Ez történt az 5. futamon:


Összefoglaló:

Valóban szorosnak ígérkezett az ötödik futam a 18-22 csomós, pffös szélben és fél körig az is volt. Nem volt rossz a rajtja egyik csapatnak sem, de el kell ismerni, hogy fél másodperc brutálisan befolyásolja, hogy ki ér elsőként az első pályajelhez. Ebben Spithillék (OTUSA) most jobb volt. Hatalmas változás nem volt már hátszélben, bár a bríz eléggé a part felől fújt, amely ferde pályatengelyt eredményezett, kevés taktikai mentsvárral az üldöző számára. Aztán a kreuz elején jött a feketeleves az amerikaiak számára és tulajdonképpen a lee bójánál jobbcsapásos hátszélből, fordultak át balcsapásra kreuzba – azaz egy 180 fokos manőver következett – ami minden volt, csak nem értelmes lépés. A hajó belassult a rendőrkanyart követően. Az elképzelés szerint nagyon (túlságosan is nagyon) védeni akarták a kedvező áramlás miatt az Alcatraz alatti jobboldalt. Ray Davies (ETNZ taktikusa) pedig bevállalta, hogy az Amerikaiak mögött még húz egy 200 métert balra és csak akkor fordult. A kiwik hatalmasat nyertek már kreuz elején. Nyilván nem ez volt a legnagyobb hiba a napon, de ez látványos volt. A rossz fockválasztás, nem túl hatékony fordulók és egyéb beállítások mind hátráltatták a csapatot. Durván! Bőszélben 1,5 km-re nőtt az amerikai hátrány. Az OTUSA ezen a napon padlót fogott és rá is számoltak. A következő futamot pedig kérték elhalasztani. Az ETNZ szuper konfigurációt választott és porolt. Hatalmas taktikázásra sem volt szükség ezután az említett pályatengely miatt. A sajtótájékoztatón is nyilvánvalóvá vált, hogy elég nyögvenyelősen mennek most a dolgok az amcsiknál. Könnyen lehet, hogy fockcsere jön. Meg legénységcsere.

Ezzel az ETNZ-nek 5, az OTUSA-nak 10 futamgyőzelemre van szüksége a Kupa elhódításához. Elég nehéz elhinni, hogy ebből a hátrányból fel tud állni az OTUSA. Sőt, e pillanatban sokkal valószínűbb, hogy 9-0 lesz a végeredmény. Az pedig akár az ORACLE TEAM USA végét is jelentheti.





Az esti közvetítés:


23:22 –

Köszönjük, hogy velünk tartottatok ma este is. Az ETNZ ma este tarolt, főleg az ORACLE magabiztosságát zúzta szét. Az állás 5-0. És most

vissza is kapcsolunk kedvenc oroszlánfókáinkhoz

, ahol bárki irányíthatja a webkamerát. Tényleg!


23:10 –

Az ORACLE kihasználta a JollyJokerét és kérte, hogy a mai napi második futamot halasszák más napra. Ez a lehetősége mindkét csapatnak egyszer adatik meg a Kupa ideje alatt. A hajóval történt valami. Ez gáz! Ha innét megvédi a Kupát az OTUSA az nagy fegyvertény lesz.


23:08 –

Az ETNZ-nek 5, az OTUSA-nak 10 futamgyőzelemre van szüksége a Kupa elhódításához.


23:03 –

Tulajdonképpen szinte minden fórumon egyetértenek abban, hogy a leebójánál ostobaság volt így kifordulni. Egyébként sem az erőségük a leebójavétel, de ez a kifordulás ez betette a kaput sokaknál.

John


Kostecki a taktikus, aki tulajdonképpen gyerekkora óta itt vitorlázik. Ezt benézte. Emellett valószínűleg a nagy fock is hátráltatta az OTUSA-t.


22:45 –

Így dicsérik az OTUSA-t Amerikában: ”


Great job, Oracle. You looked like Ray Davies’ little bitch out there

.

” – Ray Davies ugyebár az ETNZ taktikusa.




Egy ember is elviszi – LIVE (C) ACEA / PHOTO RICARDO PINTO


22:38




Ezt Jimmyék benézték, Barkerék behúzták. Ez az ötödik futam eredménye. 4-0.


22:34 –

1500 méter az előny. Az ORACLE hínárt fogott?


22:29 –

Az ETNZ bitang gyors és 570 méter előnyt szedtek össze kreuzban.


22:24




ETNZ a kisebb áramlású jobb oldalon átvette a vezetést, az oldalt védi.


b12660.jpg


ACEA/Photo Balazs Gardi


22:21 –

USA nagyon szépen vitorlázik és megérdemelten vezet, de csak éppen.


22:17 –

Az ORACLE jobban jött el a félszélben. Gyorsabb volt.


