Valószínű, hogy az első Barcelona World Race ezen a néven fog bevonulni a történelembe, hiszen a mezőny harmada már lepucolta a rudazatát.
Most éppen a harmadik helyen álló és az elmúlt héten rövid szünetet tartó Veolia Environnement
törte el az árbocát. 22 csomós szélben teljes nagyvitorlával és gennakerrel rohantak, amikor egy 30 csomós nyomás a 2-3 méteres hullám alá tolta a hajó orrát, a rig nem bírta a feszültséget és összeomlott.
A hajó legénysége Roland Jourdain és Jean-Luc Nelias épségben megúszták a balesetet. Segítséget nem is kértek és két választás előtt állnak. Vagy szélirányban elmennek az 1660 mérföldre lévő Ausztráliáig, vagy visszafordulnak és elmennek a Kerguelen szigetekig.
Elözmény:
A héten egyébként már járt ott a piros hajó, amikor kényszerpihenőt vettek a motor javítása miatt. A szabályok szerint így 12 órát rá kellett húzniuk, és csak utána térhettek vissza a versenybe.
Eközben a fekete hajó a Hugo Boss átvette a második helyet és egy jó húzásának köszönhetően még jelentősen fel is jött a vezető Paprec-Virbac2-re. Lassan 100 mérföld közelébe került a két hajó, de most a vezetőnél a labda illetve a távolodás lehetősége a jobb időjárási körülmény miatt.
Közben a
Temenos II kiel problémákról számolt be. A forduló tengely körüli részen olyan korróziós jelenséget tapasztaltak, ami nem javítható, csak ha kiveszik a hajót a vízből. Vagyis hamarosan, Új-zűZélandon meg kell állniuk, hogy a végére járjanak a problémának.
A flotta lassul a tegnapi nap a leggyorsabb az utolsó hajó az Educacion sin Fronteras volt a maga 18,8 csomójával.