Nem kis megdöbbenésünkre magyar csapat is indulna az America’s Cupon!
Ma délelőtt avatta fel hajóját az első magyar AC72-es csapat, amely már el is küldte nevezését a AC menedzsmentnek.
A hajó a „Magas Oldal” elnevezést kapta. A nevét felfedni nem szándékozó vállalkozó kérdésünkre elmondta, hogy a pénz nagy részét a hazai AC72-es projektre egy kiemelt pályázaton nyerte Balatozárszó önkormányzatával közösen. Az indulással azért várt a vitorlázáshoz régóta kötődő mogul, mert nem akarta, hogy a büdzsé idő előtt elszálljon.
Sailing.hu:
Kérdésünkre, hogy miként látja az esélyeket, az alábbi választ kaptuk:
Magas Oldal:
Informátoraink szerint az amerikaiak és a svédek költségvetése úgy 150 millió dollár közeli, míg az új-zélandi brigád is közel 80 millió dollárral gazdálkodik. Ezt természetesen mi nem engedhettük meg magunknak még a pályázattal együtt sem. Így kivártunk és lestük az ellenfelek fejlesztéseit. Ezzel a húzással úgy jó 20-30 millió dollárt spóroltunk. A svédek elképesztő hátrányban vannak, hiszen mi már az első edzésen „repülhetünk”, míg ők még csak most tesztelgetik a repülő AC45-öst.
Sailing.hu:
Mivel fogja kivédeni azokat a támadásokat, hogy a tervezett 40 millió dolláros (kb 8,8 milliárd Ft) költségvetés alig kevesebb Veszprém teljes éves költségvetésénél és Magyarországon van nagyobb probléma is jelenleg, mint vitorlázgatni egy távoli tengeren az adófizetők pénzén?
Magas Oldal:
Először is szeretném tisztázni, hogy ez nem a magyar adófizetők pénze, hanem sokkal inkább Európai Uniós költségvetésből származik, másrészt örülök, hogy a kormány nem csak a stadionok építését helyezte a priorítások közé és a kormány támogat és segít minden alkotó, értékteremtő munkát. A mindenkori kormány végre ráébredt, hogy sokkal nagyobb vízfelület áll a vitorlázók rendelkezésére, mint például az összes hazai focipálya területe összeadva, amely kiváló alapja a sportág továbbfejlesztésének.
Nézze, a sport fontos kell, hogy legyen minden fiatal számára, amelyet felnőtt korban is folytatni kell. A vitorlázás olyan sport, amelyet idősen is könnyűszerrel lehet folytatni és csodálatos élményekkel gazdagítja az embert, az adottságaink kiválóak. Tudom, mert magam is vitorláztam alsóbb osztályokban, mint pl. Yardstick III. Ezzel a projekttel olyan értéket kívánunk teremteni, amely példaként szolgálhat a jövőben mindenkinek, az Optimistestől kezdve a Bavaria 50 Cruiserek legénységéig. Ráadásul a hajó San Franciscóból visszakerül a Balatonra, amely azután kipróbálható lesz. Bízunk a kedvező vízállásban is, bár ha egyszer kiemelkedik a hajó.
Sailing.hu:
Említette, hogy versenyzett korábban, Ön is csapattag lesz? Egyáltalán hogy áll fel a csapat?
Magas Oldal:
Természetesen nem leszek a hajón, hiszen üzletember és csak hobbivitorlázó vagyok, az AC pedig abszolút a professzionalizmusról szól. A csapathirdetésre később kerül sor, de annyit elárulhatok, hogy pár új-zélandi vitorlázót már leszerződtettünk. Természetesen lehetőséget kapnak
magyar vitorlázók is, de ők válogatóznak majd a helyekre. A kormányosi pozícióra egy tehetséges magyar fiatalambert szemeltem ki, akinek nagy tapasztalata van kéttestű hajókban és az oktatási stílusa egy ideje lenyűgöz. De csapatot most még nem hirdetünk.
Sailing.hu:
Mit tudhatunk a hajóról, ki tervezte a hajót?
Magas Oldal:
A sablont, az alapkoncepciót Új-Zélandról szereztük be, de nyilván tisztában voltunk vele, hogy az ETNZ első verziójú hajója kevés lesz a sikerhez, ezért anno Makovecz Imrét kértük fel a további tervezésre, akinek csapata jelenleg is a BME Repülőgépek és Hajók Tanszékén teszteli a
legújabb elképzeléseket, amelyeket még integrálhatunk a Louis Vuitton Kupa megkezdése előtt.
A kormányzatot Pintér Sándor belügyminiszter képviselte volna, de a rendkívüli időjárási körülmények miatt lemondta az utat és SMS-ben az alábbit üzente: Ne hagyja el a luv oldalt! Ha megfordult a hajó, üljön át az új luv oldalra. Belügyminisztérium
(A szerkesztők: Akinek nem tűnt volna fel elsőre, annak eláruljuk, hogy a fenti cikk álhír, azaz nem igaz. A valósággal való bármilyen egyezés kizárólag, vagy egyes szituációkban a valóság definíciójának értelmezésétől függően részben a véletlen műve. Igen, nem, Makovecz Imre sem dolgozik ilyen projekten)