22:13 –

ETNZ balról be, OTUSA jobbról be.


22:10 –

A videó a cikk alján!

Virtual Eye itt

.


21:45




Egy a helyszínen tartozkodó SA fórumozó szerint az ETNZ lement hátszélben a kirakott pályán halzolás nélkül. Uh. Adják már be élőben mi van. A

fókás webkamerán

már néha becsúsznak az AC72-esek.


21:20 –


Feltehetően a kiwik is más rajtstratégiát választanak a mai napra, mert ha egyszer Jimmy alulról egy rendes fedést csinál, akkor vége a mulatságnak és ezt valószínűleg Deano is sejti.





Lehúzzák, de inkább fel – ACEA/Photo Gilles Martin-Raget





21:10 –

Tudtátok, hogy Dean Barkert (ETNZ skipper) a háta mögött

Deano

-nak ‘becézik?


21:05

– Fél órával ezelőtt 20-22 csomós szél fújt. Nehogy sok legyen a végére!


21:00 –

Pontosan egy óra múlva kezdődik a közvetítés! Lásd cikk legalja! Reméljük nem csak mi várjuk! A SailingAnarchy egyik fórumozója ezt írta 2 futam után a „Miben volt igazunk és miben tévedtünk” elnevezésű topikban az AC kapcsán:


Better than sex – wrong


Better than Christmas – right


20:43 –

Új-zélandon egy ország éhes a sikerre, az újságírók meg úgy izgulnak, hogy aludni is alig bírnak, de a legszebb, hogy erről

cikket is írnak a New Zealand Heraldban

.


20:40 –

Az ETNZ az első három futamban 108 másodperccel volt gyorsabb kreuzban Spithill csapatánál, de 11 másodperccel lassabb a 4. futamban.


20:10

– Sir Russel Coutts azt nyilatkozta

SailRacingMagazine-nak

, hogy szerinte a „két csapat között az lesz a döntő, hogy mostantól fogva melyik csapat fejlődik többet”


20:00

– 45 csomóban gazdag szép estét mindenkinek. Vágjunk is bele a sűrűjébe. Az ORACLE szuper kis videót dobott össze arról, hogy mi köze is van a rozmárnak az AC72-es legénységéhez.

Aki nézte a vasárnapi futamokat, az tudja, hogy ezzel a két csapattal új szintre emelkedett a párosversenyzés fogalma. A vasárnap este olyan parádés szórakozás volt, amit ritkán láthatunk,

talán csak a Szomszédok legjobb részeit leszámítva

. Az ORACLE összeszedte magát, a szombati vereség után kielemezték a helyzetet és egyszerűen más manővereket, más beállításokat alkalmaztak vasárnap. Ezáltal jelentősen javultak a fordulóik és a felső szélhatárhoz közelítő szélben a kreuzban is pariban volt a sebességük az ETNZ csapatával.

A vasárnapi futamok után az állás hivatalosan 3-0 az ETNZ javára, miután csalásért az OTUSA két pontos büntetőt kapott, amiből egyet vasárnap ledolgoztak.

Addig is, amíg elkezdődik a futam este 10:15-kor, nézzetek élőben oroszlánfókákat, amelyek a 39-es mólónál, a verseny helyszínétől párszáz méterre laknak:

http://www.pier39marina.com/the-sealions-at-pier39/

Tegnap egyébként Superyacht Regatta volt San Franciscoban, ami végképp arról szól, hogy kinek nagyobb a

farka

pénztárcája.




Kétárbocos © ACEA / PHOTO GILLES MARTIN-RAGET

Meg ilyen is volt:




Háromárbocos, de hány emeletes? © ACEA / PHOTO GILLES MARTIN-RAGET

És akkor most el lehet dönteni, hogy ki melyikkel utazna inkább egy kört, mert versenyezni annyi értelme lehet, mint a Kékszalagon egyedüliként fordított irányban körbemenni!




Vajon a koktélpult automatikusan vízszintesbe áll? © ACEA / PHOTO GILLES MARTIN-RAGET

Kissé elkalandoztam. Visszatérve az AC72-esekre: Az ORACLE hétfőn kéthajós edzést tartott az öbölben, felkészülve a mai napi futamokra és valószínűsíthetjük, hogy ma este is folytatja agresszív odapiszkálós stratégiáját, főleg a rajt előtt. Spithill amúgy azt nyilatkozta, hogy aki elsőként ér a félszél végére, az normál esetben kontroll alatt tudja tartani a másodikat. Nem volt ez mindig az elmúlt 4 futamban, de még lehet.




Lopakodók © ACEA / PHOTO ABNER KINGMAN



Az 5. futam közvetítése alább:


Fotó: America’s Cup – Chuck Lantz