Hossza: 42,19 méter
Vízvonalhossz: 27,5 méter
Szélesség: 6,60 méter
Vízkiszorítása: 180 tonna
Eredeti tervező: Charles E. Nicholson
Módosított tervek: Dykstra Naval Architects
Vízretétel: 2009, Royal Huisman
Miről lehet felismerni: Az Endeavour II rajtszámát viseli a JK6 – de totálisan modern interpretációja Sopwith második hajójának. Alumíniumból épült.
Az eredeti Endeavour II-t a Nicholson’s Yardban építették 1937-ben, tervezője Charles E. Nicholson volt. Az America’s Cup-ra épült, a maximális 87 láb vízvonalhosszal, de végül alulmaradt a Rangerrel szemben. 1968-ban leselejtezték. A maga idejében Sopwith repülési ismereteinek köszönhetően túlmutatott a saját korán, de többek szerint ez is vezetett a vereségéhez. A Hanuman egy tradicionális J hajó és a 21. századi technológia ötvözeteként az Endeavour II replikája.
Hanumán egy majomfejű és farkú szent alak a hinduizmusban. Az odaadás, fegyelmezettség, bátorság és az önzetlen cselekedetek szimbóluma. A bhakták szemében a mesteréhez tisztelettel viszonyuló szolga eszményi megtestesítője.
Hanumán a Rámájána ősi eposz egyik szereplője és központi alakja, egy csapat majom vagy majomszerű lény főnöke, Ráma hű szolgája. A történetben amikor Rávana, a démonok ura elrabolja Ráma feleségét, Szítát, ő találja meg Lanká szigetén. Részt vesz Ráma Rávana elleni háborújában és a segítségével Ráma legyőzi a démonkirályt.
Kristy Hinze-Clark, az ausztrál szupermodell vette rá férjét, Jim Clarkot, hogy az élményvitorlázást emeljék magasabb szintre. Ennek eredményeként született meg a Hanuman, valamint a 100 lábas szupermaxi, a Comanche is.
„Imádom mindkét aspektusát a vitorlázásnak. A Comanche a tiszta sebesség és adrenalin, míg a Hanuman a tiszta szépség és elegancia – és sokkal kényelmesebb.”-mondta Kristy
A Vollenhove-ban található Royal Huisman kapta a megbízást az Endavour II modern replikájának elkészítésére. A J osztály szabályai szerint bizonyos tervezési jellemzők történelmileg korlátozottak voltak ugyan, de a modern hajóépítés segítségével némileg tudták optimalizálni a hajót. Például a test-tőkesúly arány valamint a karbonárbóc segítségével Chales E. Nicholson tervének teljes potenciálját ki tudták használni.
A belsőépítészet Pieter Beeldsnijder munkáját dicséri, aki a modern szuperhajók fényűző világának és az 1930-as évek klasszikus eleganciájának tökéletes összhangját teremtette meg.