A Louis Vuitton Act 10-en már megijedtünk. Most aztán sikerült a jenkiknek újra győztes hajót csinálniuk! Azután az ACT 11-en kiderült, hogy mégsem eszik a kását olyan forrón. Persze nem tudhatjuk mit hoz a jövő és mit mutat a SUI91, a nemrégiben felavatott új Alinghi hajó, de az biztosan látszik, hogy a védő tartja előkelő helyét a flotta élén. Már, ha nem párosversenyeznek.

Végeredmény
Nekem személy szerint a Shosholoza dél-afrikai csapat fejlődése tetszik a legjobban. Már a párosversenyen is látszott, hogy sokat fejlődtek, itt meg végképp megmutatták az oroszlánkörmeiket. Hatodik helyen sikerült végezniük a 12 hajót számláló mezőnyben. A második futamban úgy lettek ötödikek, hogy korai rajt miatt vissza kellett menniük. Emlékezzünk a Louis Vuitton ACT első körét utolsóként fejezték be, és azóta hat helyet javítottak.  Hiába no, a Hungarian Spirit is erősödött Weöres Szabolcs révén.

Az élen természetesen a megszokott top négy végzett. Az Oracle BMW nagy küszködve ért a negyedik helyre, míg az Emirates TNZ és a Luna Rossa fej-fej mellett végzett, csak az egy futamgyőzelem döntött az olaszok javára. Az Alinghi három futamot nyert és elég fölényesen végzett az első helyen.

A szezon állása
Az utolsó két helyen ismét osztozott a német és a kínai csapat. Tizedik lett az első futamot kisujjból nyerő Victory, aki a nyert futam örömére rendre az utolsók között végzett. A spanyolok jönnek a sorban majd a +39 és a francia Areva a hetedik. Az ML Capitalia végzett az ötödik helyen stabil teljesítménnyel.

Az idei sorozatot a Luna Rossa vezeti két második helyével. Folytatás Valenciában június végén.