1999 évben egy szûk baráti társaság vitorlázgatása közben egyre erõsebbé vált a gondolat, hogy szervezettebbé, egységesebbé kellene tenni a Tisza-tavon folyó vitorlás életet. A vitorlás hajók mennyisége alig haladta meg a 10 db.-ot ( Balaton 16, Balaton 18, 420-as, 470-es, 2db Kalóz, Finn dingi, Ami-15, 18 lábas francia ikertõkesúlyos túrahajó, Asszol/e 19 lábas orosz vörösfenyõ túrahajó, két-három saját épitésû katamarán.
1999 évben egy szûk baráti társaság vitorlázgatása közben egyre erõsebbé vált a gondolat, hogy szervezettebbé, egységesebbé kellene tenni a Tisza-tavon folyó vitorlás életet. A vitorlás hajók mennyisége alig haladta meg a 10 db.-ot ( Balaton 16, Balaton 18, 420-as, 470-es, 2db Kalóz, Finn dingi, Ami-15, 18 lábas francia ikertõkesúlyos túrahajó, Asszol/e 19 lábas orosz vörösfenyõ túrahajó, két-három saját épitésû katamarán.
A kevés hajó három fõ okra vezethetõ vissza:
1. Kikötési lehetõség csak szabadvizen bójára, vagy a parton elhelyezve (elfelejtettek a Tisza-tóra kikötõt épiteni, pedig a tó beruházási terveiben szerepelt.)
2. Egyes rémhirek szerint a Tisza-tó nem vitorlázható.
3. A vitorlázók összefogásának hiánya.
-A harmadik pont a legkönnyebb, néhány sportember rászánta magát, hogy kialakitson egy kis közösséget.
-A kikötési lehetõség jelentõs változáson ment keresztül az elmúlt egy év alatt. Két új kikötõ épül (jelenleg is folynak a munkálatok ). Az abádszalóki Attila öbölben épülõ Szalóki Yacht-Klub kikötõje európai szinvonalat célzott meg, és az eddig elkészült létesitmények is ezt igazolják
-A Tisza-tó vitorlázhatósága csak részben korlátozott, ezt a tó vizmélysége határozza meg. A nyári vizszint kb. 1.5m átlagos legkissebb vizmélységet biztosit, igy az ennél nagyobb merülésû hajók sajnos nem tudják a tavat igénybevenni. Ez a vizszint kb. márc. 15. – okt. 20. között biztositott. A téli idõszakban a tó vizszintje kb. 1m.-rel kissebb, igy a hajózás nagyon korlátozott.
Ezek a barátságtalan körülmények nem riasztottak vissza 17 vitorlázást kedvelõ sportembert, és 2000. jún. 06.-án a tó gátoldalán értekezve úgy döntöttek, hogy megalakitják a Tisza-tó Vitorlás Klubot. A népszerûsités érdekében megkerestük a Style Yacht Kft-t, és közös szervezésben hajóbemutatót és teszthajózást tartottunk 2000. jún. 17-18 között 2db Scholtz 22-es tipusú hajóval a Tisza-tavon. (Errõl olvashatunk a Hajó 64. Számában.). Ezt az évet a népszerûsités, kapcsolatteremtés, valamint a vitorlázás tanulása jellemezte.
A következõ évre már sokkal komolyabb tervekkel készült a Klub, három saját szervezésû verseny rendezését vettük tervbe.
Nagy volt a nyüzsgés június 16.-án a Szalóki Yacht Club épülõ kikötõjében. Tucatnyi hajó kétnemû legénysége szerelt, készült az elsõ Tisza-tavi vitorlabontóra, mely kapcsolódott az Abádszalóki Nyár rendezvénysorozat megnyitóünnepségeihez. (Aqua magazin júl. szám).
A sikeren felbuzdulva fokozott lelkesedéssel készültünk az elsõ öbölkerülõ Kékszalag verseny megrendezésére. Az Optima Kupa Kékszalag versenyt 2001. aug. 11.-én rendeztük meg 14 hajó részvételével, köztük három Scholtz 22-sel. A rajtot késleltette a zuhogó esõ, és a szeszélyesen meg-meg erõsödõ szél, ám végül is az idõjárás illetékesei belátták, hogy nem tehetik tönkre a poraiból feltámadó vitorlásélet fanatikus szolgálóinak erõfeszitéseit.
Az elsõ Tisza-tó öbölkerülõ Kékszalag vitorlásverseny végeredménye:
Scholtz 22 osztály :
1. J. Foxi (ifj.Scholtz Imre, Hoffman Jusztina, Czégai Péter, Ormándlaki Áron)
2. Kata ( Lengyel György, Scholtzné Polgár Petra, Scholtz Imre, Buczkó Tünde)
3. Suhanc ( Czeglédi Sándor, Lévai Ferenc, Czeglédi Ádám )
Összevont Yacht osztály :
1. Avalon ( Balogh János, Bárdos Zoltán, Bárdos Zoltánné )
2. Jégmadár ( Vidra Zoltán, Vidra Róbert, Zsitva Kristóf )
3. Janó ( Libárdi Géza, Horváth Gyula, Burján Szilárd )
Összevont Jolle osztály :
1. Katamarán ( Szekrényesi István )
2. Öcsi, kalóz ( Szabó Imre, Mészáros Attila )
3. Jégtörõ, kalóz ( Németh Ferenc, Decsi Ferenc )
A másutt rutinrendezvénynek számitó dijkiosztó és baráti élménycsere a Szalóki Yacht Klub épülõ kikötõjében, a \\\\\\\”Kalóztanyán\\\\\\\” még az újdonság örömével töltötte el a résztvevõket. Mindenki kiválónak minõsitette a pályát, a vizet, a rendezést, és ez megnyugtató elégtételt jelentett az odaadó szervezõknek.
A Kékszalag verseny megnyerte elsõ fellépését, folytatás jövõre az addig megépülõ, közel 160 férõhelyes modern kikötõben.
Az Adádszalóki Nyár rendezvénysorozat záróünnep részvevõiként aug. 26.-án rendeztük az év utolsó hivatalos versenyét, 10 hajó részvételével, ami igen sikeres volt, hiszen a népszerûsités érdekében minden hajó a maximális terhelhetõségét kihasználva, népes legénységet vitt magával a nagyszerû idõben.
Ezzel nem fejezõdött be a vitorlázás erre az évre a Tisza-tavon, hiszen ameddig az idõjárás és a tó vizszintje engedi a vizen vagyunk.