Négy nap előny és egy csipetnyi műhelytitok magyarázatképpen…
Megvan! Több mint négy nap az előnye az Orange 2-nek virtuális ellenfelei előtt. A legénység minden napot egy órával rövidebben él most meg, hiszen szinte minden nap ugranak egy időzónát az átlagosnak mondható 600 mérföld/napos teljesítményükkel. Tegnap éjjel ismét közel kerültek több jéghegyhez is és az egyiket csak 30 méterrel kerülték el a már normálisnak számító 28 csomós sebességgel. Lassan elfogadják a tényt, hogy a vadonatúj radar sem lát mindent.
Az Amer Sport One fedélzetén az utolsó Volvo Ocean Race alkalmával azok is megismerkedhettek az Orosz Rulett izgalmaival, akik addig nem találkoztak a kétes kimenetelű játékkal. Új-Zélandtól délkeletre több mint 100 jéghegy között kellett szlalomozniuk két nap leforgása alatt. És ez nem az a fajta élmény, amit bárki is szeretne megismételni – mondja Nilson a kapitány döntését követően, miután kissé északabbra vették az irányt a jéghegyek láttán.
A hihetetlen sebesség Roger Nilson elmondása szerint annak is köszönhető, hogy Bruno Peyron nagyon sokat tanult az elmúlt évek alatt, hogyan is lehetne még hatékonyabb, könnyebb, erősebb hajója. Õsszel 3 hónapra műhelybe vonult a hajó és apró alkotóelemeire lett szétbontva ez a komplex kreatúra. Ennek eredményeként nem kevesebb, mint 1,5 tonna súlytól szabadultak meg, így kisebb és jóval hatékonyabb is lett. Sokat javítottak a kormányzás technikáján is és ennek köszönhetően sikerült megszelídíteni a vadmacskát. (cat a rövidítése az angol catamaran szónak, a szerk.) Ezután már sokkal egyszerűbb volt egyenesben tartani és nem akart állandóan leugrálni az „útról”.
Bruno emellett a csapatépítésre helyezte a fő hangsúlyt, hiszen sokkal kellemesebb olyanokkal együtt dolgozni, akik ismerik az ő eszközeit, bizalmat tanúsítanak irányába és csapattársaik felé egyaránt. Ezért úgy döntött, hogy nagyjából a tavaly téli csapattal vág neki a túrának.
És hogy a Jules Verne Trophy miért hasonló egy expedícióhoz, amelynek célja a Himalája meghódítása? Ugyanis az első bázis elérését követően az ember kiszolgáltatottá válik az időjárás viszontagságainak. Az itteni szituáció hasonló; amikor áthaladtak az Egyenlítőn, ameddig majdhogynem bárki képes egy megbízható prognózist készíteni, elértek egy olyan pontot, ahonnét pszichésen nehéz visszafordulni. Ezután az ember az anyatermészet kiszámíthatatlanságára van utalva. Hogy sikeres legyen a kísérlet, a lehető legtöbbet kell kihozni a hajóból, a legénységből és a navigációból, de ehhez szükséges a part támogatása is.
A következő állomás a Leeuwin Fok, amelyet várhatóan a mai nap folyamán el is érnek.