Mégha csak 9 másodperccel is, de ezúttal a spanyol movistar csapata bizonyult a legjobbnak a rövid útvonalon. A Melbourne-Wellinigton, vagyis a VOR 3. szakasza az előrejelzésnek megfelelően gyorsra sikeredett.


Kemény menet volt... © TEAM ABN AMRO
Miután a hajók elhagyták a


Port Phillip-öbölt, nem más állt az élre „teljesen váratlanul” mint az összetettben vezető és eddigi eredményei miatt sem szégyenkező ABN AMRO ONE. A kalózok szorongatták valamelyest, sőt a mezőny is a nyakukon lógott, majd 1340 mérfölddel Wellington előtt az addig negyedik movistar kopogtatott az első helyért.



Igényelte is jó sokáig azt, miközben az ABN egyessel fej-fej mellett haladtak sokáig. De az ABN 1 visszaszerezte vezető pozícióját, majd 20 mérföldre növelte előnyét féltávnál. A befutótól alig 100 mérföldre a spanyol garmada viszont utolérte a holland hajót, a szél ugyanis erősen visszavett addigi tempójából.



Tegnap délután a m


ovistar és az ABN AMRO ONE tovább folytatta csatáját. Az utolsó helyzetjelentések továbbra is igen gyenge szelekről számoltak be. Az ABN AMRO ONE épphogycsak, de a movistar mögé halzolt, igaz sebessége ekkor egy csomóval több volt. Ekkor volt nagyjából mindkét hajó ugyanannyira a befutótól.



A hátsó szekcióban az Ericsson 28 mérföldre felzárkózott az ABN AMRO TWO egysége mögé. Azonban a partokhoz közelítve az ő sebességük is jócskán lecsökkent – 22 csomóról 7-re. A hollandok második számú hajója valamelyest hozott lemaradásából és szintén felzárkózott a Brasil 1-re.



A movistar időközben fél mérföldre növelte előnyét este tíz órára, de a wellingtoni öböl bejáratánál már csak tíz hajóhosszal tartotta maga mögött a hollandokat.



Itteni idő szerint éjfélkor, amikor már az utolsó mérföldön belül volt a vezető páros, már csak fél hajóhossz az előnye a movistarnak.



Kilenc és fél perccel később a movistar szakítja át elsőként a virtuális célszalagot, kilenc másodperccel megelőzve az ABN AMRO ONE csapatot.



Hajnali negyed egykor Richter-skála szerinti 5.9-es földrengés rázta meg Új-zéland egy részét, melynek epicentruma nagyjából az ABN AMRO 2 alatt volt található. De semmi probléma.



Meglepő, de az Ericsson nagyon felszívja magát a végére és jelenleg is csak egy mérföldre követi a hollandok kettes számú hajóját.



A kalózok kibérelték a harmadik helyet, igaz jóideig magányosak voltak– a vezető kettős már „messze járt”, hajnali háromkor, mikor befutottak, a negyedik Brasil 1 pedig tizenöthat mérfölddel „kullogott” mögötte. A brazilok megőrizték negyedik helyüket a célig és végre talpon értek be.