Reggel nem volt halasztás, mert a szokásos termik szél időben érkezett. Szép idő. Sehol egy felhő, fél 10 kor indulás kifele.

A kifele út kreuzzal telt, ez mindig jó a hajó bevitorlázására, mindig találni valakit, akivel jó összemérni, az idő mindig kedvez a gondolatok tisztázására, a szél tendenciáinak megfigyelésére

A szél 210 fokról stabilan-, 4-5-6 m/s erővel fújt, a hullámok inkább hegyesek voltak, még nem voltak alkalmasak a jó bőszelezésre.

A gyerekek mértek oldalt egymással ( egy balra, egy jobbra 2 percig, majd forduló és keresztezés). Mindkét oldal jó volt. Sajnos az ilyen mérések csak a kreuz terület alján mutatnak valamit, a tényleges kreuz nagyobb, nehéz az ő fejükben előbbi ténytől elvonatkoztatni. Megjegyzem a bal oldal valahogy többet ígért, több frissülés jött onnan, a szög is biztató volt a frissülésben. A kisebb szeles jobb oldal a hegyes hullámokban megtoccsant.

A Lány első rajt visszahívást kapott, jött a szigorított, Zsófi tisztán rajtolt, de tocsogott, nem volt szél, Fanni, Viki középtől lee felé, kicsit a sürüben. De visszalőtték. Táblázás a rajthajó végén: sajnos Zsófi kint volt, felírták és még 17 lánykát, akik Zsófival egyetemben szomorúan mentek edzőikhez vigasztalásért ( persze bosszankodó, paprikás hangulatban). Sajnos benne van, nem lehet mit tenni, hiszen jól kell rajtolni, főleg ha a nyakán van mindenki és és ez van.

A 3. rajtra elmennek, Fanni és Viki lee ben, van szelük szépen mennek, a jobb lassabb. Hátszélben lefele is elől vannak, az első 10 körül. Szépen vitorláztak ( voltak elölrébb is) tartották helyüket, az oldalválasztást inkább folytatták, mint a mezőnyvitorlázást. Fanni 10 lett, Viki 14., ami szerintem remek.


A fiúk első rajtjában csak Matyi. Elsőre elmegy a rajt, Matyi luvrajt, azonnal kifordul, húzza a balt, majd a kreuz felénél a lengésekben tendál balra, ami nagyon jól fizetett. 13.-nak ért le a 4-es kapuhoz, ahol tisztán szépen luvolt, a második kreuzot a mezőnnyel vitorlázta, így a külső körön is hozta a helyet, majd az utolsó lee bojánál remekül behúzott 4 hajó mögött a belső helyre, akik akkor már mögötte voltak, így lett a befutóban13. Nagy dicséretet kapott az érett vitorlázásért ( meg ebédet). Peti és Vitya rajtja is elsőre elment, Peti leeben, Vitya luvban. Peti beszorult, bezárt előtte egy fal és megtoccsant kétszer, sokat forgolódott egy helyben, látszott, hogy ideges a helyzet miatt. Vitya jobbra indult, volt szele, jól vitorlázott. Az első bőszél végére Vitya 12-nek ért le, Peti 50 fölött. Mindketten balra mentek, nagyon sűrű volt a mezőny. Peti feljebb jött, Vitya visszaesett, főleg a bőszeles lassuság miatt. Vitya 31., Peti 41. a végére. Mindketten feszültek, Peti a rajtot szidja és nem érti mi történt, hogyan lett előtte az a 5 hajós fal. Próbálunk megnyugodni, enni, inni, felejteni

A második futamra gyengül a szél és a helyi rutin szerint fordul jobbra, de fent a pálya tetején vannak balos lengések bőven.


Másodikra megy el a lány rajt, Zsófi középen rajtolt, sajtolják többen, nincs elég szél. Viki a közelében, remélem nem egymást figyelik… Fanni közép lee, 100 méter után húz át jobbra, szépen, magasan. Gyengül a szél, egy méterrel kevesebb.

Matyi rajtja kicsit késik, luvban elmegy, kifordul és egyszemmel elindul jobbra. Legközelebb bőszélben látom, 25-30 körül ér le, nagy a tömeg észnél kell lenni, falsolva közelíti a bóját, de áthalsol, kicsit ütközik, ordítás, majd Mátyás pörög, nincs szele, sokan elmennek…Forgolódások jönnek, tétova indítás.

A kék rajt elsőre elmegy, Peti, Vitya luvban, Peti megint beragad, hangosan beszél, forgolódik. Vitya épp halad, 10 méter a rajt után és kifordul, a hegyes hullámokon nehezen haladnak, a bal oldalon több a frissülés. Nehéz látvány a motorosból, írom a jegyzetemet, készítek hangfelvételt, hogy visszaidézhető legyen a megbeszélésen szinte minden.

A befejező körben nincs sok köszönet. Matyi 60 körül érkezik, a lee bójánál a legkülső körön, a mezőny alatt semmi szele, tompán húzza a jobb oldalt, már csak be szeretne érni.


Peti és Vitya is hátulról ijesztget mindenkit, sajnos nem találták ebben a futamban a sebességet, találtak azonban őket forgató angolt, széltelen területeket, csurmás lee bójákat.


Szerénységre int ez a mai nap, annak ellenére, hogy tudunk jól menni. Nagyobb biztosítások kellenek a rajtnál( mindenki, de ma Zsófi), nem szabad lendületet veszíteni felesleges fordulókkal, kerülni kell a bójáknál a beszorulást (Vitya,Matyi) . A leálló széllel nem lehet mit kezdeni, azt tűrni kell ( Peti, Vitya) és minél kevesebbet visszaesni.

Talán több versenyzőnk „csak” ma fogta fel, hogy ez itt az Eb, ami nagyon nehéz mezőnyt mutat, sokkal több koncentrációt kér mint a hazai versenyzés. A két nagyfiú pedig 1 m2 el kevesebbet kapott a hajójához erre a versenyre, ami gond ha nem fúj minimum egy 4 es Bft.


Idegileg is más alapok kellenek egy ilyen hosszú sok futamos versenyhez. Holnap új reményekkel versenyzünk, ismét írunk.