Bevallom, kissé hihetetlen számomra még mindig az az egytestű hajó, mely elveszti a tőkesúlyát és nem borul fel.
Számtalan példa mutatja, hogy az Imoca-k ilyenek. Csak jusson eszünkbe pl. amikor Mike Golding elvesztette a tőkesúlyát a befutó előtt egy nappal egy korábbi Vendée Globe-on, mégis be tudott futni.
Nem volt ez máshogy Alex Thomson és Neal Macdonald esetében sem. Történt ugyanis, hogy pár nappal a Transat Jaques Vabre verseny rajtja után, már valahol a Kanári-szigetek fölött a zsír új Hugo Boss nekiment valaminek és félig-meddig leszakadt a tőkesúlya. Alex és Neal egy kicsivel később rájött, hogy a tőkesúly, ami már csak a hidraulikus hengereken csüngött, szétveri a hajót, ezért nekiálltak levágni. Több órás manőver volt ez. Miután sikerült megoldaniuk, feltöltötték a ballaszttartályokat és nekiláttak menekülési kikötőt nézni. Hozzájuk legközelebb a Kanári-szigetek voltak, de pechükre pont onnan fújt a szél, ezért úgy döntöttek, hogy elvitorláznak a Zöld-foki-szigetekre.
Hogy mennyire jó hajó az IMOCA, az mutatja, hogy tőkesúly nélkül leküzdötték az utolsó 300 mérföldet másfél nap alatt és már biztonságban várják a csapatot a Zöld-foki-szigeteken.