Tizenkét hajó, ezen belül három külföldi egység részvételével vette kezdetét az MVM Melges24 Tavaszi Regatta, az idei Melges 24 Európa Bajnokság előversenye Balatonfüreden, az MVM Sportegyesület rendezésében.

Az MVM SE rendezésében megvalósuló viadalon a fő versenyrendező szerepét Fluck Benedek, a Versenybíróság elnökének tisztét Böröcz Bence látta el. Mindketten garanciát jelentettek a magas színvonalú rendezésre és bíráskodásra, ami a verseny során ismét megerősítést nyert.



Az első versenynapon három kiváló futamot sikerült megrendezni 5-8 csomós szélben, egyenletes szélirány mellett, délelőtt kicsit felhős, délután azonban igazi tavaszi, a Balatont azúr színűvé varázsoló napos időben.

Az első futamgyőzelmet a WIN-D SE Nondiremai csapata könyvelhette el Pomucz Tamás vezetésével, másodikként az FGF Sailing Team (SVE) Rozsnyai Domokos kormányzásával, harmadikként a brit Gill Race Team, olimpikonokat is felvonultató csapata (Royal Ocean Racing Club) futott be.

A második futam tiszta rajtja után folytatódott a hajóegységek küzdelme, amelyben a szélerő gyengülése következtében a Versenyrendezőség az utolsó hátszeles szakasz pályarövidítése mellett döntött. A kreuz bója vétele után a színes gennakkerek hátszeles viadalából az észt Lenny  csapata  szelte át a célvonalat elsőként, a második és harmadik helyezést az első futammal azonos rendben ismét az FGF és a Gill Race Team csapata csípte el.



Rövid halasztás után három óra körül indult el a versenynap utolsó futama, 5-6 csomós egyenletes irányú szélben, amely azonban a futam végére fokozatosan gyengült. A brit Gill Race Team csapata   ismét remekelt, ezúttal elsőként értek célba a Csoltó Ákos vezette D-One VSE Ponente csapata,valamint a Michael Schineis kormányozta osztrák Pure hajóegység előtt.

A fárasztó nap után az MVM Sportegyesület pizza partit rendezett a résztvevőknek, amely jó hangulatban telt.

Az első három futam alapján a következő versenynapot az eredménylista élén a Gill Race Team (GBR-694) csapata indíthatta.



Az EB előverseny második és egyben utolsó versenynapja tökéletes időjárási körülmények között vette kezdetét április 27-én.

A vasárnapi versenynap első futama 8-9 csomós szélerősség mellett egy gyönyörű tiszta rajttal indult, amely során az MVM SE Favonius csapata tört az élre és vezetett egészen az utolsó hátszeles szakasz közepéig az észt Lenny csapat, valamint Pomucz Tamás kormányozta Nondiremai hajóegysége előtt. Ekkor azonban egy technikai probléma miatt a Favonius a másik két hajó mögé került, így a célvonalat végül a Lenny szelte át elsőként, míg a Nondiremai másodikként, a Favonius harmadikként ért célba.

Az eredmények összesítése után mind az első, mind a második helyen pontazonosság alakult ki, így a mindent eldöntő utolsó futam sok izgalmat ígért.

Ez utóbbi futam ismét kiválónak ígérkezett, az első cirkáló szakasz közepén azonban a szél irányszöge jelentősen kilengett így a Versenyrendezőség a futamot érvényteleníteni volt kénytelen. A szél forgolódása következtében kétórás vízi várakozás következett, amely azonban lehetőséget adott egy kis pihenésre a szép napos időben.

A Versenyrendezőség türelmesen kivárta a délről ígérkező kifújt szelet, amely délután egy óra körül meg is érkezett, így egy remek utolsó futam vette kezdetét 9-11 csomós egyenletes irányú déli szélben. Ebben a futamban a britek és észtek gennakkere tűnt fel először az első bójaforduló után, azonban több magyar egység, köztük a Hód, a Syrius, valamint a Favonius és Nondiremai csapata  is szépen teljesített. A befutó végül a brit Gill Race elsőségét hozta, utánuk az észt Lenny, majd a magyar Syrius szelte át a célvonalat.

A versenybíróságnak egyébként túl sok munkát szerencsére nem adó, óvástárgyalások nélkül záruló  regatta tehát öt izgalmas és látványos futam lebonyolítását tette lehetővé, amelyek összesített eredménye a Geoff Carveth kormányozta brit Gill Race Team csapatának (legénység tagjai: Miles Quinton, Nigel Young, Will Goldsmith, Rachel Williamson) győzelmét hozta a dobogó második fokára az észt Tonu Toniste vezette Lenny hajóegység (legénység: Toomas Toniste, Andreas Rohtla, Maiki Saaring, Kalev Tanner) a harmadikra a Pomucz Tamás által kormányzott magyar Nondiremai csapat (legénység: Pomucz Máté, Kőszegi Boglárka, Kaszó Márk) állhatott fel és vehették át a Kutassy László által készített egyedi üveg plaketteket.

A magyar csapatok versenyében másodikként a fiatal generáció képviselőit felvonultató, Rozsnyai Domokos által kormányzott FGF Sailing Team hajója (legénység: Kiss Viktor, Takácsy Levente, Takácsy Kristóf, Búza Bence) végzett, a harmadik legjobb magyar csapat pedig a Rick Gergely által kormányzott Favonius csapat (Dr. Ugron Gáspár Gábor, Perjés Bálint, Szakatsits Ádám) lett.



A díjkiosztó ünnepséget a verseny egyik kiemelt szponzora, a TÜV Rheinlad  értékesítési igazgatója is megtisztelte jelenlétével. A Versenyrendezőség nevében Fluck Benedek, a versenybíróság nevében Böröcz Bence gratulált a győzteseknek és köszönte meg a versenyzők részvételét és sportszerű küzdelmét.

Az EB előverseny tehát elérte célját és eredményes felkészülésül szolgált a résztvevő csapatok számára az egy hét múlva Balatonfüreden rajtoló Melges24 Európa Bajnoksághoz, amely az MKB Bank rendezésében valósul meg több mint 60 európai Melges csapat részvételével.

Az MVM Sportegyesület valamennyi csapatnak jó szelet és eredményes Európa Bajnokságot kíván!


VÉGEREDMÉNY


Fotó: Cserta Gábor



Forrás: MVM