A TRAMONTANA nyerte eddig a legtöbb Kékszalagot, összesen hetet. Az utolsót 1989-ben Gömöri Pál kormányzásával. A hajó ma is él és éppen Balatonarácson a Bruckner műhelyben épül újjá, hagyományos módszerekkel.

Van munka bőven
Az évkönyvek szerint a Tramontana a Balaton második legöregebb vitorlása, s nem kizárt, hogy a világ első versenyhajó osztályának, a 8R-yachtoknak legrégebbi fönnmaradt példánya. Az öreg hölgy közel száz esztendős. Sajnos, az utóbbi években állaga erősen leromlott, s elkerülhetetlenné vált teljes felújítása. A munkálatok két esztendeje meg is kezdődtek el Bruckner József hajóépítő mester balatonfüredi műhelyében.

A mellékelt képeken látszik: még rengeteg munka van hátra a befejezésig. Egy ilyen korú és ekkora méretű hajó korhű felújítása komoly anyagi teherrel jár. A felújítás fő finanszírozója az 1998-ban alapított TRAMONTANA Vitorlás Alapítvány. Kérünk mindenkit, akinek lehetősége van, s aki nem tud adója 1 százalékának jobb helyet: támogassa ez úton az újjáépítést.


ADÓSZÁM: 18927010-1-19

Köszönettel:


a Tramontana kapitánya, Sándor Ferenc Jegenye, illetve a legénység