A zsűri visszavonta a versenyigazgató által önkényesen meghozott szabályokat!

Az ETNZ és a Luna Rossa megnyerte azt az óvást, amelyben az volt a tét, hogy az ORACLE előnyre tehete-e szert vagy sem.

Nos a zsűri döntése értelmében még egy ideig fejlesztenie kell az ORACLE-nek, ha stabilan akar repülni, mivel az eddig kisérletezett szimmetrikus szárny használatának lehetőségét elvetette a zsűri.

A 23 oldalasra nyúlt előzményekkel felhígitott szakamai indoklás értelmében, sem az Artemisnek, sem az ORACLE-nek nem lehet nagyobb szárnya kormánylap alján, mint az eredeti szabályban volt. Tehát a Iain Murray által hozott „biztonsági intézkedés”, miszerint a nagyobb szárny biztonságosabb nem marad hatályban.

Az ETNZ és a Luna Rossa a kisebb mérethez igazodva építetette hajóit és így is meglehetősen biztonságosan vitorlázott. Az ORACLE-nek most egy darabig nem lesz jó. De még van idejük okoskodni.

Grant Dalton (ETNZ) így nyilatkozott: „Nem azért mentünk a zsűriszobába, hogy veszítsünk!”

Iain Murray dacos ellenállásából sokat vesztett a hír hallatán és annyit fűzött hozzá, hogy valahogy megoldják a parti őrségnél is, hogy az esemény folytatódhasson.

Az Artemis azzal kampányolt az óvás ellen, hogy nem tudnak versenyezni, ha az ETNZ és a Luna Rossa akarata érvényesül. Most a csapatok és Murray egyhangúlag fogadták el, hogy az Artemis felmentést kap a kormányszárny felmérése alól.

A Luna Rossa így tegnap vízre szállt és begyűjtötte első pontját a Louis Vuitton Kupán, mivel az Artemis lenne az ellefele, de az ő hajójuk továbbra sincs kész. A héten terheléses tesztek sora vár a svéd hajóra.

Az ETNZ és Luna Rossa csatája talán mégsem lesz oly nagyon rossz, de egyértelműen látszik, hogy az olaszok manőverei nehézkesebbek és ez sok-sok csomós sebességhátrányt jelent.

Szombat este viszont valódi versenyt láthatunk, mert két hajó ezúttal egymással fog megküzdeni!