lengedezni kezdett a szél, nekivágtunk hát! A szél északkeleti volt, ereje 5-6 csomó!

Az első futamban külső körös trapéz pálya volt terítéken. Kálóczy Szebiék jól rajtoltak, és vezették a mezőnyt a második kreuz elejéig. Itt sajnos egy taktikai hibával eladtak pár helyet, és végül az 5. helyen futottak be. A Molnár-Szilassy páros 15 körül kezdte az első raumot, majd folyamatosan ásták fel magukat, végül hetedik helyen futottak be. Ráczék 18 körül kezdtek, de méterben sok volt a hátrányuk, de egészen a 8. helyig sikerült előrelépniük a futam végére. Sajnos Szalaiék nagyon rosszul vitorláztak, 24. helyen végeztek a futamban.


A második futamban gyengült a szél valamelyest. Ráczék esélyt sem adtak a többieknek a belső körös pályán, majdnem egy raum szakasszal, mintegy 500m, gyűrték le a teljes mezőnyt, futamgyőzelmet szereztek! Molnár Zsófiék végre megint elkapták a fonalat, és bár álltak jobban is, a 8. helyük nagyon bíztató. Kálóczyék egy rossz bójavétel miatt estek vissza sokat, és végül a 9. helyen futottak be. Szalai Barnáék bár javultak, de még mindig tudásuk alatt, a 19. helyen futottak be.


A harmadik futamra a szél tovább gyengült, kérdés volt, hogy lesz e egyáltalán. Zivatarok jöttek-mentek, szerencsére a tavon nem esett, de a szelet elvitte magával. Külső körös trapéz pálya volt. A rajtnál egyéni visszahívóval rajtoltunk. A kreuz végén az összes hajónk az élmezőnyben, az első 7-ben! volt. Vártam már ezt a pillanatot, amikor végre az összes hajónk hozza a tudását. Érett és remek vitorlázással a Rácz-Szűcs páros futott be elsőként, de korai rajt miatt kizárták őket. Kálóczyék így a 2. helyet szerezték meg a futamban. Zsófiékat az 5. helyüktől, Barnáékat pedig a 7. helyüktől fosztották meg ebben a futamban. Sajnos így Zsófiéknak ugrott az első tízbe való kerülésük, és Barnék sem értek be az első húszba.


A győzelmet, serdülő korú párosként a Rácz Bence-Szűcs Ábel kettős szerezte meg, meggyőző és érett vitorlázást mutatva a mezőnyben. Kálóczy Szebi és Mohácsi Marci szintén serdülőként végzett a harmadik helyen, ami óriási előrelépés az első fordulóhoz képest. Molnár Zsófi és Szilassy Bori 14. helyen végeztek, pontegyenlőséggel a 12. helyezettel. Végre magukra találtak! Szalai Barna és Scholtz Huba első nemzetközi megmérettetése volt ez, és a végére kicsit belerázódtak, de a korai rajt sajnos rányomta a bélyegét a hangulatukra.


A parton pakolás, fél 4-re el is készültünk, de az óvások és némi időhúzás után csupán 6-kor tudtunk elindulni hazafelé. Monszun szerű esők kisérték az utunkat, és egy Cseh rendőri büntetéssel lettünk szegényebbek. Hajnal 3-ra elértük szeretett fővárosunkat, és a csapat szétfutott a szülőkkel a szélrózsa minden irányába.


Követező megmérettetésünk a belgiumi VB- lesz július végén, de addig még sok-sok edzésmunka vár a csapatra!



VÉGEREDMÉNY