Az időjárás ideálisan alakult. A helyi időjárás-előrejelzések akár az egész napos esőt sem tartották kizártnak. Ehhez képest felhővel is alig találkoztunk, szebb szelet pedig nem is kívánhattunk volna: 10-14 csomós fújt északnyugatról.

bójavétel
Közel húsz mérföldes pályát teljesített  a mezőny a Zut-szigeti célig. A Murter-sziget északkeleti végénél volt a rajtvonal. Egy rövid cirkálás után rövid bőszelezés következett volna, majd hosszú cirkálás északnyugat felé a Pasman-sziget mentén. A Scitna és Sit szigetek közötti átjárón kellet ezután áthajózni, és elképzelésem szerint a befutóba spinnakerrel érkeztek volna a hajók. Amit ebből a szép elképzelésből a szél meghiúsított, azok a spinnakerezések voltak, mert annyit nyugatiasodott az szélirány, hogy nem lehetett, vagy nem volt érdemes golyót húzni. De hát ez előfordul, ha bójaként szigeteket használunk. Kicsit nehéz pályát módosítani. Viszont rosszabb lett volna, ha másképp fordul, és mondjuk, a hosszú cirkálás félszeles ügetéssé alakul.


Az első kis cirkálószakaszon a versenyzés stílusa és intenzitása megint olyan volt, mintha csak egy olimpiai dingiosztály első kreuzában lennénk. Különösen a bójánál, ahol gyönyörűen centizték egymást a skipperek. Székely Antal úgy fordult a bójavételnél Tussék alá, hogy itt-is ott is maradt tíz centi. Miklós is korrektnek nevezte a manővert. Az csak a fotón látszik, hogy Tonyóék biminitop-tartó váza azért hozzáért a Tussék génuájához, de ez nem tipikusan az a testrésze a hajónak, amelyiket bármelyikük is belekalkulál a versenyzésbe.


Bójavétel-Oppsz beférünk?
A bójavétel után csak egy futtatott menet sikeredett a bőszelezés helyett, és kezdődhetett a közel háromórás kreuzszakasz. Pomucz vezetett Detre Zsolt és Székely Antal előtt. Õket követte Tuss Miklós, és kissé leszakadva Detre Szabolcs. A jobbcsapásos libasort a hátsó kettő törte meg, akik a Pasmantól délre lévő szigetek felé fordultak.


A másik három tovább húzott dél felé, ami később helyrehozhatlan hibának bizonyult. Amikor északabbra, a szigetek közelébe érve visszafordultak jobbcsapásra, akkor már nagyon jó pozícióban voltak. A szigetek alól – sőt Szabolcsék még egy szigetet meg is kerültek – sokkal élesebben jöttek jobbcsapáson, és jól láthatóan teret nyertek a délebbre lévőkhöz képest. Ilyenkor ugyebár aki a rossz oldalon maradt, az még bízik egy kicsit abban, hogy a szél visszavált, és helyrebillen a korábbi helyzet, majd rájön, hogy muszáj bekasszírozni a veszteséget, ha nem akar még jobban lemaradni.


Elsőként Pomucz Tamás szánta el magát a fordulóra, Székely és Detre Zsolt csak később fordultak észak felé. Tuss és Detre Szabolcs a következő másfél órában egymást ölték a cirkálószakaszon. Helycseréiket nem kísérhettem figyelemmel, mert mi eközben a zsűrihajóval már Zutra mentünk a célvonalat időben kirakni. Amikor felbukkantak Scitna és Sit között, és felénk indultak, nem volt közöttük több, mint egy-két hajóhossznyi távolság. Detre Szabolcs vezetett ekkor a médiacsapatot vezetve, ám elnavigálták magukat. Elnéztek valamit, és spinnakert húztak, márpedig a golyózáshoz ez a szakasz túl éles volt. Így amíg ők küzködtek, Tuss Miklós, aki aznap a Matáv Vitorlásklubból érkezettek csapatát vezette, az élre állt.

Hátrébb Detre Zsolt és Pomucz vívott a harmadik helyért, míg Tonyó, aki a legtovább próbálkozott déli takkal már lemaradt.


Így a tegnapi sorrend csaknem teljesen megfordult. Tuss szerzett a negyedik helye mellé egy elsőt, azzal a csapattal vitorlázva, akikkel Szabolcs az olimpiai pályán az ötödik volt. Õ ma a „média” csapattal vitorlázott, akik tegnap is másodikok lettek. Detre Zsolt ma is a harmadik helyre hozta a hajót, míg Pomucz és Székely éppen annyi hajót előzött meg, amennyit az előző napon maga elé engedett. (Hű de szépen írtam le, hogy utolsó előtti és utolsó!)


Bójavétel - Be hát
Azért nagy különbségek ezen a futamon sem voltak, hiszen az öt hajó három és fél óra, csaknem végig cirkálás után nyolc és fél percen belül futott célba.


A legboldogabbak természetesen a győztes hajón a Matáv Vitorlásklubból voltak. Molnár Juditék a klub hajóival rendszeresen ott vannak a balatoni nagyhajós versenyeken, és azért jöttek, hogy tanuljanak a bajnokoktól. Azt mondják, nagyon jól érzik magukat, és érdemes volt eljönniük. Nagyon élvezték a versenyzést Tuss Miklós vezetésével, és a mai siker jót tett az önbizalmuknak is, mert saját bevallásuk szerint tegnap a bőszeles szakaszon sokat hibáztak. Amikor a spinnaker rossz helyre került, majd összegabalyodott, számítottak arra, hogy Detre ideges lesz, netán kiabálni fog, ám Szabolcs nyugodtan csak annyit mondott nekik miközben a mezőny elhúzott mellettük: „Hűha, itt tényleg jó nagy guzsaly van.”

Zut-szigete gyönyörű, és most különösen békés, hiszen csak a Skipper Kupa résztvevőinek hajói állnak a mólónál. Este természetesen felmásztunk a hegytetőre, és és a naplementét is kivárva rácsodálkoztunk a varázslatos szépségű Kornáti-szigetvilágra