A balatonfüredi MKB Bank Melges 24 Európa-Bajnokság második napján újabb két futamot futottak a versenyzők.
Mindkét futamra délután került sor mivel a reggeli szélcsendben halasztással kezdték a napot majd gyenge keleties szél érkezett és délben hagyták el a kikötőt. Ez a azonban szél még nem az volt amire a rendezők vártak, és ez be is bizonyosodott, mivel ebben nem sikerült futamot indítani, így további várakozás következett, ezúttal a vizen. Egy óra magasságában beindult a délies áramlat amit jeleztek és stabil 10 csomós szélben indulhattak a futamok.
A második nap két új futamgyőztest hozott. Nagy örömünkre egyből egy magyar egység a Csoltó Ákos kormányozta hajó keresztezte a célvonalat az elsőként, így fordítva kicsit tegnapi rossz formájukon mikor is csupán egy 63. és egy 69. helyet sikerült elérniük.
A Corinthian alcsoportban is érdekelt észt Tonu Toniste (EST 790) is belelendült a második napra és behúzta a második futamot. Szépen vitorlázva az első hátszélben állt sz élre és onnan folyamatosan növelve előnyét 30 másodpercet vert az üldözőire.
A tegnapi napon az összetett első helyen álló Matteo Balestrero (ITA 693) folyattat jó menetelését és egy harmadik és egy negyedik helyet gyűjtve, további előnyre tett szert a mezőny többi tagjához képest, jelenleg nyolc pontos előnnyel várják a folytatást.
A nap legnagyobb nyertese azonban a svájci Matteo Ivaldi és a (SUI 825), a Blu Moon csapat akik két második helyükkel felkapaszkodtak az összetett dobogó második helyére és ők is elég sok pontot faragtak a többiekhez képest. Tizennégy ponttal állnak a harmadik helyzett előtt.
Annak ellenére, hogy ma az első futamban csak a 18. helyen végeztek még továbbra is a harmadik helyen áll a brit Geoff Carveth és csapata a Gill Race Team (GBR 694). A második futam kicsit jobbra sikeredett, ott a kilencedik helyen futottak be és így 5 ponttal jobbak még a negyedik helyzett osztrák Franz
Urlesbergernél (AUT 681).
A tenapi tizedik helyről az ötödikre fölugró Tonu Toniste (EST 790) továbbra is vezeti a Corinthian csoprtot. Öt pont az előnyük a dán Peter Warrer (DEN 779) előtt. A harmadik helyen az ukrán Vasyl Guereyev (UKR 661) foglalja el a dobogó legalsó fokát jelenleg.
A verseny harmadik futamát is általános visszahívással kezdték a rendezők, de ez már nem számít érdekességnek, tekintve, hogy haladunk a futamokban és a mezőny egyre kiélezettebb. A második rajteljárást már szigorítva indították ami azt jelenti, hogy akik idő előtt a átmennek a rajtvonalon, azoknak pontbüntetést kapnak.
A baloldalon vitorlázók értek fel jobban a szélfelöli bójához, a német Jan Hossermann (GER 756) kerülte azt elsőként. A hátszél végére a németek nyakán lihegett a cseh hajó (CZE 704) és Matteo Ivaldi, ők hárman gyakorlatilag egyszerre kerülték a hátszél kaput.A következő cirkáló szakaszon a szél először balra, majd jobbra lengett, ezzel nem tette egyszerűbbé a taktikusok dolgát.Matteo Ivaldi a bója előtti utolsó métereken vettá át a vezetést cseh kollégájától,ám a vezető hajók még mindig nagyon szorosan együtt voltak.Talán ez is lehetett Csoltó Ákosék szerencséje, hogy az éllovasok egymásra figyeltek, miközben ők a jobb szélen egy erősödést kihasználva a hatodik helyrőllekerülve az előttük állókat, az első helyen vitorláztak a célba így megszerezve amásodik magyar futamgyőzelmet a versenyen.Ivaldi hozta a második helyet és az olasz Balestrero jött be harmadiknak.
A negyedik futamban maradt a rajtnál a forgatókönyv, 6-10 csomó között lengedező szél, szintén általános visszahívás majd a szogirított rajt és a hajók már úton is voltak.
A lee bójánál az olasz Balestrero jött ki szépen Ivaldival egyetemben és a baloldali pörgést kihasználva, nem volt meglepő, hogy ők ketten a mezőny elején vitorláznak. Ennek ellenére az olasz Alfredo Capodanno (ITA 636) és Tonu Toniste kerülte az első pályajelet a többiek előtt, Ivaldi és Balestrero “csak” a harmadik-negyedik helyen.
A hátszélben Toniste jó sebességével nem kockáztatott és folyamatosan felőrölve,megelőzte az olaszt és már ő kerülte elsőként a második pályajelet. Innentől kezdve taktikusan a mezőny előtt maradva folyamatosan növelte előnyét és magabiztos előnnyel nyerte a negyedik futamot.
Ahogy az várható volt, az olasz vetélytárs a második helyen nem nyugodhatott meg, hiszem Ivaldi szorongatta hátulról. Sokáig úgy tűnt képes lesz megtartani a helyét, azonban a befutó szakasz utolsó méterein Ivaldinak mégis csak sikeült elé kerülni. Így Ivaldi a második, Capodanno a harmadik, Balestrero pedig a negyedik lett.
Négy futam után Balestrero vezeti az összetettet nyolc ponttal Ivaldi és további tizennégyel a britek előtt (Geoff Carveth)
!
A holnapi napra élénk szelet ígérnek az időjósok, így a rendezőség lehet három futamot tervez majd. A hatodik futam utána versenyzők kiejthetik az eddigi legrosszabb eredményüket, ami általában szokott izgalmakat hozni a tabellák alakulásában.