Hossza: 43,4 méter
Vízvonalhossz: 27,2 méter
Szélesség: 6,55 méter
Vízkiszorítása: 180 tonna
Eredeti tervező: Starling Burgess és Olin Stephens
Módosított tervek: Hoek Design
Vízretétel: 2010, Bloemsma és Claasen jachtbouw
Miről lehet felismerni: Fekete test és rig. A fedélzet peremének kialakítása magas freiboard benyomását kelti. Két deckház.
Harold Vanderbilt az 1930-as America’s Cup sikere után felvette a kapcsolatot a Sparkman és Stephens tervezőirodával, hogy megvitassák egy új J jacht lehetőségeit a Universal Rules keretein belül. Megegyezés született arról, hogy Starling Burgess és Olin Stephens mindegyike négy tervet mutat be, Vanderbilt pedig finanszírozza a projektet. Ez volt az a projekt, amelyből megszületett a Ranger majd a Lionheart.
Starling Burgess és Olin Stephens tervei alapján elkészítették a hajók modelljeit 1/24 arányban. Ezek voltak az első modellek, melyeket tartályban teszteltek. A tesztek során egyértelműen kiderült, hogy a szélviszonyoktól függően a 77-C modell vagy felülmúlta a riválisait, vagy nagyon közel volt hozzájuk.
A kiválasztott 77-C modellt használták a Ranger, az első Szuper J építésekor. A Ranger sikere minden várakozást felülmúlt: harmincnégy versenyen indult és harminckétszer nyert.
A Ranger-t 1941-ben leselejtezték, de 2003-ban újraszületett.
2005-ben Andre Hoek a Hoek Design-tól részt vett a meg nem épített tervek tesztelésében. Mind a korszerű számítógépes modellek, mind pedig a hagyományos víztartály-vizsgálat alapján Hoek azt tanácsolta, hogy használják a 77-F tervet. Ebből született meg a Lionheart, 75 évvel a terv elkészülte után.
A hajótestet végül Freddie Bloemsma és Claassen Jachtbouw kezdte megépíteni 2010 nyarán, a projekt megkezdése után öt évvel.
A hajó 2012-ben kezdett versenyezni és remek potenciált mutatott a 100 Guineas Cup megnyerésével.
Jelenleg úgy áll a helyzet, hogy hivatalosan a Lionheart a leggyorsabb J jacht. Ezt a címet a 2017-es newporti első J világbajnokság megnyerésével érdemelte ki.